Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka
w Rzeszowie
Wydział Udostępniania Zbiorów
Zastosowania informatyki w dydaktyce. Informatyka w naukach ścisłych.
(Bibliografia w wyborze za lata 2015-2019)
Książki:
- Bawimy się, programując w Scratchu : nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier / Al Sweigart. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2017.
BŁWyp 37732; BMWyp 67345; BSdzW 46884; WypRz 246570 - Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 1, Cyfrowa przestrzeń kształcenia / red. Maciej Tanaś, Sylwia Agnieszka Galanciak. - Kraków : "Impuls" 2015.
BŁWyp 37828; BMWyp 66705; CzytR 244849 - Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 2, Dylematy społeczności cyfrowej / red. Józef Bednarek, Anna Andrzejewska. - Kraków : "Impuls" 2015.
BMWyp 66706, CzytR 244850 - Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 3, Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni / red. Maciej Tanaś, Sylwia Agnieszka Galanciak. - Kraków : "Impuls" 2018.
BSdzW 47396; CzytR 247257; WypRz 247667 - Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej / red. Jozef Bednarek, Anna Andrzejewska. - Kraków : "Impuls" 2018.
BMWyp 67536; BSdzW 47411; CzytR 247278 - Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 1, Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 / red. Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. - Toruń : Adam Marszałek 2018.
BKWyp; 50196 BMWyp 67403; BSdzW 47507; BStWy 38367; WypRz 247874 - Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 2, Nauczyciel a nowe technologie w szkole / red. Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. - Toruń : Adam Marszałek 2018.
BMWyp 67729; WypRz 247875 - Edukacja matematyczna a cywilizacja cyfrowa : podmioty kształcenia wobec wyzwań technologii informacyjnych / Joanna Kandzia. - Warszawa : Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego 2016.
CzytR 245324 - Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach / Elizabeth Ross Hubbell, Matt Kuhn, Howard Pitler. -Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej 2015.
BKWyp 49573; BKWyp 49574; BLżWy 34799; BLżWy 34715 BŁWyp 37420-1; BMWyp 66523-4; BSdzW 45629-30; BStWy 37339-40; CzytR 243924; WypRz 243925; WypRz 244345 - Hello world! : przygoda z programowaniem dla dzieci i absolutnie początkujących / Warren Sande, Carter Sande. - Gliwice : Helion 2017.
Sygn. WypRz 245923
- Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia / Anna Karpińska, Karol Kowalczuk, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk. - Toruń : "Adam Marszałek" 2019.
Sygn.BŁWyp 38095;BMWyp 67817;CzytR 248027 - Magia Ruby : programowanie na wesoło /Eric Weinstein. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2016.
WypRz 244683 - Młodzi giganci programowania : Scratch / Radosław Kulesza. - Gliwice : "Helion" cop. 2018.
WypRz 247699 - Multimedialne wspomaganie kształcenia matematycznego / Anna Rybak. - Opole : "Nowik" 2016.
BSdzW 45969; WypRz 245372 - Nauka programowania z Minecraftem : buduj niesamowite światy z wykorzystaniem mocy Pythona! / Craig Richardson. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe 2016.
WypRz 245642 - Nowe media, technologie i trendy w edukacji : w kierunku mobilności i kształcenia hybrydowego / Monika Frania. - Warszawa : "Impuls" 2017.
WypRz 246978 - Nowe technologie informacyjne w edukacji : niekoniecznie "cyfrowa demencja" / Joanna Adamkiewicz. - Toruń : "Adam Marszałek" 2016.
WypRz 245268 - Python : ćwiczenia praktyczne / Andrzej Kierzkowski, Marek Gawryszewski. - Gliwice : "Helion" 2017.
BStWy 38084, WypRz 246701 - Scratch bez tajemnic : programowanie gier od podstaw /Jakub Porzycki, Urszula Łukasik. - Gliwice : "Helion" cop. 2015.
WypRz 245949 - Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty i polecane praktyki / Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej 2015.
BKWyp 49571-2; BLżWy 34517-18; BŁWyp 37425-6; BMWyp 66527-8; BSdzW 45679-80; BStWy 37337-8; CzytR 243920; WypRz 243921; WypRz 244344 - Uczymy dzieci programowania : przyjazny przewodnik po programowaniu w Pythonie / Byrson Payne. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2018.
BKWyp 50180 - Zrozumieć programowanie /Gynvael - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2017.
