Praca z dzieckiem niepełnosprawnym

Zestawienia bibliograficzne

(zestawienie bibliograficzne za lata 2015 – 2020)

Książki:

  1. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : uczniowie z problemami w nauce i zachowaniu. T. 1 / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Klaudia Żernik. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018.
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50192
    Filia Strzyżów - BStWy 38351
    Filia Mielec - BMWyp 67523
  2. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2 / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna Farnicka. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018.
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50193
    Filia Łańcut - BŁWyp 37851
    Filia Strzyżów - BStWy 38352
    Filia Mielec - BMWyp 67524
  3. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; przekład: Karol Jaroszewski. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
    Biblioteka Rzeszów -  WypRz 248525, CzytR 248479
    Filia Mielec - BMWyp 67724
  4. 100 pomysłów, jak pomóc uczniom z trudnościami / Isabelle Deman ; przekład Katarzyna Panfil. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020.
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50732
  5. ABC pedagoga specjalnego : razem łatwiej : nowe doświadczenia : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska. - Wyd.2. - Kraków : "Impuls", 2016.
    Filia Leżajsk - BLżWy 34862
  6. ABC pedagoga specjalnego : razem łatwiej : nowe doświadczenia : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska. - Kraków : "Impuls", 2015.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 243724, WypRz 243956, CzytR 245295
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 49863
    Filia Strzyżów - BStWy 1 U
    Filia Łańcut - BŁWyp 37044
    Filia Sędziszów- BSdzW 45141
    Filia Mielec - BMWyp 66461
  7. Błędy językowe uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna / Jolanta Piekarska. - Warszawa: "Difin", 2015.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 243776
    Filia Strzyżów - BStWy 3729
  8. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Wyd. 2. - Gdańsk : "Harmonia", 2018.
    Filia Leżajsk - BLżWy 35606
  9. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : I etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Wyd. 2 zm. - Gdańsk : "Harmonia", 2018.
    Filia Leżajsk - BLżWy 35607
  10. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : I etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Gdańsk : "Harmonia", 2017.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246090, CzytR 245968
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 49991
  11. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Gdańsk : "Harmonia", 2017.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246091, CzytR 245969
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 49992
  12. Doświadczanie zmian w teorii i praktyce pedagogicznej / red. nauk. Joanna Skibska i Justyna Wojciechowska. - Warszawa : "Żak", 2015.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 245311
    Filia Łańcut - BŁWyp 37315
  13. Dydaktyka specjalna : od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych / redakcja naukowa Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 246364
    Filia Mielec - BMWyp 6726, BMWyp 67980, BMCzy 67225
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50660
  14. Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.
    Biblioteka Rzeszów - , CzytR 246363
    Filia Strzyżów - BStWy 38070
    Filia Mielec - BMWyp 67263, BMCzy 67226
    Filia Sędziszów - BSdzW 47076
    Filia Lańcut -  BŁWyp 37706
  15. Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej / red. nauk. Mirosław Z. Babiarz, Karol Bidziński, Alicja Giermakowska. - Kraków : "Impuls", 2016.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 245917
    Filia Sędziszów - BSdzW 46691
    Filia – Strzyżów - BStWy 147 U
  16. Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy / Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 245316, CzytR 245315
    Filia Łańcut - BŁWyp 37510
    Filia Sędziszów - BSdzW 46393
    Filia Mielec - BMWyp 66974
  17. Ja jako członek rodziny / [oprac. merytoryczne i graf. Ewa Święcicka]. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Wydawnictwo Harmonia, 2019.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 248113
  18. Ja jako uczeń / oprac. merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka. - Gdańsk : "Harmonia", 2018.
    Filia Łańcut - BŁWyp 37863
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50357
  19. Ja w świecie kultury i rozrywki : mój czas wolny / [oprac. meryt. i graf. Ewa Święcicka]. - Gdańsk : "Harmonia", 2018.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 247681
  20. Jak sobie radzić z uczuciami : poznać i zrozumieć uczucia : poradnik pozytywny / Izabela Fornalik, Katarzyna Pachniewska, Joanna Płuska. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2018.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247718 
  21. Jak wspomagać dziecko z FASD w edukacji / Teresa Jadczak-Szumiło, Katarzyna Kałamajska-Liszcz, Krzysztof Liszcz. - Warszawa : Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 2018.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 247765
    Filia Mielec - BMWyp 67687
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50539
    Filia Leżajsk - BLżWy 35737
  22. Matematyczne karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2 / Kazimierz Słupek. - Wydanie I. - [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, [2019].
    Filia Leżajsk - BLżCz 35827
  23. Metody i formy pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i społecznych - perspektywa life-span : przewodnik metodyczny / pod red. nauk. Krystyny Barłóg. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247359
  24. Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej / Iwona Chrzanowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2019.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248500
  25. Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Gdańsk : "Harmonia", 2017.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246750, CzytR 246749
    Filia Leżajsk - BLżWy 35258
    Filia Mielec - BMWyp 67274
    Filia Strzyżów - BStWy 38206
  26. Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Gdańsk : "Harmonia", 2017.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246388, CzytR 246751
    Filia Leżajsk - BLżWy 35259
    Filia Mielec - BMWyp 67275
    Filia Strzyżów - BStWy 38205
    Filia Łańcut - BŁWyp 37718
  27. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji polskiej i brytyjskiej / Barbara Adamiak, Jolanta Boryszewska, Natalia Malenko. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247712
    Filia Sędziszów - BSdzW 47402
    Filia Strzyżów - BStWy 38420
    Filia Mielec -BMWyp 67620
    Filia Łańcut - BŁWyp 38018
  28. Praktyczny przewodnik dla nauczycieli uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych w szkole średniej / Debra Costley, Elaine Keane, Trevor Clark i Kathie Lane ; tłumacz Katarzyna Kmieć-Krzewniak. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2020.
    Filia Mielec - BMWyp 68048
    Filia Strzyżów - BStWy 38802
  29. Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 9 popr. - Kraków : "Impuls", 2015.
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 49672
  30. Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 10. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246033
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50094
    Filia Łańcut - BŁWyp 37686
  31. Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Wyd. 2. - Gdańsk : Harmonia, 2018.
    Filia Leżajsk - BLżWy 35598
  32. Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Gdańsk : Harmonia, 2017.
    Biblioteka Rzeszów – WypRz 247082
    Filia Strzyżów - BStWy 38210
  33. Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnych o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 8. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50135
  34. Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnych o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 9. - Kraków : "Impuls", 2019.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 247942
    Filia Mielec - BMWyp 67760
    Filia Sędziszów - BSdzC 47934
  35. Specjalne potrzeby edukacyjne : identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne / pod redakcją Beaty Pituły, Jerzego Wolnego ; [recenzent prof. zw. dr hab. Zenon Gajdzica]. - Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 248534, CzytR 248511
  36. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w praktyce życia szkolnego / red. Barbara Wolny, Małgorzata Lis. - Łódź : Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna, 2018.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 247281
    Filia Strzyżów - BStWy 38443
    Filia Łańcut - BŁWyp 38043, BŁWyp 37874
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50436
  37. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [i in.]. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246772, CzytR 246477
    Filia Mielec - BMWyp 67252
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50039
    Filia Strzyżów - BStWy 38060, BStWy 38216
  38. Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela / Diana Hudson ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 248182
    Filia Leżajsk - BLżWy 35663
    Filia Mielec - BMWyp 67868
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50568
    Filia Sędziszów - BSdzW 48085
    Filia Strzyżów - BStWy 38656
  39. Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami / David Mitchell ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246614, WypRz 245666, CzytR 245280
    Filia Sędziszów - BSdzW 46376
    Filia Mielec - BMWyp 66944
  40. Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji : role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy : konteksty trans- i interdyscyplinarne / pod red. nauk. Ireny Koszyk, Bronisławy Ogonowski, Sławomira Śliwy. - Kraków : "Impuls", 2018.
    Filia Strzyżów - BStWy 38299
  41. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50004
  42. To, co mi pomaga / oprac. merytoryczne i graf. Ewa Święcicka. - Gdańsk : "Harmonia", 2019.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 248135
  43. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej : nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej / Zenon Gajdzica. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright © 2020.
    Filia Łańcut - BŁWyp 38377
  44. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : "Harmonia", 2018.
    Filia Rzeszów - WypRz 247391
    Filia Strzyżów - BStWy 38454
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50451
  45. Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / Aneta Jegier, Beata Szurowska. - Warszawa : "Difin", 2017.
    Biblioteka Rzeszów – WypRz 246780, CzytR 246417
    Filia Strzyżów - BStWy 38064
    Filia Sędziszów BSdzW 46804
    Filia Mielec - BMWyp 67299
  46. Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2020.
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50725
    Filia Łańcut - BŁWyp 38391
  47. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 9. - Kraków : "Impuls", 2019.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 247969
  48. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 8. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246121

Artykuły:

  1. "Chcę, by komunikował się lepiej!" : koncepcja kompetencji komunikacyjnych użytkownika AAC jako klucz do stanowienia celów edukacyjnych / Alina Smyczek.  // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020, nr 1, s. 6-11.
  2. "Społeczeństwo dla wszystkich", czy tylko "szkoła dla wszystkich" - opinie nauczycieli szkoły specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej / Monika Skura. // Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 3, s. 119-138.
  3. Agresywne zachowania uczniów ze SPE jako źródła lęków nauczycieli : korelacja osłabiająca sukces edukacji włączającej / Wanda Baranowska, Justyna Leszka. // Studia Edukacyjne Nr 51 (2018), s. 403-425.
  4. Akademia Przyszłości, czyli jak uczymy wygrywać / Aleksandra Wójcik. // Świat Problemów 2015, nr 6, s. 25-28.
  5. Analiza przypadku w odniesieniu do dziecka z zaburzeniami zachowania – wzór // Głos Pedagogiczny 2019, nr 11, s. 42-43.
  6. Bariery w dostępie do bibliotek szkolnych i sposoby ich diagnozowania / Joanna Naruszewicz. // Poradnik Bibliotekarza 2015, nr 2, s. 5-9.
  7. Biblioterapia dziecka ze specjalnymi potrzebami / Marta Kożuchowska. // Remedium 2017, nr 1, s. 13-14.
  8. Biblioterapia i bajkoterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Kamil Kuracki. // W: Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku : terapia i wspieranie / pod red. Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij, Elżbiety Kwiatkowskiej. Warszawa : Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2018 S. 93-103.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248102
    Filia Sędziszów - BSdzW 48003,
  9. Bohomazy czy ład w chaosie, czyli abstrakcja na obrazie / Beata Jerzakowska-Kibenko. // Język Polski w Szkole Podstawowej 2019/2020, nr 2, s. 93-96.
  10. Bycie razem mimo różnic / Radosław Piotrowicz. // Wychowanie w Przedszkolu 2016, nr 1, s. 14-18.
  11. Czy polska szkoła jest włączająca? / Elżbieta Tołwińska-Królikowska.  // Dyrektor Szkoły 2020, nr 4, s. 70-72.
  12. Czym jest edukacja włączająca? / Magdalena Mikoś-Korzeń. // Monitor Dyrektora Szkoły 2018, nr 1, s. 54-57.
  13. Czynniki warunkujące postrzeganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w opinii studentów specjalności nauczycielskich = Determinants of perception of students with special educational needs in the opinion of pedagogy students / Mariusz Grabiec. // W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej / pod redakcją naukową Anny Borzęckiej, Agnieszki Twaróg-Kanus, Romana Walusia. Kraków : Impuls, 2019 S. 83-92.
    Biblioteka Rzeszów - Sygn. CzytR 248892
    Filia Strzyżów - BStWy 38742
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50676
  14. Czytelnicy ze specjalnymi potrzebami czytelniczymi / Marta Deńca. // W: Nowoczesne technologie czy tradycyjne metody? : o tendencjach w krzewieniu kultury czytelniczej młodego pokolenia Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2017 S. 139-167.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246390, CzytR 246389
    Filia Sędziszów - BSdzW 46792, BSdzC 47731
    Filia Mielec - BMWyp 67611
    Filia Łańcut - BŁWyp 38013
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50392
  15. Diagnoza pedagogiczna - studium jednego przypadku. W kierunku "autentycznej" pomocy i wsparcia / Małgorzata Przybysz-Zaremba. // W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej / redakcja naukowa Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł. Warszawa : Difin, 2020 S. 52-65.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 249009
  16. Dorastanie w komunikacji / Jolanta Szwiec-Kolanko. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020, nr 1, s. 48-54.
  17. Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Anna Kałuba-Korczak. // Monitor Dyrektora Przedszkola 2016, nr 2, s. 48-52.
  18. Doświadczenia nauczycieli szkół przyszpitalnych w paradygmacie inkluzji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Beata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska. // Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 3, s. 194-206.
  19. Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzm / Marta Pągowska. // W: Dydaktyka specjalna : od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych / red. nauk. Joanna Głodkowska. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017 S 239-270.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 246364
    Filia Mielec - BMWyp 67262, BMWyp 67980, BMCzy 67225
    Filia Strzyżów - BStWy 38191
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50660
  20. Dydaktyka specjalna : teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych / Marta Pągowska. // W: Dydaktyka specjalna : od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych / red. nauk. Joanna Głodkowska. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017 S 30-60.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 246364
    Filia Mielec - BMWyp 67262, , BMWyp 67980, BMCzy 67225
    Fila Kolbuszowa - BKWyp 50660
  21. Dziecko autystyczne w szkole a praca asystenta osoby niepełnosprawnej : studium przypadku / Magda Lejzerowicz, Magdalena Gągolewska. : // Wychowanie na co Dzień 2016, nr 4, s. 32-38.
  22. Dziecko niepełnosprawne w szkole / Andrzej Janczy ; rozmowę przeprowadziła Agata Gołda.  // Wychowawca 2019, nr 5, s. 18-19.
  23. Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej : dyskurs definicyjno-koncepcyjny / Marzenna Zaorska. // Wychowanie na co Dzień 2016, nr 1, s. 18-29.
  24. Dziecko z ADHD w klasie - jak ułatwić mu funkcjonowanie? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2019/2020, nr 113, s. 77-80.
  25. Dziecko z mutyzmem wybiórczym na lekcjach języka polskiego / Zuzanna Krótki.  // Język Polski w Szkole IV-VI 2016/2017, nr 3, s. 31-41.
  26. Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną wyzwaniem dla szkoły / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2020, nr 114, s. 72-76.
  27. Dziecko z ZA w klasie - jak rozmawiać z rodzicami uczniów? / Katarzyna Kamińska-Holc. // Głos Pedagogiczny 2020, nr 114, s. 29-33.
  28. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Agata Rusin. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 3, s. 106-109.
  29. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z korowo uwarunkowanych zaburzeń mowy - podstawy teoretyczne i implikacje dla nauczycielskiej praktyki / Marlena Kurowska. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 3, s. 28-44.
  30. Dziecko ze specjalnymi potrzebami w rodzinie / Krystyna Barłóg. // W: Doświadczanie niepełnosprawności w rodzinie / red. nauk. Beata Szluz. Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2019 S. 51-64.
  31. Dźwiękowe aktywizowanie ruchu w przestrzeni. Model pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną / Kinga Krawiecka. // Forum Pedagogiczne 2019, nr 2 cz. 2, s. 165-176.
  32. Edukacja dla inkluzji / Tomasz Kozłowski. // Dyrektor Szkoły 2018, nr 3, s. 14-16.
  33. Edukacja dla Życia - alternatywa Marii Montessori / Małgorzata Sojka-Choptiany. // W: Resocjalizacja - czarno na białym : konteksty niedostosowania społecznego i ich praktyczne odniesienia / praca zbiorowa pod redakcją naukową Anny Karłyk-Ćwik i Doroty Rybczyńskiej-Abdel Kawy. Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2016 S. 217-232.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 245052 
  34. Edukacja dzieci z niepełnosprawnościami / Marta Wawrzyniak. // Wychowawca 2019, nr 5, s. 6-7.
  35. Edukacja inkluzyjna w perspektywie nauczycieli przedszkoli ogólnodostępnych / Elżbieta Paradowska. // Szkoła Specjalna 2020, nr 2, s. 85-98.
  36. Edukacja włączająca - korzyści dla uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności // Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 4, s. 120-134
  37. Edukacja włączająca - korzyści dla uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności // Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 4, s. 120-134
  38. Edukacja włączająca / Mariusz Grabowski. // Wychowawca 2015, nr 3, s. 10-11.
  39. Edukacja włączająca : porównanie sytuacji w Polsce i wybranych krajach europejskich / Aleksandra Antonik. // Studia Edukacyjne Nr 39 (2016), s. 291-305.
  40. Edukacja włączająca na etapie przedszkolnym w Polsce : fakty i refleksje dla przyszłych działań / Iwona Chrzanowska. // Studia Edukacyjne Nr 37 (2015), s. 33-46.
  41. Edukacja włączająca uczniów z dysfunkcją wzroku w Polsce - wdrażanie zobowiązań i analiza wątków zaniedbanych / Marzena Dycht. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2015, nr 2, s. 34-49.
  42. Edukacja włączająca w Europie : szansa czy utopia? = Inclusive education in Europe : chance or utopia? / Małgorzata Wasiukiewicz-Rogulska. // Nauczyciel i Szkoła 2019, nr 1, s. 13-20.
  43. Edukacja włączająca w praktyce / Małgorzata Łoskot.  // Głos Pedagogiczny 2017, nr 12, s. 47-51.
  44. Edukacja włączająca, czyli inkluzja w edukacji / Małgorzata Łoskot.  // Głos Pedagogiczny 2015, nr 10, s. 4-7.
  45. Edukacja włączająca. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Beata Szurowska. // W: Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. Warszawa : Difin, 2020 S. 318-342.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248880
    Filia Mielec - BMWyp 68051
    Filia Łańcut - BŁWyp 38389
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50723
  46. Edukacja XXI wieku : integralne nauczanie / Aneta Gop.  // Ruch Pedagogiczny 2015, nr 4, s. 95-104.
  47. Etyka pedagogiczna podstawą edukacji włączającej : studium przypadku / Edyta Widawska. // Chowanna 2016, t. 1, s. 133-152.
  48. Fałszywa alternatywa, czyli Meandry edukacji niesegregacyjnej / Tomasz Fetzki. // Studia Edukacyjne Nr 51 (2018), s. 345-358.
  49. Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych / Łukasz Kubieniec. // W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej / redakcja naukowa Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł. Warszawa : Difin, 2020 S. 40-51.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 249009
  50. Formy organizacji pracy uczniów w procesie edukacji inkluzyjnej / Andrzej Twardowski. // Rocznik Pedagogiczny T. 42 (2019), s. 107-121.
  51. Funkcjonowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych w klasach integracyjnych / Małgorzata Rozenbajgier. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2020, nr 4, s. 59-70.
  52. Funkcjonowanie ucznia ze spektrum autyzmu w klasie integracyjnej w ujęciu zaburzeń sensorycznych - studium przypadku // Szkoła Specjalna 2020, nr 3, s. 200-212
  53. Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski. // Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 3, s. 56-74.
  54. Gotowość do realizowania edukacji inkluzyjnej przez nauczycieli w szkołach ogólnodostępnych / Beata Skotnicka. // Nauczyciel i Szkoła 2015, nr 1, s. 71-84.
  55. Gotowość do udzielania wsparcia uczniowi z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni klasy szkolnej / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2018, nr 4, s. 30-42.
  56. Gotowość do udzielania wsparcia uczniowi z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni klasy szkolnej / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2018, nr 4, s. 30-42.
  57. Gry i zabawy edukacyjne dla uczniów klas 4-6 (z elementami audiodeskrypcji) / Roman Sowa. // Język Polski w Szkole Podstawowej 2019/2020, nr 2, s. 148-159.
  58. Holistyczne ujęcie pracy terapeutycznej z dziećmi z trudnościami w nauce czytania i pisania / Łucja Skrzypiec, Joanna Skowron. // W: Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020 S. 141-155.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248930
    Filia Strzyżów - BStWy 38778
  59. Inclusive education policy and assurance of the quality of learning for children with disabilities / Le Thi Thuy Hang.  // Szkoła Specjalna 2018, nr 2, s. 124-135.
  60. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny - aspekty prawne z komentarzem. Cz. 2 / Barbara Trochimiak. // Szkoła Specjalna 2019, nr 2, s. 124-132.
  61. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny - aspekty prawne z komentarzem. Cz. 1 / Barbara Trochimiak. // Szkoła Specjalna 2018, nr 5, s. 369-375.
  62. Inkluzja - teoria i praktyka pedagogiczna : gdzie tkwi jej początek i sukces? / Magdalena Tomaszewska. // W: Edukacja inkluzyjna i terapia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami Jarosław : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im .ks. Bronisława Markiewicza, 2017 / red. nauk Krystyna Barłóg, Maria Kocór. S. 11-19.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247089 
  63. Integracja jako cel inkluzji. Pedagogiczne korzenie i aspekty spójności społecznej / Marcin Wlazło. // Kultura i Edukacja 2019, nr 1, s. 45-57.
  64. Integracja w przedszkolu / Anna Florek. // Bliżej Przedszkola 2018, nr 11, s. 18-20.
  65. Integracyjny system kształcenia i jego realizacja w warunkach małej szkoły ogólnodostępnej / Krystyna Barłóg. // W: Mała szkoła w przestrzeni edukacyjnej / pod red. Ryszarda Pęczkowskiego. Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015 S. 89-100.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 244684
    Filia Łańcut - BŁWyp 3718
  66. Jak dostosować placówkę do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Joanna Latosińska-Kulasek.// Głos Pedagogiczny 2019, nr 1, s. 3-5.
  67. Jak pomóc w trudnościach? / Danuta Sterna // Sygnał 2020, nr 4, s. 54-55.
  68. Jak rozmawiać o niepełnosprawności / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły 2020, nr 4, s. 74-81.
  69. Jak sobie radzić z różnorodnymi potrzebami dzieci / Anna Jankowska. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 5, s. 14-17.
  70. Jak sprostać wskazaniom i zaleceniom poradni psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny 2018, nr 2, s. 4-8.
  71. Jak stworzyć indywidualny program na miarę? / Magdalena Charbicka. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020, nr 4, s. 8-15.
  72. Jak to jest zrobione? Analiza zdań budujących audiodeskrypcje obrazów / Marta Wrześniewska- Pietrzak. // Język Polski w Szkole Podstawowej 2019/2020, nr 2, s. 59-66.
  73. Jak wspierać koncentrację uwagi uczniów? // Życie Szkoły 2020, nr 6, s. 30-35
  74. Jak znaleźć złoty środek? : praca z uczniami o zróżnicowanych możliwościach / Barbara Dudziak-Czajkowska, Aleksandra Marchwian.// Sygnał 2020, nr 2, s. 14-16.
  75. Jaki podręcznik dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? : kilka uwag na marginesie dyskusji medialnej o nowym, darmowym i powszechnym podręczniku / Zenon Gajdzica. // Wychowanie na co Dzień 2015, nr 1, s. 3-7.
  76. Język polski w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z różnic kulturowych / Marta Krasuska-Betiuk. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 3, s. 45-53.
  77. Kalendarz nie (znanych) uroczystości na co dzień - czyli twórczo świętować nie tyko od święta / Aldona Rumińska-Szalska. // Wychowanie na co Dzień 2016, nr 1, wkł. s. I-IV.
  78. Kiedy tablet może pomóc? : aplikacje przydatne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska.  // Głos Nauczycielski 2017, nr 17-18, s. 21.
  79. Kluczem jest indywidualne podejście / z dr Iwoną Wandą Grygiel, dyrektorką Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu rozmawia dr Danuta Elsner. // Dyrektor Szkoły 2020, nr 5, s. 74-76.
  80. Kompetencje, role i zadania nauczyciela szkoły podstawowej ogólnodostępnej w odniesieniu do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Beata Pituła, Anna Waligóra. // W: Specjalne potrzeby edukacyjne : identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne pod redakcją Beaty Pituły, Jerzego Wolnego. Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019 S. 63-81.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 248534, CzytR 248511
  81. Komputer - szansa czy zagrożenie dla rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Katarzyna Krzystanek. // W: Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej Kraków : "Impuls", 2016 S. 237-246.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 245917
    Filia Sędziszów - BSdzW 46691
  82. Komunikacja wspomagająca i alternatywa jako interakcja nauczyciel-uczeń ze złożonymi trudnościami w porozumiewaniu się / Anna Borzęcka. // W: Edukacja małego dziecka. T. 10, Wychowanie i kształcenie - kierunki i perspektywy zmian Cieszyn ; Kraków : "Impuls", 2017 S. 257-270.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246367, CzytR 246366
    Filia Sędziszów - BSdzW 46778
    Filia Mielec - BMWyp 67227
    Filia Łańcut - BŁWyp 37709
    Filia Strzyżów - BStWy 38034
    Filia Leżajsk - BLżWy 35297,
  83. Kreatywność bibliotekarza w pracy z czytelnikiem o specjalnych potrzebach / Kalina Sikora. // Poradnik Bibliotekarza 2018, nr 3, s. 12-14.
  84. Kreatywność w edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w ujęciu profesor Marii Grzegorzewskiej / Marianna Marek-Ruka. // Szkoła Specjalna 2017, nr 4, s. 245-250.
  85. Kształcenie nauczycieli od szkoły specjalnej do szkoły włączającej / Dariusz Dziuba. // W: Edukacyjno-terapeutyczna podróż w lepszą stronę / red. nauk. Krystyna Moczia. - Kraków : "Impuls", 2017 S. 39-47.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246726, CzytR 246725
    Filia Strzyżów - BStWy 38194
    Filia Mielec - BMWyp 67413
  86. Kształcenie uczniów z potrzebami dodatkowego wsparcia w Szkocji : w poszukiwaniu optymalnych rozwiązań / Katarzyna Ćwirynkało, Urszula Bartnikowska. // Szkoła Specjalna 2020, nr 3, s. 236-240.
  87. Kultura szkoły inkluzyjnej / Elżbieta Tołwińska-Królikowska. // Dyrektor Szkoły 2020, nr 11, s. 18-22.]
  88. Maks na tropie zaginionego słownika, czyli zajęcia korekcyjno-kompensacyjne szyte na miarę niecodziennych potrzeb / Jagoda Usarek. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020, nr 4, s. 48-53.
  89. Między inkluzją a segregacją - badania nad jakością życia uczniów z zaburzeniem spektrum autyzmu / Jacek J. Błeszyński. // Edukacja 2018, nr 3, s. 75-84.
  90. Możliwości konstruktywistycznego uczenia się dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Jolanta Maciąg. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2018, nr 3, s. 67-78.
  91. Multitasking w pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Magdalena Pietruszka.  // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020, nr 4, s. 42-47.
  92. Najważniejsze działania terapeuty pedagogicznego / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.  // Głos Pedagogiczny 2019, nr 9, s. 48-52.
  93. Nauczyciel ucznia z niepełnosprawnością - rozwój kompetencji zawodowych / Jolanta Lipińska-Lokś. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2018, nr 1, s. 118-130.
  94. Nauczyciel wobec trudności związanych z edukacją uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w warunkach szkoły integracyjnej i ogólnodostępnej : analiza obszarów problemowych / Aleksandra Antonik. // Studia Edukacyjne 2015, nr 34, s. 153-165.
  95. Nauka przez zabawę dzieci o specjalnych potrzebach w systemie edukacji / Joanna Kata. // W: Edukacja inkluzyjna i terapia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami Jarosław : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im .ks. Bronisława Markiewicza, 2017 / red. nauk Krystyna Barłóg, Maria Kocór. S. 107-113.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247089
  96. Niepełnosprawność dzieci i młodzieży - fakty i mity / Małgorzata Rękosiewicz.  // Remedium 2018, nr 7-8, s. 24-25.
  97. Niepełnosprawność, czyli każde dziecko jest inne / Oksana Kotormus. // Nowa Szkoła 2015, nr 3, s. 46-48.
  98. Nowe media wśród dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Karolina Van Laere, Kinga Sochocka. // Remedium 2015, nr 12, wkł. Na Uzależnienia Behawioralne, s. 1-6.
  99. Obowiązki szkoły wobec ucznia ze spektrum autyzmu / Beata Sokołowska. // W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020 S. 183-200.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248996
    Filia Sędziszów - BSdzW 48393
  100. Określanie liczby wyrazów w zdaniu i zdań w tekście. Zapisywanie dat za pomocą cyfr arabskich i znaków rzymskich : scenariusz zajęć dla dzieci ze SPE / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2020, nr 114, s. 59-61.
  101. Opinie nauczycieli szkół specjalnych na temat edukacji włączającej : uczeń ze SPE w szkole włączającej / Iwona Chrzanowska. // Studia Edukacyjne Nr 41 (2016), s. 55-74.
  102. Opinie nauczycieli szkół specjalnych na temat edukacji włączającej : uczeń ze SPE w szkole włączającej / Iwona Chrzanowska. // Studia Edukacyjne Nr 41 (2016), s. 55-74.
  103. Opinie nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na temat technologii edukacyjno-komunikacyjnych jako potencjalnego narzędzia pozyskiwania wsparcia zawodowego / Karol Bidziński. // W: Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej Kraków : "Impuls", 2016 S. 199-213.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 245917
    Filia Sędziszów - BSdzW 46691
    Filia Strzyżów - BStWy 147 U
  104. Organizacja kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością - analiza wybranych problemów / Dorota Pufund. // Szkoła Specjalna 2019, nr 3, s. 205-216.
  105. Pedagog do zadań specjalnych / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny 2020, nr 120, s. 29-31, 35.
  106. Po pierwsze, nie izolować : edukacja włączająca i nauczanie indywidualne - zmiany, byle nie na gorsze / Halina Drachal. // Głos Nauczycielski 2017, nr 21, s. 8.
  107. Pokonać bariery : niepełnosprawność utrudnia wielu osobom dostęp do edukacji / Monika Dobrowolska. Głos Nauczycielski 2015, nr 23, s. 15.
  108. Powołanie zespołu nauczycieli i specjalistów dla ucznia niepełnosprawnego objętego kształceniem specjalnym. // Monitor Dyrektora Szkoły 2016, nr 1, s. 26-27.
  109. Powrót do terapii po czasie pandemii - jak rozpocząć pracę z podopiecznym / Monika Bekker-Goska. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020, nr 4, s. 36-41.
  110. Praca wychowawcza w grupie zróżnicowanej - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej / Iwona Chrzanowska, Beata Jachimczak. // W: Wychowawcze i społeczno-kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli : wybrane konteksty / pod red. Jacka Pyżalskiego. Łódź : The Qstudio, 2015 S. 177-196.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 244787 
  111. Praca z dzieckiem z trudnościami / Agnieszka Stein. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 1, s. 14-16.
  112. Praca z uczniem z dysfunkcją wzroku okiem nauczyciela praktyka / Beata Jerzakowska-Kibenko. // Język Polski w Szkole Podstawowej 2019/2020, nr 2, s. 21-32.
  113. Praca ze środowiskiem klasowym i grupą rówieśniczą / Joanna Ławicka.  // Głos Pedagogiczny 2018, nr 6, s. 11-16.
  114. Praktyczne wskazówki dotyczące indywidualizacji i dostosowania wymagań w pracy z uczniem o SPE // Głos Pedagogiczny 2018, nr 1, s. 37-41.
  115. Prawa dziecka i ich praktyczna realizacja w kontekście przemian teorii i praktyki pedagogiki specjalnej / Krystyna Barłóg. // W: W trosce o potrzeby dziecka : pedagogiczne przesłania Barbary Czeredreckiej Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017 S. 49-61.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247004
  116. Prawidłowa diagnoza ucznia / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny 2015, nr 1, s. 46-49.
  117. Problematyka inkluzji szkolnej osób z zaburzeniami psychicznymi / Anna Magdalena Steinhagen. // W: Inkluzja w perspektywie pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej : pytania, konteksty, dyskusje / Grażyna Dryżałowska [i in.]. Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2018 S. 125-144.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247894
  118. Problematyka inkluzji szkolnej osób z zaburzeniami psychicznymi / Anna Magdalena Steinhagen. // W: Inkluzja w perspektywie pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej : pytania, konteksty, dyskusje / Grażyna Dryżałowska [i in.]. Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2018 S. 125-144.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247894
  119. Problemy uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych : studia przypadków// Głos Pedagogiczny 2015, nr 6, s. 36-40.
  120. Problemy związane z faktem bycia rodzicami dziecka z niepełnosprawnością = Problems associated with being a parent of a child with disabilities / Czesław Gerard Toboła. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2020, nr 1, s. 60-67.
  121. Projektowanie uniwersalne w edukacji : przygotowanie zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w modelu projektowania uniwersalnego / Ewa Domagała-Zyśk. / Życie Szkoły 2019, nr 8, s. 16-20.
  122. Projektowanie uniwersalne w inkluzyjnej edukacji uczniów ze spektrum autyzmu : strategie i rekomendacje / Ewa Domagała-Zyśk (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II).  // W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020 S. 139-158.
    Biblioteka Rzeszów – CzytR 248996
    Filia Sędziszów - BSdzW 48393
  123. Projektowanie uniwersalne w inkluzyjnej edukacji uczniów ze spektrum autyzmu : strategie i rekomendacje / Ewa Domagała-Zyśk (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II). // W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020 S. 139-158.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248996
    Filia Sędziszów - BSdzW 48393
  124. Pronormalizacyjne zmiany w obszarze edukacji włączającej w ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2020, nr 6, s. 62-76
  125. Propozycje zabaw integrujących zróżnicowaną grupę dzieci / Julia Piwowarczyk. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 3, s. 81-92.
  126. Przekład intersemiotyczny w procesie wprowadzania niewidomego dziecka w świat kultury przez pedagogów / Emilia Śmiechowska-Petrovskij. // Wychowanie na co Dzień 2016, nr 4, s. 39-45.
  127. Przekonania nauczycieli na temat edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami : raport z badań / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta. // Szkoła Specjalna 2015, nr 4, s. 245-259.
  128. Przekonania rodziców na temat edukacji integracyjnej, jej istoty, szans i ograniczeń / Beata Płaczkiewicz. // Szkoła Specjalna 2019, nr 3, s. 217-229.
  129. Przygotowanie nauczyciela do pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Sandra Reterska-Tkaczyk. // W: Doświadczanie zmian w teorii i praktyce pedagogicznej / red. nauk. Joanna Skibska i Justyna Wojciechowska. Warszawa : "Żak", 2015 S. 285-295.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 245311
    Filia Łańcut - BŁWyp 37315
  130. Przyswajanie pisma przez uczniów ze spektrum autyzmu / Zofia Palak (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie), Paulina Pluta. // W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020 S. 159-182.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248996 
    Filia Sędziszów - BSdzW 48393
  131. Realizacja zindywidualizowanej ścieżki kształcenia w szkole - założenia prawne i rozwiązania praktyczne / Jacek Sikorski. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2019, nr 7, s. 13-26.
  132. Refleksja nauczyciela podstawą działań włączających w edukacji / Ewa Skrzetuska. // Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 3, s. 106-118.
  133. Relacje jako podstawa w procesie edukacyjnym i terapeutycznym dzieci / Agnieszka Synowiec. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020, nr 4, s. 30-35.
  134. Rodzaje zaburzeń komunikacji językowej oraz sposoby wspomagania dzieci z zaburzeniami języka i mowy przez nauczycieli, we współpracy z logopedami / Agnieszka Zarzycka-Kożuszek. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 3, s. 13-27.
  135. Rola biblioteki szkolnej w rozwijaniu kompetencji czytelniczych uczniów niesłyszących / Marta Deńca // W: W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży / red. nauk. Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska. Łódź : Uniwersytet Łódzki ; Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, 2015 S. 169-188.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 244613, CzytR 244612
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50452
    Filia Łańcut - BŁWyp 37210
    Filia Sędziszów - BSdzC 47780
  136. Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością / Jolanta Lipińska-Lokś. // W: Pedagogika przedszkolna szansą na świadome budowanie potencjału dziecka / red. nauk. Lidia Kataryńczuk-Mania, Marzenna Magda-Adamowicz, Agnieszka Olczak. - Toruń : Adam Marszałek, 2017 S. 185-202
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 246828, CzytR 246827
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50205
    Filia Sędziszów - BSdzW 47124
  137. Rola rówieśniczego tutoringu w edukacji inkluzywnej uczniów z niepełnosprawnościami / Andrzej Twardowski. // Studia Edukacyjne Nr 50 (2018), s. 31-44.
  138. Rola technologii wspomagających w funkcjonowaniu społecznym uczniów z niepełnosprawnością wzroku w kontekście edukacji włączającej / Jarosław Wiazowski. // Forum Pedagogiczne 2016, nr 1, s. 101-114.
  139. Rozpoznawanie zaburzeń SI u dzieci / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2018, nr 11, s. 17-22.
  140. Rozumienie pojęcia edukacja włączająca przez nauczycieli szkół ogólnodostępnych / Beata Skotnicka. // Kultura i Edukacja 2019, nr 1, s. 230-247.
  141. Rozwijanie przez czytanie : biblioterapia w nowoczesnym procesie edukacji / Wanda Matras-Mastalerz. // Nauczyciel i Szkoła : miesięcznik informacyjny Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie 2015, nr 3, s. 15-18.
  142. Spadające płatki śniegu : konspekt zajęć indywidualnych z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2020, nr 114, s. 56.
  143. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością wzroku / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz. // Szkoła Specjalna 2017, nr 4, s. 285-291.
  144. Specjalne potrzeby edukacyjne w literaturze przedmiotu i przepisach prawa / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej 2018/2019, nr 2, s. 20-37.
  145. Specjalne potrzeby edukacyjne w perspektywie społecznych przemian pedagogicznego dyskursu / Agnieszka Olechowska. // W: Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. Kraków : Impuls, 2019 S. 127-136.
    Filia Mielec - BMWyp 67996
    Filia Strzyżów - BStWy 38743
  146. Stan i rozmiary udziału dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w edukacji włączającej w Polsce / Iwona Chrzanowska. // Forum Pedagogiczne 2016, nr 1, s. 37-56.
  147. Stwarzanie szans edukacyjnych uczniom z niższym niż przeciętny poziomem rozwoju intelektualnego / Julita Sobańska, Katarzyna Studzińska-Grzegorczyk. // W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. S. 47-56.
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50004
  148. System naczyń połączonych, czyli rodzina w procesie wspierania w rozwoju osób z niepełnosprawnościami / Iwona Wendreńska, Małgorzata Satoła. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2018, nr 1, s. 62-71.
  149. Sytuacja psychospołeczna ucznia z ADHD w klasie szkolnej - perspektywa dziecka / Małgorzata Kowalik-Olubińska. // Problemy Wczesnej Edukacji 2019, nr 4, s. 85-93.
  150. Sytuacja społeczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej : doniesienia z badań / Beata Gumienny. // W: Osoba z niepełnosprawnością na ścieżkach życia : kultura, społeczeństwo terapia / red. Joanna Godawa. - Kraków : "Impuls", 2017 S. 83-100.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 246752, WypRz 246753
    Filia Strzyżów - BStWy 38208
  151. Szczególnie istotne potrzeby / Agnieszka Lubowiedzka. // Sygnał 2018, nr 6, s. 48-50.
  152. Szkolna pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Fakty i mity / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny 2020, nr 120, s. 5-9.
  153. Szkolne ścieżki ucznia z niepełnosprawnością / Agnieszka Suszko.  // Wychowawca 2020, nr 5, s. 13-15.
  154. Szkoła otwarta na wszystkich / Włodzimierz Kaleta. // Dyrektor Szkoły 2020, nr 4, s. 82-85.
  155. Szkoła średnia ogólnodostępna polem walki dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Katarzyna Kamińska. // W: Specjalne potrzeby edukacyjne : identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne pod redakcją Beaty Pituły, Jerzego Wolnego. Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019 S. 221-233.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 248534, CzytR 248511
  156. Tabletowe wspomaganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska. // Meritum 2016, nr 4, s. 68-83.
  157. Technologie informacyjno-komunikacyjne w AAC / Elżbieta Chilińska-Karpowicz, Krystyna Kowalczyk. // Forum Logopedy 2017, nr 19, s. 33-36.
  158. Terapia i edukacja osób ze spektrum autyzmu / Urszula Kużaj. // W: Edukacja inkluzyjna i terapia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami Jarosław : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im .ks. Bronisława Markiewicza, 2017 / red. nauk Krystyna Barłóg, Maria Kocór. S. 75-82.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247089
  159. Terapia i wsparcie dziecka z dysfunkcją wzroku w środowisku edukacyjnym / Agnieszka Twaróg-Kanus. // W: Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020 S. 89-110.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248930
    Fila Strzyżów - BStWy 38778,
  160. Trawa nie rośnie szybciej, gdy się za nią ciągnie / Małgorzata Talarczyk ; rozm. przepr. red. // Polonistyka 2015, nr 4, s. 31-34.
  161. Trening umiejętności społecznych dla uczniów ze spektrum autyzmu w szkole masowej / Paulina Zawadzka. / Głos Pedagogiczny 2018, nr 6, s. 50-52.
  162. Trudności nauczycieli szkół ogólnodostępnych w ocenianiu uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Buchnat. // Studia Edukacyjne Nr 51 (2018), s. 523-539.
  163. Trudności użytkownika AAC na drodze do piśmienności / Ewa Przebinda. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020, nr 5, s. 8-13.
  164. Trudności w funkcjonowaniu uwagi - szersza perspektywa / Justyna Cieślińska. // Remedium 2016, nr 5, s. 12-14.
  165. Trudny wybór rodzica : czy edukacja włączająca to zawsze dobry pomysł? / Monika Pouch. // Głos Pedagogiczny 2016, nr 9, s. 54-55.
  166. Uczeń niesłyszący i słabo słyszący. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka. Uczeń niesłyszący i słabo słyszący. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka / Katarzyna Wereszka. // W: Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. Warszawa : Difin, 2020 S. 296-307.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248880
    Filia Mielec - BMWyp 68051
    Filia Łańcut - BŁWyp 38389
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50723
  167. Uczeń niewidomy z dysleksją - zarys problemu / Piotr Alfred Gindrich. // Szkoła Specjalna 2019, nr 3, s. 165-174.
  168. Uczeń niewidomy. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka / Kamila Miler-Zdanowska, Beata Sawicka. // W: Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. Warszawa : Difin, 2020 S. 281-295.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248880
    Filia Mielec - BMWyp 68051
    Filia Łańcut - BŁWyp 38389
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50723
  169. Uczeń w społecznej przestrzeni szkoły specjalnej = A student in the social space of a special school / Anna Borzęcka. // W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej / pod redakcją naukową Anny Borzęckiej, Agnieszki Twaróg-Kanus, Romana Walusia. Kraków : Impuls, 2019 S. 127-137.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248892
    Filia Strzyżów - BStWy 38742
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50676
  170. Uczeń z ADHD : wskazówki dla nauczycieli / Marta Jerzak. // Sygnał 2018, nr 3, s. 19-22.
  171. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni szkoły - wybrane aspekty funkcjonowania / Jolanta Lipińska-Lokś. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2018, nr 5, s. 34-44.
  172. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka / Patrycja Jurkiewicz. // W: Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. Warszawa : Difin, 2020 S. 308-317.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 248880
    Filia Mielec - BMWyp 68051
    Filia Łańcut - BŁWyp 38389
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50723
  173. Uczeń z niższym niż przeciętny poziomem intelektualnym / Justyna Śmietańska. // Remedium 2017, nr 11, s. 2-4.
  174. Uczeń z uszkodzonym wzrokiem w szkole ogólnodostępnej / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny 2017, nr 4, s. 45-48.
  175. Uczeń z zespołem Aspergera - praktyczne wskazówki dla pedagogów / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2019/2020, nr 113, s. 73-76.
  176. Uczeń ze SPE w programie profilaktyczno-wychowawczym / Andrzej Michalik. // Dyrektor Szkoły 2020, nr 3, s. 50-56.
  177. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako źródło konfliktów w szkole : perspektywa wielowymiarowa / Teresa Lewandowska-Kidoń. // W: Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym : nowe trendy i obszary / red. nauk. Marzena Okrasa, Wojciech J. Maliszewski, Marian Fiedor. Toruń : "Adam Marszałek" ; Lublin : Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej, 2015 S. 222-238.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 244858
    Filia Mielec - BMWyp 66833
  178. Uczeń ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego (SLI) / Monika Biała. // Szkoła Specjalna 2015, nr 1, s. 61-69.
