Dwujęzyczność w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – zestawienie bibliograficzne (aktualizacja)

Zestawienia bibliograficzne

KSIĄŻKI:

  1. Dydaktyka języków obcych : wprowadzenie / Przemysław E. Gębal. - Wydanie I - I dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2021.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 250010 [NOWOŚĆ]
  2. Dzieci wielojęzyczne : niezwykła historia zwykłej rodziny / Martyna Górniak-Pełech. - [Warszawa] : Butterfly House, copyright 2021.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 250011 [NOWOŚĆ]
  3. Dwujęzyczność i wychowanie dwujęzyczne z perspektywy lingwistyki i logopedii / Małgorzata Rocławska-Daniluk. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2011.
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 40641
  4. Edukacja otwarta na języki : różnojęzyczność w teorii i praktyce / Marta Kotarba-Kańczugowska. - Kraków : "Impuls" , 2015.
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 66587
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 243740
  5. Jak łatwo i skutecznie uczyć się języków obcych / Zbyszek Brześkiewicz. - Wyd. 3. - Białystok : Studio Astropsychologii, 2005.
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 56213
  6. Jak pomóc Twojej klasie w nauce angielskiego / Claire Selby. - Warszawa : "Agora", 2012.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 250371 [NOWOŚĆ]
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 61363
  7. Jak uczyć małe dzieci języków obcych? / Jan Iluk. - Katowice : "Gnome", 2002.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 227420
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 227419
  8. Jak wychować dziecko dwujęzyczne : poradnik dla rodziców (i nie tylko) / Barbara Zurer Pearson ; tł. [z ang.] i adapt. Zofia Wodniecka i Karol Chlipalski. - Poznań : "Media Rodzina", cop. 2013.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 241176
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 45152
  9. Jak wychować dziecko dwujęzyczne : poradnik dla rodziców (i nie tylko) / Barbara Zurer Pearson ; tłumaczenie [z angielskiego] i adaptacja Zofia Wodniecka i Karol Chlipalski. - Poznań : "Media Rodzina", copyright 2022.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 250022 [NOWOŚĆ]
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 49069
  10. Języczni : co język robi naszej głowie / Jagoda Ratajczak ; z ilustracjami Oli Niepsuj. - Kraków : Wydawnictwo Karakter, 2020.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 250023 [NOWOŚĆ]
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 49103
  11. Język angielski w przedszkolu i szkole podstawowej : poradnik / Denise Chauvel, Daniele Champagne, Catherine Chauvel. - Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2005.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 235593
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35952
  12. Logopedia międzykulturowa / red. nauk. Ewa Czaplewska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018.
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38201
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67422
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 47110
  13. Moje dziecko uczy się języka obcego : najczęściej zadawane pytania / Joanna Rokita-Jaśkow. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny, 2010.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 235703
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 34628
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 39443
  14. Mowa dziecka : zrozum i rozwiń mowę dziecka / Laura Dyer ; tł. Robert Waliś. - Warszawa : "Liber", 2006.
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 32190
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 55908
  15. The Music Box : songs and activities for children / activities by Susannah Malpas with songs Brian Abbs et al. - 13th ipmr. - Harlow : Longman, Pearson Education, 2005.
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 64271
  16. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną : teoria i praktyka / Katarzyna Sowa-Bacia. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 250031 [NOWOŚĆ]
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68526
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 49070
  17. Niezwykłe dzieci, nieobce języki : o indywidualizacji w kształceniu językowym / Katarzyna Karpińska-Szaj. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 250032 [NOWOŚĆ]
    Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50969
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 36677
    Filia Łancut Sygnatura : BŁWyp 38693
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 49071
  18. Podstawy glottodydaktyczne nauczania języka polskiego dzieci polonijnych / Jerzy Brzeziński ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 1987.
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 49411
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 206071
  19. Powiedz mi, co odczuwasz : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych / Jagoda Cieszyńska. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2008.
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 33831
  20. Przedszkolak, język obcy i... ty : metodyka nauczania języków obcych w przedszkolach / Marta Kotarba. - Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2007.
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 57845
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 232483
  21. Przeżyć dwujęzyczność : jak wychować dziecko dwujęzycznie / Bogumiła Baumgartner. - Gdańsk : "Harmonia", 2008.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 232389
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 232661
  22. Siedem grzechów głównych nauczycieli języków obcych oraz jak je przekuć w metodyczne cnoty / Monika Badecka-Kozikowska. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2008.
    Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 47081
    Filia Leżajsk Sygnatura :BLżWy 35948
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 58644
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 33736
  23. Uncovering CLIL : Content and Language Integrated Learning in bilingual and multilingual education / Peeter Mehisto, David Marsh, María Jesús Frigols. - Reprinted. - Oxford : Macmillan, 2012.
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 36233
  24. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych : zarys teorii i praktyki / red. Dorota Sikora-Banasik. - Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009.
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35959
  25. Wczesny start językowy : wybrane zagadnienia / pod redakcją Joanny Rokity-Jaśkow i Werony Król-Gierat. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017.
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48154