Sygn. BLżWy 35590, WypRz 248141
Artykuły:
- "Mobilne" ciągi z GeoGebrą / Magdalena Żołnierczyk.// Matematyka 2017, nr 6, s. 26-28
- Aplikacje Google wspomagające proces dydaktyczny / Grażyna Gregorczyk.// Meritum 2015, nr 4, s. 40-47
- Aplikacje mobilne jako narzędzie edukacji cyfrowej / Elżbieta Nowak-Pryłowska.// Geografia w Szkole 2017, nr 6, s. 42-46
- Blended learning w praktyce / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2016, nr 3, s. 50-53
- Byod w praktyce szkolnej / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2015, nr 6, s. 48-51
- Ciekawe rodzaje błędów programistycznych / Krzysztof Piecuch.// Delta 2018, nr 2, s. 4-5
- Cyfrowe kompetencje pokolenia sieci /Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2017, nr 12, s. 50-53
- Czworokąty i okręgi w nowej odsłonie / Magdalena Żołnierczyk.// Matematyka 2018, nr 1, s. 32-34
- Czy można zaprzyjaźnić się z Pythonem? / Katarzyna Olędzka, Wanda Jochemczyk.// Meritum 2017, nr 4, s. 43-47
- Czy roboty dają Steam - parę? / Jan A. Wierzbicki.// Meritum 2018, nr 4, s. 15-17
- Dobra szkoła myślenia : kodowanie / Filip Makowiecki.// Sygnał 2015, nr 11, s. 42-45
- Czym jest chmura obliczeniowa i jaki jest jej potencjał? / Grażyna Gregorczyk.// Meritum 2015, nr 4, s. 2-9
- Edukacja i technologia : poszerzone spojrzenie / Maciej Marek Sysło.// Nowe Horyzonty Edukacji 2015, nr 3-4, s. 30-42
- Edukacja w cyfrowym wymiarze, czyli jak mądrze i skutecznie budować innowacyjną szkołę / Dariusz Stachecki // Meritum 2016, nr 1, s. 75-82
- ly : genialna platforma dla nowoczesnych nauczycieli / Agnieszka Halicka.// Biblioteka w Szkole 2019, nr 5, wkł, Biblioteka Centrum Informacji nr 2, s. 8-13
- pl / Witold Kranas.// Meritum 2015, nr 4, s. 98-103
- Interaktywna lekcja z Nearpodem / Dariusz Stachecki.// EduFakty - Uczę Nowocześnie 2015, nr 35, s. 28-32
- Jak nauczyciele wykorzystują technologie komunikacyjne w pracy szkoły? : cyfrowe projektowanie dydaktyczne i teoria Pierra Rabardela w badaniach dydaktycznego potencjału urządzeń mobilnych / Lucyna Kopciewicz.// Problemy Wczesnej Edukacji 2018, nr 2, s. 7-19
- Jaki jest pożytek z umiejętności programowania? / Hanna Basaj.// Biblioteka w Szkole 2016, nr 5, wkł. Biblioteka Centrum Informacji nr 2, s. 3-5
- Kahoot! / Ewa Wojciechowska.// Sygnał 2017 nr 5, s. 45-48
- Kodowanie / Joanna Krzemińska.// Sygnał 2018, nr 3, s. 47-50
- Kodowanie na matematyce. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych: scenariusz lekcji matematyki dla klasy czwartej lub piątej szkoły podstawowej / Joanna Świercz.// Matematyka 2019, nr 3, s. 53-56
- Kodowanie w chmurze / Grażyna Chmielewska.// Meritum 2015, nr 4, s. 79-86
- Konstrukcja małego dwunastościanu rombowego / Bronisław Pabich.// Matematyka 2018, nr 1, s. 50-51
- Mistrz i uczeń w e-Sieci / Agata Aszklar, Joanna Urbańska.// Kwartalnik Edukacyjny 2016, nr 4, s. 35-45
- Młody Lean Lider / Joanna Czerska.// Sygnał 2017, nr 11, s. 47-49
- Narzędzia dla nauczycieli XXI wieku - wybrane przykłady / Polcyn-Matuszewska Sylwia.// Remedium 2016, nr 3, s. 16-17
- Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem platformy LearningApps.org. Cz. 1 / Ewa Palka.// Język Polski w Gimnazjum 2016/2017, nr 3, s. 23-45
- Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem platformy LearningApps.org. Cz. 2 / Ewa Palka.// Język Polski w Gimnazjum 2016/2017, nr 4, s. 21-33
- Nauczycielskie strony internetowe / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2016, nr 9, s. 54-56
- Nauka programowania / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2017, nr 1, s. 56-59
- Nauka programowania na iPadzie - od zera do bohatera / Janusz S. Wierzbicki.// Meritum 2017, nr 4, s. 60-68
- Nauka przez zabawę : bezpłatne aplikacje internetowe dla nauczycieli / Lidia Pokrzycka.// Nowa Szkoła 2016, nr 8, s. 49-52
- Nie tylko statystyka w arkuszu GeoGebry / Magdalena Żołnierczyk.//
Matematyka 2018, nr 6, s. 38-39 - Nowoczesne metody kształcenia dzieci / Sylwia Polcyn.// Remedium 2016, nr 7-8, s. 38-39
- Nowoczesne technologie w świecie edukacji : jak wprowadzić, korzystać i... pamiętać o rozwoju ucznia? / Kamila Olga Stępień-Rejszel.// Życie Szkoły 2019, nr 2, s. 50-53
