KSIĄŻKI:
- Diagnostyka edukacyjna : podręcznik akademicki / Bolesław Niemierko. - Wydanie drugie rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 249610
Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 36551 - Diagnostyka edukacyjna : podręcznik akademicki / Bolesław Niemierko. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2019.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 248870 - Diagnostyka edukacyjna : podręcznik akademicki / Bolesław Niemierko. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 233839
Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 47182
Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 33064
Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 34250
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 59262
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 38774 - Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci / redakcja naukowa Małgorzata Cywińska. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2019.
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67855
Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 38579 - Ewaluacja edukacyjna : społeczne światy ewaluatorów / Justyna Nowotniak. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2019.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 247887
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67737 - Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym / Bolesław Niemierko. - Sopot : "Smak Słowa", 2018.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 247252
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68219 - Jak się uczyć / Ron Fry ; przeł. Bożena Jóźwiak. - Wyd. 1 dodr. - Poznań : "Rebis", 2018.
Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 35618 - Jak się uczyć / Ron Fry ; przeł. Bożena Jóźwiak. - Poznań : "Rebis", 2016.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 245346
Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 37786 - Jak zaangażować uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole : poradnik dla nauczycieli / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022.
Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38557
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68419
Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 39107 - Kompetencje bez tajemnic : rozwijanie kompetencji to nie czary / Daniel Hunziker ; przeł. Małgorzata Guzowska. - Słupsk ; Warszawa : "Dobra Literatura", 2018.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 247253
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 247715
Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 37911
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67570 - Kultura rywalizacji i współpracy w szkole / Bogusław Śliwerski. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 250274
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68381
Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 39125 - Nauczyciel Czas – Przestrzeń Szkoła : podnoszenie efektywności procesu edukacji / redakcja naukowa Ewa Pasterniak-Kobyłecka, Anita Famuła-Jurczak . - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020.
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68261 - Nauczyciel doskonały : kształtowanie się nauczycielskiego zawodu, warunki, kryteria i mierniki efektywności pracy nauczyciela / Janusz Bielski. - Kraków : "Impuls", 2017.
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67120
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 46609 - (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym / Renata Michalak, Teresa Parczewska. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 248501 - Ocenianie w szkole na cenzurowanym : badania - dylematy - inspiracje / redakcja naukowa Małgorzata Karwatowska, Małgorzata Latoch-Zielińska, Iwona Morawska. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020.
Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38417 - Rozwijanie umiejętności uczenia się / [autor: Magdalena Goetz]. - Wydanie II. - Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o., copyright 2021.
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68483 - Rozwijanie umiejętności uczenia się / Magdalena Goetz. - Warszawa : "Wiedza i Praktyka", copyright 2019.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 248589 - Społeczne i indywidualne wymiary oceny szkolnej / Krzysztof Zajdel. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019.
Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50663
Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 38657 - Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej = School, teacher, student in educational space / redakcja naukowa Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 249009