 

ARTYKUŁY:

  1. Aktywizowanie uczniów w wieku przedszkolnym podczas zajęć z języka obcego na przykładzie metody storyline / Agnieszka Wierzchosławska. - 2022. // Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 3, s. 129-135
  2. Aspekty dwujęzycznego wychowania / Anita Szendzielorz.// Bliżej Przedszkola. - 2010, nr 3, s. 56-59
  3. Bilingwalna edukacja dzieci / Małgorzata Falkiewicz-Szult.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2009, nr 6, s. 5-10
  4. Bilingwizm a zaburzenia mowy : wyniki wstępnych badań pilotażowych w przedszkolach / Małgorzata Rocławska-Daniluk.// Logopedia. - [T.] 34 (2005), s. 77-83, bibliogr.
  5. Blaski i cienie nauczania dwujęzycznego w Polsce / Teresa Makulska, Monika Szczucka-Smagowicz.// Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 5, s. 53-56
  6. Bogactwo czy przeszkoda w rozwoju? : dlaczego niektóre dzieci mają problemy z mową, a inne świetnie mówią w dwóch (lub więcej) językach? / Justyna Reneteau. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 18-22
  7. CLIL - przełomowe podejście w edukacji europejskiej / Dieter Wolff, Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 7-13, bibliogr.
  8. Co daje szkole prowadzenie oddziałów dwujęzycznych? / Piotr Golinowski.// Meritum. - 2010, nr 1, s. 40-42
  9. Code-mixing : zakłócony proces komunikacji czy przejaw funkjonalnego użycia języka? / Joanna Botwin. - 2021.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. 23-34
  10. Czy dwujęzyczność to dar? / Aneta Nott-Bower ; rozm. przepr. Małgorzata Konczanin.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 10-12
  11. Diagnoza logopedyczna dziecka dwujęzycznego / Kamila Wikosz. - 2020.// Forum Logopedy. - 2020, nr 35, s. 16-20
  12. Dlaczego nauczanie dwujęzyczne jest tak skuteczne we wspieraniu rozwoju kompetencji języka obcego uczących się? Koncepcja CLIL w świetle badań glottodydaktycznych / Magdalena Olpińska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 26-38, bibliogr.
  13. Dlaczego powstał ten tom? Refleksje na temat istoty zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego / Monika Wilkowska, Aleksandra Ratuszniak, Elżbieta Świerczyńska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 98-101, bibliogr.
  14. Dobrze, że jesteście! : wsparcie dla uczniów cudzoziemców / Barbara Dudziak-Czajkowska, Aleksandra Marchwian. - 2020.// Sygnał. - 2020, nr 1, s. 8-11
  15. Droga do efektywnego kształcenia typu CLIL w szkole podstawowej / Maria Maliszewska, Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic, Ewa Zagórska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 146-152
  16. Dualne kształcenie językowe : propozycja organizacji nauczania dwujęzycznego włączającego uczniów-migrantów / Barbara Muszyńska. - 2022. // Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 3, s. 55-62
  17. Dwujęzyczne nauczanie głuchych w Polsce / Małgorzata Czajkowska-Kisil.// Szkoła Specjalna. - 2006, nr 4, s. 265-275, bibliogr.
  18. Dwujęzyczne wychowanie w przedszkolu / Anita Szendzielorz.// Wychowawca. - 2016, nr 5, s. 18-21
  19. Dwujęzyczni uczniowie / Sabina M. Sadecka.// Edukacja i Dialog. - 2006, nr 4, s. 50-53
  20. Dwujęzyczność jest ogromną szansą / Aneta Nott-Bower ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2016, nr 5, s. 12-15
  21. Dwujęzyczność - perspektywa neurobiologiczna / Krystyna Rymarczyk. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 24-29
  22. Dwujęzyczność - rozumienie siebie jako Innego / Jagoda Cieszyńska-Rożek.//W: Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej - metoda krakowska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. - S. 18-36, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 236361
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 49218
    Filia Łańcut: BŁWyp 34960
    Filia Sędziszów: BSdzW 40060
    Filia Strzyżów: BStWy 35046
  23. Dwujęzyczność a rozwój mowy dziecka / Karina Szafrańska.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 4-9
  24. Dwujęzyczność. Dwa języki mają wiele twarzy = The many faces of two languages / Justyna Kotowicz. - 2019.// W: Język w biegu życia. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - S. 486-512
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 249059
    Filia Strzyżów: BStCz 299 U
  25. Dwujęzyczność jako przyczyna opóźnienia rozwoju mowy? / Justyna Reneteau.// Forum Logopedy. - 2018, nr. 24, s. 42-44
  26. Dwujęzyczność jest ogromną szansą / Aneta Nott-Bower ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2016, nr 5, s. 12-15
  27. Dwujęzyczność jest ogromną szansą / Aneta Nott-Bower : rozm. przepr. Anna Przybył.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2016, nr 6, s. 10-14
  28. Dwujęzyczność niesłyszących a bilingwalne konteksty procesów edukacyjnych / Alicja Rakowska.// W: Wspomaganie funkcjonowania psychospołecznego osób z niepełnosprawnością. - Kraków : "Ignatianum" : "WAM", 2013. - S. 97-112
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 241071
    Filia Sędziszów: BSdzW 44331
  29. Dwujęzyczność? Tylko jak? / Anna Pryszczepko-Kosińska, Katarzyna Szczepkowska-Szczęśniak.// Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2016, nr 9, s. 40-42
  30. Dwujęzyczność w przedszkolu / Agnieszka Olczak.// Bliżej Przedszkola. - 2010, nr 12, s. 24-27, bibliogr.
  31. Dwujęzyczność w Szkołach Pro Futuro / prawdziwa, unikatowa i skuteczna / Anna Cichocka.// Edukacja i Dialog. - 2015, nr 5-6, s. 60-62
  32. Dwukulturowość, dwujęzyczność - przekleństwo czy bogactwo? / Jagoda Cieszyńska.// Logopedia. - [T.] 33 (2004), s. 25-42, bibliogr.
  33. Dziecko w środowisku dwujęzycznym / Bożena Grzeszkiewicz.// W: Edukacja małego dziecka. T. 11, Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji. - Cieszyn ; Kraków : "Impuls", 2017. - S. 267-281
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 246094; CzytR 246093
    Filia Leżajsk: BLżWy 35300
    Filia Łańcut: BŁWyp 37710
    Filia Mielec: BMWyp 67170
    Filia Sędziszów: BSdzW 46779
    Filia Strzyżów: BStWy 38035
  34. Edukacja dwujęzyczna a zasób leksykalny dzieci w wieku przedszkolnym / Krystyna Kamińska.//W: Rozwój i edukacja dziecka. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2005. - S. 245-252
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 229376
  35. Edukacja w warunkach wielokulturowości i wielojęzyczności - jak ją skutecznie wdrażać? / Adriana Kloskowska. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 16-19
  36. Eklektyzm metodyczny stosowany w przestrzeni domowej jako uzupełnienie edukacji językowej / Sylwia Roguska. - 2022. // Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 1, s. 100-108
  37. Hurra, teraz polski! : kilka refleksji i pomysłów na rozwijanie mowy, myślenia i twórczego działania dzieci dwujęzycznych / Anita Borghese.//W: Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej - metoda krakowska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. - S. 208-218, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 236361
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 49218
    Filia Łańcut: BŁWyp 34960
    Filia Sędziszów: BSdzW 40060
    Filia Strzyżów: BStWy 35046
  38. Immersja, czyli zanurzenie w języku obcym : model organizacyjny do adaptacji bilingualnego kształcenia w przedszkolu / Małgorzata Falkiewicz-Szult.// Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 1, s. 34-37, bibliogr.
  39. Integracja czy dezintegracja? O roli systemu gramatycznego w kształceniu typu CLIL / Romuald Gozdawa-Gołębiowski.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 43-52, bibliogr.
  40. Integracja przedmiotowo-językowa w edukacji przedszkolnej. Projekt "ZOO" / Ewa Karkowska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 152-157
  41. Jak badać dzieci dwujęzyczne? / Justyna Reneteau.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 52-53
  42. Jak dwujęzyczność dzieci polonijnych może wpływać na ich szacunek do rodziców? : na marginesie badań prof. Jagody Cieszyńskiej / Władysław T. Miodunka.//W: Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej - metoda krakowska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. - S. 7-17, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 236361
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 49218
    Filia Łańcut: BŁWyp 34960
    Filia Sędziszów: BSdzW 40060
    Filia Strzyżów: BStWy 35046
  43. Jak konstruować ćwiczenia w kształceniu typu CLIL / Małgorzata Foryś.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 66-71, bibliogr.
  44. Jak kształtować umiejętności językowe u podopiecznych wielojęzycznych? : praktyczne wskazówki / Joanna Czapla. - 2022.// Forum Logopedy. - 2022, nr 50, s. 5-10
  45. Język a myśl / Krzysztof Polok.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 5, s. 3-9
  46. Język obcy u najmłodszych - od immersji do dwujęzyczności : podstawowe pojęcia i wyzwania wczesnego nauczania języków obcych / Magdalena Tomaszewska. - 2020. // Wychowanie na co Dzień. - 2020, nr 1-2, s. 9-14
  47. Kompetencja językowa osób jedno- i wielojęzycznych / Anna Krężałek.// Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 5, s. 14-18
  48. Kompetencje nauczycieli edukacji dwujęzycznej / Justyna Sala-Suszyńska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 257-267
  49. Komunikacja interpersonalna jako wymiar funkcjonowania rodzin przebywających na emigracji / Barbara Sordyl-Lipnicka.// Nauczanie Początkowe. - 2011/2012, nr 2, s. 100-105, bibliogr.
  50. Koncepcja wspólnej podstawy biegłości językowej w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych dwujęzycznych uczniów Szkół Europejskich / Joanna Dobkowska. - 2020.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2020, nr 4, s. 23-36
  51. Kontekst kulturowy bilingwizmu a językowy obraz świata / Iwona Loewe.// W: Patologia mowy / red. nauk. Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : Hamonia Uniwersalis, 2017. - S. 235-253.
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 245883; CzytR 247919
    Filia Leżajsk: BLżWy 35694
    Filia Łańcut: BŁWyp 38021
    Filia Mielec: BMCzy 67058
    Filia Sędziszów: BSdzW 46612
  52. Kontrowersje wokół diagnozy poziomu funkcjonowania poznawczego uczniów z uszkodzeniem narządu słuchu / Anna Wiśniewska.// Studia Edukacyjne. - Nr 30 (2014), s. 229-243
  53. Kształcenie dwujęzyczne a nauczanie języków obcych / Aleksandra Ratuszniak, Elżbieta Świerczyńska.// Meritum. - 2010, nr 1, s. 35-39
  54. Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka dwujęzycznego / Marzena Błasiak-Tytuła.// W: Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty : konteksty teoretyczne i praktyka. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 247-256
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 246575
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 50309
    Filia Łańcut: BŁWyp 37705
    Filia Mielec: BMWyp 67223
    Filia Sędziszów: BSdzC 46776
    Filia Strzyżów: BStWy 38032
  55. Language for Life - początek drogi do CLIL / Ewa Kołodziejska.// Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 1, s. 59-78
  56. Logopedyczna bajka terapeutyczna : nowa forma wsparcia rozwoju dzieci z rodzin wielojęzycznych, wielokulturowych / Dorota Bełtkiewicz.// Biblioterapeuta. - 2015, nr 1, s. 39-43
  57. Logopedyczne aspekty edukacji dwujęzycznej / Małgorzata Rocławska-Daniluk.//W: Logopedia : wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. - S. 202-208
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 240053; CzytR 240052
    Filia Mielec: BMCzy 61429
  58. Metody badania językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych / Jagoda Cieszyńska-Rożek.// W: Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2015. - S. 65-73
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 243606; CzytR 243605 
    Filia Mielec: BMWyp 66631; BMCzy 66435
    Filia Strzyżów: BStCz 37256
  59. Między słowami / Bas Kast.// Charaktery. - 2013, nr 8, s. 86-89
  60. Migrujący przedszkolak. Część 2, Rodzina / Hanna M. Górna. - 2020.// Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 10, s. 12-15
  61. Mówić czy migać? / Karina Szafrańska. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 51-57
  62. Najczęstsze pytania rodziców dzieci dwu- lub wielojęzycznych / Justyna Reneteau. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 58-61
  63. Nauczanie dwujęzyczne a przepisy prawo oświatowego / Violetta Krawczyk.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 158-160, bibliogr.
  64. Neurotypowy a zaburzony rozwój dzieci wychowywanych w dwujęzyczności / Marzena Błasiak-Tytuła. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 5-10
  65. Niedokształcenie mowy o typie afazji u dziecka dwujęzycznego / Karolina Spałek. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 39-44
  66. Niezwykłe doświadczenie wspólnoty CLIL. Sprawozdanie z kursu Comenius dla nauczycieli CLIL i międzynarodowej konferencji CLIL 2010 / Renata Majewska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 168-172
  67. Norma językowa w dwujęzyczności? / Justyna Reneteau.// Forum Logopedy. - 2016, nr 15, s. 45-47
  68. "Od Arktyki do Ameryki" - czy warto wprowadzać innowacje? / Olga Bernadzka. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 92-94
  69. Odchylenia od polskiej normy językowej u dzieci wielojęzycznych / Aneta Nott-Bower.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 13-15
  70. Opis przypadku dwujęzycznych bliźniąt jednojajowych / Dorota Wiewióra.// W: Metody terapii logopedycznej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018. - S. 797-810
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 247696
    Filia Strzyżów: BStCz 38487
  71. Pedagogiczno-logopedyczna analiza projektu pt. Model edukacji dwujęzycznej dzieci głuchych / Kazimiera Krakowiak.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 1, s. 26-40
  72. Percepcja słuchowa w dwujęzyczności dzieci i dorosłych / Aneta Nott-Bower. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 12-17
  73. Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim : pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz? / Waldemar Miksa.// W: Pedagogika przedszkolna szansą na świadome budowanie potencjału dziecka. - Toruń : Adam Marszałek, 2017. - S. 160-169
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 246828; CzytR 246827
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 50410, BKWyp 50205
    Filia Sędziszów: BSdzW 47124
  74. Procedury diagnostyczne dzieci dwujęzycznych / Rafał Młyński. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 30-36
  75. Przegląd badań dotyczących korzyści wynikających z kształcenia typu CLIL / Andrzej Kaczmarek.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 39-43, bibliogr.
  76. Przyszłość kształcenia dwujęzycznego / Włodzimierz Kaleta.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 2, s. 20-22
  77. Rola komunikacji i języka w społecznościach zróżnicowanych kulturowo - próba analizy wybranych zagadnień / Alicja Hruzd.//W: Edukacja międzykulturowa - dokonania, problemy, perspektywy : praca zbiorowa. - Toruń : Adam Marszałek, 2011. - S. 313-347, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 237365
  78. Rozwój umiejętności pisania w języku drugim: analiza i opis procesu / Darius Langhoff.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 5, s. 139-144
  79. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 3,5-7 lat ze środowisk dwujęzycznych. Scenariusz 2, Wspieranie funkcji wzrokowo-ruchowo-słuchowych u dzieci z deficytami parcjalnymi / Alicja Pałac-Nożewska.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 29-31
  80. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 4-7 lat ze środowisk dwujęzycznych. Scenariusz 1, Wyrażanie stanów emocjonalnych oraz wzmacnianie samooceny / Alicja Pałac-Nożewska.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 26-28
  81. Sprawdzian stopnia opanowania języka drugiego i poziomu znajomości języka ojczystego u dzieci na emigracji / Ewa Lipińska.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 4, s. 74-86
  82. Sprawność na językach / Zofia Wodniecka-Chlipalska.// Charaktery. - 2007, nr 5, s. 38-41
  83. Stymulacja słuchu mownego standardem profilaktyki i terapii / Monika Plata. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 45-50
  84. Techniki szybkiego uczenia się / Alicja Pałac-Nożewska.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 48-51
  85. Terapia logopedyczna dziecka dwujęzycznego / Anna Majewska-Tworek, Zbigniew Tarkowski.// W: Metody terapii logopedycznej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018. - S. [261]-286
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 247696
    Filia Strzyżów: BStCz 38487
  86. Terapia logopedyczna i wspomaganie edukacyjne dziecka dwujęzycznego z dysleksją (na przykładzie argentyńskiego ucznia w polskiej szkole) / Rafał Młyński.//W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012. - S. 152-160, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 240062; CzytR 240061
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 49608
    Filia Mielec: BMWyp 62213
  87. "To speak or not to speak, that is the question..." : dyskusja o wielojęzyczności i edukacji wielojęzykowej w Polsce / Maria Aleksandrovich, Maria Krzemińska-Cieśla, Kamila // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego / redakcja naukowa Małgorzata Obrycka, Grzegorz Piekarski, Marta Anna Sałapata. Kraków : Impuls, 2020. - S. 105-122.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 249472
  88. Trudności psychologiczne w świecie dziecka dwujęzycznego / Monika Perkowska. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 62-66
  89. Trzeba by zabić poliglotę... : z prof. Jerzym Ventulanim o twórczych możliwościach mózgu rozmawiała Jolanta Nitkowska-Węglarz. Jerzy Ventulani ; rozm. przepr. Jolanta Nitkowska-Węglarz.// Edukacja i Dialog. - 2015, nr 5-6, s. 15-17
  90. Tworzenie materiałów CLIL z perspektywy kształcenia nauczycieli języków obcych / Zbigniew P. Możejko.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 78-83, bibliogr.
  91. Użycie elementów CLIL we wczesnoszkolnym nauczaniu języka obcego / Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 71-78, bibliogr.
  92. W kierunku dwujęzyczności w edukacji wczesnoszkolnej - problemy nauczania czytania w języku obcym na przykładzie języka angielskiego / Monika Kusiak-Pisowacka.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2017, nr 1, s. 42-53
  93. W obcym języku / Katarzyna Socha. - 2020. // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 4, s. 19-21
  94. Warsztat o dwujęzyczności jako przykład wykorzystania baśni w kontekstach: społecznym, kulturowym i psychologicznym / Weronika Madryas. - 2022.// Biblioterapeuta. - 2022, nr 1, s. 49-59
  95. Wczesna interwencja terapeutyczna w sytuacji dwujęzyczności / Marzena Błasiak-Tytuła.// Forum Logopedy. - 2017, nr 22, s. 42-45
  96. Wczesne nauczanie języka obcego: dylematy, fakty i mity / Mariola Bogucka.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 4, s. 5-10
  97. Wielojęzyczność w edukacji / Marta Kotarba-Kańczugowska.// Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 2, s. 3-9, bibliogr.
  98. Wielojęzyczność w edukacji : na podstawie programów nauczania języków w austriackich przedszkolach i szkołach podstawowych / Marta Kotarba-Kańczugowska.// Poradnik Językowy. - 2012, nr 2, s. 33-50
  99. Wielorakie sposoby uczenia języka - czyli jak wspierać rozwój umiejętności językowych w języku drugim, korzystając z koncepcji inteligencji wielorakich / Małgorzata Pamuła.// Meritum. - 2010, nr 1, s. 27-30, bibliogr.
  100. Wokół dyskusji na temat dwujęzyczności / Magdalena Sadowska-Gronert.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 4, s. 10-17
  101. Współczesne trudności osób bilingwalnych : znaczenie dwujęzyczności dla edukacji i rozwoju psychospołecznego dzieci i ich rodziców / Marta Zawichrowska.// W: Dylematy współczesnych ludzi : radzenie sobie z wielością ról i zadań. - Warszawa : "Difin", 2015. - S. 122-127
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 243856; CzytR 244213 
    Filia Mielec: BMWyp 66467
    Filia Sędziszów: BSdzW 45144
    Filia Strzyżów: BStWy 37298
  102. Wybrane sposoby pracy z dziećmi z autyzmem na lekcjach języka angielskiego w nauczaniu początkowym / Teresa Maziarka-Grabowska. - 2022.// Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 2, s. 85-91
  103. Wymiar kulturowy w zintegrowanym kształceniu przedmiotwo-językowym (CLIL) / Agnieszka Krężlewicz.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 60-65, bibliogr.
  104. Zagadnienia dwujęzyczności jako przedmiot badań glottodydaktycznych / Magdalena Olpińska.// Meritum. - 2010, nr 1, s. 2- 7, bibliogr.
  105. Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe: założenia, praktyka, perspektywy / Mirosława Pawlak.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 13-26, bibliogr.
  106. Zjawisko dwujęzyczności, przechowywanie i odzyskiwanie słownictwa u osób dwujęzycznych / Artur Świątek.// Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 4, s. 3-6



Polecamy również zestawienie bibliograficzne: Literatura dla dzieci w języku angielskim i w wersji dwujęzycznej.

 

Rzeszów, 13.03.2023

oprac. Małgorzata Smulska, Izabela Tomoń-Bąk
na podstawie zbiorów
Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie
 przy PZPW w Rzeszowie

Autor: Małgorzata Smulska, Izabela Tomoń-Bąk