  179. Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej / Jerzy Wolny. // W: Specjalne potrzeby edukacyjne : identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne pod redakcją Beaty Pituły, Jerzego Wolnego. Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019 S. 143-172.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 248534, CzytR 248511
  180. Uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w zależności od stanu zdrowia uczniów oraz wybranych czynników kontekstowych / Aleksandra Berkowska, Anna Kowalewska, Joanna Mazur. // Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 3, s. 207-222.
  181. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w małej szkole / Janusz Kirenko. // W: Mała szkoła w przestrzeni edukacyjnej / pod red. Ryszarda Pęczkowskiego. Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015 S. 78-88.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 244684
    Filia Łańcut - BŁWyp 37187
  182. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetlicy szkolnej - doniesienia z badań / Beata Gumienny, Kamila Kasprzyk. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2018, nr 4, s. 45-55.
  183. W kierunku normalizacyjnych zmian w obszarze edukacji inkluzyjnej i społecznego włączania uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych / Joanna Skibska. // W: Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. Kraków : Impuls, 2019 S. 137-146.
    Filia Mielec - BMWyp 67996
    Filia Strzyżów - BStWy 38743
  184. Węgierski system edukacji wobec dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta. // Szkoła Specjalna 2017, nr 3, s. 175-186.
  185. Widzieć za pomocą słów, czyli o audiodeskrypcji jako tekście otwierającym drzwi do sztuki wizualnej / Marta Wrześniewska- Pietrzak. // Język Polski w Szkole Podstawowej 2019/2020, nr 2, s. 33-41.
  186. Wsparcie edukacyjne i specjalistyczne dla dzieci/uczniów z mutyzmem wybiórczym z perspektywy ich rodziców (na podstawie badań własnych) / Patrycja Janowska. // Edukacja 2018, nr 4, s. 46-67.
  187. Wsparcie społeczno-emocjonalne dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach I-III szkoły Montessori / Małgorzata Maliszewska, Martyna Olszewska. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020, nr 4, s. 18-24.
  188. Wsparcie ucznia z niepełnosprawnością w okresie zmian edukacyjnych / Ewa Dyduch. // Szkoła Specjalna 2020, nr 2, s. 99-107.
  189. Wspieranie uczniów z problemami natury psychicznej / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny 2018, nr 10, s. 6-10.
  190. Wspomaganie komunikacji językowej i interakcji społecznych ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Katarzyna Pardej. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2017, nr 4, s. 8-16.
  191. Wspomaganie uczniów z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji w edukacji włączającej / Dorota Podgórska-Jachnik. // Edukacja 2018, nr 4, s. 8-21.
  192. Współczesna szkoła wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych / Kinga Solewicz. // Język Polski w Szkole Podstawowej 2018/2019, nr 2, s. 7-19.
  193. Współczesne wyzwania pedagogiki przedszkolnej i szkolnej w obszarze edukacji włączającej dzieci niewidome i słabowidzące / Marzena Dycht. // Forum Pedagogiczne 2018, nr 2, s. 93-109.
  194. Współdziałanie nauczyciela wiodącego i wspomagającego w klasie integracyjnej w edukacji wczesnoszkolnej / Lidia Grażyna Zielkowska. // W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej / redakcja naukowa Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł. Warszawa : Difin, 2020 S. 85-97.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 249009
  195. Współdziałanie nauczyciela wiodącego i wspomagającego w klasie integracyjnej w edukacji wczesnoszkolnej / Lidia Grażyna Zielkowska. // W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej / redakcja naukowa Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł. Warszawa : Difin, 2020 S. 85-97.
    Biblioteka Rzeszów - WypRz 249009
  196. Wybrane aspekty czasu w dwóch koncepcjach edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością / Zenon Gajdzica. // Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 3, s. 42-55.
  197. Wybrane metody i formy pracy z dzieckiem niepełnosprawnym w pogotowiu terapeutycznym / Janusz Rusaczyk. // Nowa Szkoła 2017, nr 10, s. 24-34.
  198. Wychowanie dzieci "zapóźnionych" / Mieczysław Kozłowski.  // Remedium 2017, nr 11, s. 32.
  199. Wykluczenie to też przemoc / z Piotrem Plichtą rozmawiała Kinga Bartkowiak.  // Głos Pedagogiczny 2020, nr 118, s. 11-14.
  200. Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej // Szkoła Specjalna 2020, nr 3, s. 175-187
  201. Zaburzenia internalizacyjne w rozwoju dzieci - rodzaje, uwarunkowania, przeciwdziałanie / Marzanna Farnicka, Jerzy Herberger. // W: (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2 Toruń : " Adam Marszałek ", 2018 S. 77-110.
    Filia Kolbuszowa - BKWyp 50193
    Filia Łańcut - BŁWyp 37851
    Filia Strzyżów - BStWy 38352
    Filia Mielec - BMWyp 67524
  202. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze i zaburzenia zachowania u dzieci / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2019, nr 11, s. 44-48.
  203. Zachowania trudne i problemowe młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym / Emilia Wieczorek. // Studia Edukacyjne Nr 55 (2019), s. 271-282.
  204. Zajęcia rewalidacyjne w szkole - kilka propozycji / Beata Sokołowska. // W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020 S. 201-212.
    Filia Rzeszów - CzytR 248996
    Filia Sędziszów - BSdzW 48393
  205. Zajęcia specjalistyczne a zajęcia rewalidacyjne / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny 2019, nr 10, s. 51-53.
  206. Zakres działań szkoły związanych z edukacją włączającą uczniów niepełnosprawnych ; podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach oświaty. // Monitor Dyrektora Szkoły 2018, nr 1, s. 36-37.
  207. Zapewnianie prawidłowych warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych obszarem kontroli MEN / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny 2017, nr 11, s. 36-39.
  208. Zespół Aspergera w naszej klasie : scenariusz spotkania z rodzicami uczniów / Katarzyna Kamińska-Holc. // Głos Pedagogiczny 2020, nr 114, s. 42-47.
  209. Znaczenie technologii cyfrowej dla włączenia dziecka z niepełnosprawnością wzrokową do grupy rówieśniczej w klasie szkolnej. Rola nauczyciela / Ewa Skrzetuska. // W: Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 2, Nauczyciel a nowe technologie w szkole Toruń : Adam Marszałek, 2018 / red. nauk. Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. S. 90-101.
    Biblioteka Rzeszów - CzytR 247875

Autor: Dorota Lichota