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 48803 - Sztuka oceniania : motywowanie uczniów do rozwoju / Bożena Kubiczek. - Opole : "Nowik", 2018.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 247283
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 247730
Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 35560
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67648 - Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwers, 2018.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 248598
Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50176 - Uczę (się) w szkole / Danuta Sterna. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2014.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 243923
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 243922
Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 49578
Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 34515
Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 37418
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 66525
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 45686
Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 37341 - Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą / Pernille Ripp ; przeł. Elżbieta Manthey i Wojciech Musiał. - [Słupsk] : "Dobra Literatura", cop. 2017.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 246416
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 246798
Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 35612
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67298
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 46803
ARTYKUŁY:
- Bez ocen, czyli jak? / Wiesława Mitulska. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 67-73
- Coaching w szkole, czyli chcę kontra muszę / Sylwia Łukasik-Gębska. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 95-99
- Czy i jak oceniać zachowanie? / Sylwia Żmijewska-Kwiręg. - 2022.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 12, s. 82-85
- Czym nakarmić umysł ucznia, czyli słów kilka o efektywnej informacji zwrotnej na miarę nauczania zdalnego / Izabella Forgiel. - 2021. // Języki Obce w Szkole. - 2021, nr 3, s. 19-23
- Dialog jako podstawa oceniania kształtującego / Edyta Nowosielska. - 2022.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 4, s. 24-33
- Dla kogo jest współczesna szkoła? / z Tomaszem Tokarzem, trenerem, coachem, mediatorem, wykładowcą akademickim rozmawiała Kinga Bartkowiak. - 2020.// Głos Pedagogiczny. - 2020, nr 114, s. 11-21
- Dlaczego sztuka pytania jest sztuką myślenia? / Lidia Pasich.// Meritum. - 2018, nr 3, s. 89-95
- Docenić błąd / Magdalena Bogusławska. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 6, s. 55-58
- Dylematy związane z ocenianiem wewnątrzszkolnym i przedmiotowym / Jan Lewandowski. - 2022.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2022, nr 1, s. 6-12
- Edukacja dla wszystkich - między ideą a realiami / Paweł Szczawiński. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 19, s. 16-21
- Edukacja dla zrównoważonego rozwoju : inspiracje norweskie / Józefa Bałachowicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 1, s. 3-12
- Epidemia perfekcjonizmu / Tomasz Garstka.// Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 7, s. 52-55
- Feedback, czyli informacja zwrotna / Tomasz Szwed. - 2020. // Matematyka. - 2020, nr 1, s. 41-43
- Formy i sposoby ewaluacji pracy uczniów na języku polskim w szkole bez stopni / Natalia Bielawska. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 74-80
- Funkcje i formy informacji zwrotnej / Tomasz Garstka.// Meritum. - 2018, nr 3, s. 30-35
- Innowacja pedagogiczna: OK zeszyt / Michał Szczepanik. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 4, s. 58-61
- Jak informować o błędach? / Adriana Kloskowska. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 4, s. 22-25
- Jak nauczyć dzieci radzenia sobie z porażkami? / Katarzyna Kamińska-Holc. - 2021.// Głos Pedagogiczny. - 2021, nr 128, s. 54-58
- Jak oceniać sprawiedliwie? / Joanna Haśnik. - 2022.// Geografia w Szkole. - 2022, nr 3, s. 30-33
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, korzystając z narzędzi TIK / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 109-114.
- Jak oceniać, żeby uczniowie lubili chodzić do szkoły i chcieli się uczyć? / Janusz Brzozowski. - 2020. // Monitor Dyrektora Szkoły. - 2020, nr 3, s. 54-58
- Jak od pierwszej lekcji porwać uczniów do działania? / Joanna Kostrzewa. - 2019. // Matematyka. - 2019, nr 5, s. 48-50
- Jak powinien wyglądać jeden dzień w dobrej szkole? / Agnieszka Pałamarz, Małgorzata Walkowiak. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 5, s. 2-4
- Jak skutecznie wspierać dziecko w nauce? / Maria Engler. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 11, s. 22-23
- Jak uchronić dzieci przed wyścigiem szczurów? / Agnieszka Wentrych. - 2021. // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 4, s. 10-13