- Plecionki z Alhambry / Mirosław Lucjan Majewski.// Matematyka 2018, nr 6, s. 5-13
- Pomocnicze wielościany Archimedesa : dwudziestodwunastościan, dwudziestościan ścięty i dwunastościan ścięty / Bronisław Pabich.// Matematyka 2017, nr 4, s. 45-47
- Pool Everywhere : efektywne narzędzie do zaangażowania uczniów w lekcję / Magdalena Machowska.// Biblioteka w Szkole 2018, nr 7-8, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, s. 15-17
- Program "Beginnings of Electronics" w zarządzaniu umiejętnością pracy z obwodami elektrycznymi / Walentyna Szewc.// Fizyka w Szkole 2018, nr 1, s. 30-34
- Programowanie w Akademii Khana / Witold Kranas. // Meritum 2017, nr 4, s. 79-82
- Programujemy już dziesiątki lat.../ Jan A. Wierzbicki.// Meritum 2017, nr 4, s. 22-25
- Programuję samodzielnie / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka.// Meritum 2015, nr 4, s. 52-55
- Roboty na matematyce / Anna Świć.// Sygnał 2017, nr 10, s. 44-47
- Rozbudzanie uzdolnień programistycznych - warsztaty dla uczniów / Stanisław Szulc.//
Meritum 2017, nr 3, s. 75-77 - Rozszerzona rzeczywistość jako nowoczesne techniczno-informatyczne narzędzie dydaktyczne / Tomasz Warchoł.// Kwartalnik Edukacyjny 2015, nr 4, s. 50-57
- Scratch, matematyka i klocki LEGO / Agnieszka Borowiecka.// Meritum 2017, nr 4, s. 26-33
- Self-organisation of students activity as a condition of effective electronic educational communication / Dar'â Mihajlova, Nina L'vovna Sungurova .// Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 1, s. 163-174
- Steam - edukacja przyszłości / Marlena Plebańska.// Meritum 2018, nr 4, s. 2-7
- Steam-owe lekcje /Katarzyna Trojanowska.// Meritum 2018, nr 4, s. 8-14
- Stosowanie infografik na lekcji / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2017, nr 6, s. 58-59
- Sukces w 3D / Anna Satel.// Dyrektor Szkoły 2019, nr 3, s. 55
- Superkomputery / Paweł Artymowicz.// Delta 2017, nr 7, s. 15
- Technotrendy w edukacji / Karolina Zioło-Pużuk.// Dyrektor Szkoły 2018, nr 1, s. 50-53
- Tik tak! / Maciej Danieluk.// Sygnał 2018, nr 7, s. 12-14
- Uczenie przy pomocy chmury / Ewa Ostarek.// Życie Szkoły 2018, nr 9, s. 36-41
- Uczenie się w cyfrowym świecie / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2016, nr 7, s. 38-40
- W poszukiwaniu środowiska do nauki programowania - poza Scratchem / Witold Kranas.// Meritum 2017, nr 4, s. 39-42
- Webinaria w szkole / Sylwia Matuszewska-Polcyn.// Remedium 2017, nr 4, s. 30-31
- Wybrane technologie informacyjne dla edukacji : zarys problematyki / Waldemar Furmanek.// Nowe Horyzonty Edukacji 2016, nr 1, s. 15-21
- Wykorzystanie aplikacji multimedialnych na zajęciach edukacyjnych / Izabela Breguła.// Życie Szkoły 2018, nr 2, s. 2-7
- Wykorzystanie e-learningowej platformy : Moodle w procesie edukacyjnym / Walentyna Szewc.// Fizyka w Szkole 2017, nr 3, s. 32-39
- Wykorzystanie narzędzi technologicznych do tworzenia własnych materiałów do pracy / Ostarek Ewa.// Życie Szkoły 2018, nr 4, s. 38-42
- Wykorzystanie robotów w edukacji / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2018, nr 2, s. 44-47
- Wykorzystanie tabletów na lekcji / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2015, nr 11, s. 56-59
- Wykorzystanie technologii interaktywnych / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2017, nr 2, s. 55-57
- Z robotem w szkolnej ławce / Anna Maria Bowtruczuk.// Sygnał 2017, nr 7, s. 42-45
- YouTube w edukacji / Sylwia Polcyn.// Remedium 2017, nr 3, s. 30-31
- Zakodowani na przyrodę / Ewa Wojciechowska.// Sygnał 2017, nr 9, s. 43-46
- Zaniechany potencjał technologii : esej o wędrówkach TIK po obrzeżach edukacji / Stanisław Dylak.// Edukacja i Dialog 2016, nr 5-6, s. 14-25
- Zaprogramować swoją przyszłość : informatyka i programowanie w szkole od pierwszej klasy po ostatnią / Maciej Marek Sysło.// Głos Nauczycielski 2017, nr 24, s. 14-15
- Zaprogramuj przyszłość z grą Scottie Go! / Anna Grzybowska.// Głos Nauczycielski 2019, nr 21, s. 17
- Zastosowanie programu HyperChem w nauczaniu fizyki i chemii / Walentyna Szewc.// Fizyka w Szkole 2016, nr 4, s. 16-18
Rzeszów, 25.11.2019 r.
oprac. Małgorzata Mika-Zarębska
na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie