Książki:
- Bać się czy nie bać? : opowieści terapeutyczne / Klaudia Giese-Szczap ; [ilustracje Joanna Szybist]. - Wydanie I. - Kraków ; Oficyna Wydawnicza "Impuls", copyright 2019.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248481
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38625 - Bajki, które leczą. Cz. 1 / Doris Brett ; przekł. Małgorzata Trzebiatowska. - Wyd. 3 w jęz. polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50075 - Bajki, które leczą. Cz. 1 / Doris Brett ; przekł. Małgorzata Trzebiatowska. - Wyd. 3 w jęz. polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014.
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 36898 - Bajki, które leczą. Cz. 1 / Doris Brett ; przekł. Małgorzata Trzebiatowska. - Wyd. 3 w jęz. polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 42213 - Bazgroły : [jak dzięki rysunkom zrozumieć charakter i uczucia dzieci] / Evi Crotti ; tł. z jęz. wł. Katarzyna M. Guraj. - Warszawa : "Delta", 2017.
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37782 - Cechy psychopatyczne, samoocena i impulsywność a typy agresji u nieletnich / Krzysztof Nowakowski. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, 2021.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249945 - Charakterystyka wybranych pomocy terapeutycznych do realizacji zajęć specjalistycznych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych : profesjonalne wsparcie terapeuty pedagogicznego / Anna Waligóra, Dominika Furtak, Natalia Grabowska, Szymon Suchon, Patrycja Tupek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249608
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 36550 - Co zrobisz ? Jak się zachowasz ? : ćwiczenia umiejętności rozpoznawania uczuć i zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych / Renata Malek. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48795
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 356 U - Dlaczego rodzice tak cię wkurzają i co z tym zrobić / Dean Burnett ; przekład Dorota Malina ; [ilustracje Katie Abey]. - Kraków : Insignis Media, copyright 2020.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249125 - Dorastanie bez lęku / Sheri L. Turrell, Christopher McCurry, Mary Bell ; przekład Sylwia Pikiel. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249030
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38818
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48481
Filia Mielec sygnatura BMWyp 68082 - Drogi do demoralizacji dzieci i młodzieży : uwarunkowania i diagnoza / Krzysztof Zajdel, Lidia Wawryk. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2022.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 426 U - Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku : terapia i wspieranie / pod red. Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij, Elżbiety Kwiatkowskiej. - Warszawa : Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2018.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48003
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248102 - Emocje, komunikacja, akceptacja : program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym : plecak szczęśliwego ucznia / Agnieszka Lasota, Dominika Jońca. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021.
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 36523
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38514
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 366 U
Filia Kolbuszowa sygnatura BKCzy 50775 - Idź własną drogą : jak żyć w zgodzie ze sobą i realizować marzenia dzięki technikom terapii ACT / Joseph Ciarrochi, Louise Hayes ; przekład: Sylwia Pikiel. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2021 rok. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 433 U - Lęk i fobie nastolatków : jak pomóc dzieciom przezwyciężyć napady paniki / Sara G. Mattis, Thomas H. Ollendick ; przekł. [z ang.] Ewa Zaremba-Popławska. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 45824
Filia Mielec sygnatura BMWyp 55232
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 31367
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 36184
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 228649 - Lęk i zamartwianie się u nastolatków : poradnik z ćwiczeniami / Lisa M. Schab ; tłumaczenie Beata Radwan. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248562
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37594
Filia Mielec sygnatura BMWyp 67235
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 46931
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 130 U - Lęk społeczny / Mark Leary, Robin M. Kowalski ; przekł. [z ang.] Ewa Zaremba. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2001.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 30722
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 224934
Filia Mielec sygnatura BMCzy 53556 - Lęk społeczny / Mark Leary, Robin M. Kowalski ; przekł. Ewa Zaremba. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 228650
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 37589 - Lęk u dzieci : poradnik z ćwiczeniami / Ronald M. Rapee [ i in.] ; tł. Patrycja Zarawska. - Kraków : Uniwerytet Jagielloński, 2017.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50122
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246588
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35235
Filia Mielec sygnatura BMWyp 67365
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38096 - Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu : praktyczne porady dla rodziców / Christopher Lynch ; przekład Agnieszka Kasprzyk. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, © copyright 2021.