- Język NVC (nonviolent communication - porozumienie bez przemocy) warunkiem i wsparciem efektywnej nauki i pracy w szkole oraz w niestopniowej ocenie postępów ucznia / Anna Szulc. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 81-87
- Kompetencje współczesnego nauczyciela historii / Justyna Strykowska-Nowakowska. - 2021.// Wiadomości Historyczne. - 2021, nr 2, s. 38-42
- Kontrola wypracowań i narzędzia oceniania / Maria Madejowa.// Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 20-22
- Kreatywność i innowacyjność jako transferowalne zasoby rozwijane na 1 etapie edukacyjnym. Od programu nauczania do oceny efektów jego realizacji / Tomasz Knopik, Ewa Domagała-Zyśk. - 2022.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 9, s. 34-44
- Kształcenie mistrzowskie - od strategii do oceny efektów uczenia się / Alina Karaśkiewicz i zespół innowatorów: Lechosław Centkowski, Adam Sebastian Górski, Marta Koziej, Ewa Rysińska, Małgorzata Traczyk, Anna Trzeciak. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 51-66
- Kształtowanie przez ocenianie / Joanna Krzemińska.// Sygnał. - 2019, nr 8, s. 38-40
- Kultura oceny a rozwój ucznia. Doświadczenia budzącej się szkoły podstawowej im. bł. Celiny Borzęckiej w Krakowie / Katarzyna Cieciura. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 33-40
- Kwestia priorytetów - co chcemy osiągnąć, szukając alternatywy dla tradycyjnej edukacji? / Joanna Obuchowska. - 2020.// Życie Szkoły. - 2020, nr 3-4, s. 40-43
- Matematyka też jest OK / Danuta Sterna.// Matematyka. - 2018, nr 3, s. 46-47
- Mechanizmy gamifikacji na lekcji a ocenianie / Joanna Świercz. - 2021.// Matematyka. - 2021, nr 2, s. 38-45
- Metoda oceniania cząstkowego / Kazimierz Pietraszko.// Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 30-31
- Monitorowanie osiągnięć uczniów / Cezary Lempa. - 2019. // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 10, s. 27-33
- Motywacja, ocenianie i nauka języków obcych - popularne przekonania a dowody z badań naukowych / Tomasz Gajderowicz, Maciej Jakubowski. - 2021. // Języki Obce w Szkole. - 2021, nr 4, s. 125-128
- Motywowanie uczniów do nauki. Czy na pewno wiemy jak to robić? / Małgorzata Łoskot. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 9, s. 4-7
- Najpierw pójdę do wuefisty, czyli w pogoni za średnią / Mikołaj Lasek. - 2021.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2021, nr 2, s. 54-55
- Nałogowcy uczenia się / Sylwia Pawłowska. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 5, s. 13-15
- Natura błędów w ocenianiu / Izabela Breguła.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 1, s. 60-64
- Nauka dla samorozwoju, a nie dla ocen / Małgorzata Łoskot.// Życie Szkoły. - 2017, nr 9, s. 17-20
- Nie oceniaj, a (d)oceniaj - jak i po co zatrzymać "kulturę porażki"? / Zuzanna Jastrzębska-Krajewska. - 2023.// Remedium. - 2023, nr 1, s. 24-26
- O docenianiu twórczego pisania, czyli o wspierającej sile informacji zwrotnej / Agnieszka Wenda.// Polonistyka. - 2018, nr 5, s. 49-53
- Ocena uczniów z muzyki / Ewa Hoffman-Lipska.// Wychowanie Muzyczne. - 2019, nr 2, s. 31-36
- Oceniam, jak to łatwo powiedzieć... / Gabriela Olszowska. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 2-7
- Ocenianie kształtujące / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 4-8
- Ocenianie kształtujące jako jeden ze sposobów wspierania dziecka w procesie uczenia się / Edyta Ćwikła. - 2021.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2021, nr 9, s. 15-26
- Ocenianie kształtujące, które pomaga się uczyć / Ewa Gałązka.// Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 25
- Ocenianie na odległość / Małgorzata Nowak. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 5, s. 20-24
- Ocenianie prac pisemnych - interpretacji tekstów / Joanna Dobrowolska.// Polonistyka. - 2019, nr 2, s. 50-56
- Ocenianie prac pisemnych - wypowiedzi argumentacyjnych / Joanna Dobkowska.// Polonistyka. - 2019, nr 1, s. 47-53
- Ocenianie szkolne - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2006-2020 / Anna Popławska. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 102-108
- Ocenianie ucznia na lekcji wychowania fizycznego / Ewa Brzozowska-Wicherek - 2019.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2019, nr 5, s. 44-47
- Ocenianie uczniów / Leszek Zaleśny. - 2022.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2022, nr 5, s. 61-64
- Ocenianie ukierunkowane na rozwój, wspierające, pomagające się uczyć, diagnozujące / Małgorzata Maraszek. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 88-91
- Ocenianie umiejętności językowych: dlaczego nie robić tego nieco inaczej? / Mirosław Pawlak. - 2021. // Języki Obce w Szkole. - 2021, nr 3, s. 5-12
- Ocenianie w szkole - między wspieraniem a taktem pedagogicznym / Jarosław Michalski. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 8-15
- Ocenianie wspierające rozwój ucznia / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 10, s. 27-29
- Ocenianie wypowiedzi ustnych / Joanna Dobkowska, Adam Brożek.// Polonistyka. - 2019, nr 3, s. 52-56
- Ocenić, by docenić : nauczycielskie dylematy w centrum gorących dyskusji o edukacji / Agnieszka Tomasik.// Polonistyka. - 2018, nr 5, s. 42-45
- "Od Arktyki do Ameryki" - czy warto wprowadzać innowacje? / Olga Bernadzka. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 92-94
- Od oceniania do recenzowania / Danuta Bula.// Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 23-24
- OK na lekcjach JO jest OK! O ocenianiu kształtującym w pigułce / Danuta Sterna. - 2021. // Języki Obce w Szkole. - 2021, nr 3, s. 13-17
- OK zeszyt w szkole / Bożena Rakowska. - 2020.// Sygnał. - 2020, nr 2, s. 52-55
- Per aspera ad astra? Nie w szkole! / z Marzeną Żylińską rozmawiają: Małgorzata Gasik, Marcin Jaroszewski, Emilia Żiółkowska. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 23-32
- Pięć strategii oceniania kształtującego / Łukasz Mrózek.// Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 14-17
- Poznacie po owocach, czyli ocenianie wspierające rozwój ucznia w kontekście kultury szkoły / Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Monika Czyżewska. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 16-22
- Przeoczony dyskurs, czyli rzecz o konstruktywizmie i (z)marnowanych szansach oceniania wczesnoszkolnego / Grażyna Szyling. - 2021.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2021, nr 4, s. 138-152
- Przepis na sukces ucznia / Agnieszka Ludorowska. - 2020.// Głos Pedagogiczny. - 2020, nr 118, s. 50-54
- Przygotujmy dzieci do życia / Małgorzata M. Jankowska. - 2020.// Głos Pedagogiczny. - 2020, nr 114, s. 22-28
- Ruch odnowy oceniania / Bolesław Niemierko.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 4, s. 52-54
- Sekret fińskiej edukacji / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2020. // Biologia w Szkole. - 2020, nr 2, s. 28-32
- Stałe diagnozowanie a ocena opisowa w klasach I-III / Dorota Dziamska. - 2020. // Życie Szkoły. - 2020, nr 2, s. 9-11
- Szkolny system oceniania / Antoni J. Jeżowski.// Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 4, s. 28-31
- Szkolny system oceniania zachowania uczniów / Małgorzata Łoskot. - 2020.// Głos Pedagogiczny. - 2020, nr 114, s. 6-10
- Szkoła, jakiej (nie)potrzebujemy w przyszłości / Zbigniew Osiński. - 2020. // Kwartalnik Edukacyjny. - 2020, nr 1, s. 42-52
- Szkoła nie jest dla ocen / Jarek Żyliński; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk.// Życie Szkoły. - 2014, nr 4, s.4-7
- Sztuka aktywnego uczenia się i nauka ponoszenia porażek / Olga Woj. - 2022. // Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 135, s. 28-32
- Świadome nauczanie - samoocena i ocena koleżeńska ucznia / Margareta Olszewska.// Życie Szkoły. - 2018, nr 6, s. 27-29
- To edukacja powinna być dla uczniów, nie odwrotnie / z Mikołajem Marcelą rozmawiała Kinga Bartkowiak. - 2020.// Głos Pedagogiczny. - 2020, nr 119, s. 12-17
- Trudności nauczycieli szkół ogólnodostępnych w ocenianiu uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Buchnat. - 2018. // Studia Edukacyjne. - Nr 51 (2018), s. 523-539
- Twórcze sposoby wykorzystania dyktanda do oceny postępów w nauce języka / Dorota Kondrat. - 2021. // Języki Obce w Szkole. - 2021, nr 3, s. 31-36
- Uczenie się uczniów klas 1-3 w perspektywie oceniania kształtującego / Jolanta Łosowska. - 2019.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2018/2019, nr 4, s. 67-73
- Umiem uczyć (się) w dialogu z uczniem, nauczycielem, rodzicem. Model "Oceniania w Dialogu" (OwD) / Joanna Piasta-Siechowicz. - 2019.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2018/2019, nr 4, s. 53-66
- WebClass jako narzędzie do kontroli i oceny postępów w nauce / Wojciech Malec, Magdalena Malec. - 2021. // Języki Obce w Szkole. - 2021, nr 3, s. 37-42
- Wiosna dookoła nas : scenariusz zajęć z wykorzystaniem Technik Freineta, Oceniania Kształtującego i narzędzi TIK / Małgorzata Wesołowska.// Sygnał. - 2018, nr 4, s. 28-33
- Wokół oceniania w nauczaniu zdalnym - wybrane sposoby / Krzysztof Zajdel. - 2022. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 6, s. 35-47
- Wpływ przemocy słownej na oceny / Martyna Nowak, Ignacy Maliszewski. - 2022.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 1, s. 51-54
- Wykorzystanie narzędzi pomiaru dydaktycznego jako przejaw nowatorstwa pedagogicznego w wybranych pracach dyplomowych / Marek Derenowski. - 2021. // Rocznik Pedagogiczny. - T. 44 (2021), s. 175-189
Rzeszów, 11.03.2023
oprac. Izabela Tomoń-Bąk, Małgorzata Smulska
na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie
przy PZPW w Rzeszowie