Filia Mielec sygnatura BMWyp 68224
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48774
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 378 U - Minimediacje z dziećmi : o dzieleniu się, docenianiu, przepraszaniu i świętowaniu : opowieści i ćwiczenia spójne z ideami Porozumienia bez przemocy / Katarzyna Dworaczyk. - Poznań : Klett Polska, 2019.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50743 - Młodzież między ochroną a ryzykiem : wspieranie rozwoju oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla adolescentów i adolescentek / red. nauk. Barbara Jankowiak, Agata Matysiak-Błaszczyk. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2017.
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 246794 - Moje dziecko się boi : jak mogę mu pomóc? / Magdalena Lange-Rachwał. - Warszawa : "Difin", 2019.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48007
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38590
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248169 - Moje dziecko się boi : jak mogę mu pomóc? / Magdalena Lange-Rachwał. - Warszawa : "Difin", 2019.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48007
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38590
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248169 - Moje dziecko się boi : jak mogę mu pomóc? / Magdalena Lange-Rachwał. - Warszawa : "Difin", 2019.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48007
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38590
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248169 - Mój złośnik czyli Jak nauczyć dzieci mądrego radzenia sobie ze złością / Agnieszka Gąstoł, Aneta Jegier. - Wyd. 2. - Warszawa : "Difin", 2018.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38279 - O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów / Elżbieta Zubrzycka ; il. Klara Wicenty. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, [2008].
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 34426 - Odwrócona relacja : kiedy problemy rodziców zabierają dzieciństwo / Margot Sunderland ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz ; ilustracje: Nicky Armstrong. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2020.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248662
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48468 - Odwrócona relacja : kiedy problemy rodziców zabierają dzieciństwo / Margot Sunderland ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz ; ilustracje: Nicky Armstrong. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2019.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48371
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248171
Filia Mielec sygnatura BMWyp 67863
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38594 - Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji polskiej i brytyjskiej / Barbara Adamiak, Jolanta Boryszewska, Natalia Malenko. - Kraków : "Impuls", 2017.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 47402
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38420
Filia Mielec sygnatura BMWyp 67620
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38018
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 247712 - Pedagogika serca : wychowanie emocjonalne w XXI wieku / redakcja naukowa Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Jan Łaszczyk, Bogusław Śliwerski. - Wydanie drugie uzupełnione i rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2020.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50750
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 249090 - Pojedynek z nerwicą : o nerwicy optymistycznie / Anna Polender. - Wyd. 3. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003.
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 31978 - Pokonać lęki i fobie : jak radzić sobie z niepokojem i napadami paniki / Judith Bemis, Amr Barrada ; przekł. Lidia Lewicka. - Wyd. 3 w jęz. polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 44841
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 243176 - Pokonać lęki i fobie : jak radzić sobie z niepokojem i napadami paniki / Judith Bemis, Amr Barrada ; przekł. Lidia Lewicka. - Wyd. 3 w jęz. polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016.
Filia Mielec sygnatura BMWyp 66821
Biblioteka Rzeszów WypRz 245098 - Ponad lękiem : strategie terapii poznawczo-behawioralnej i uważności pozwalające przezwyciężyć lęk, strach i zamartwianie się / Stefan G. Hofmann ; przekład: Sylwia Pikiel ; [redakcja merytoryczna: dr Monika Szaniawska, dr Artur Kołakowski]. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021.
Biblioteka Rzeszów WypRz 249453
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38503
Filia Mielec sygnatura BMWyp 68257 - Poznajemy uczucia : podręcznik pracy z lękiem : przewodnik dla trenerów grupowych / Helen Taylor, Vicki Grahame, Helen MCConachie, Ann Le Conteur, Jacqui Rodgers, Jan O'Neill, Ann Ozsivadjian, Emma Honey, Kate Sofronoff ; przekład Dorota Szatkowska-Jaskuła ; przedmowa Tony Attwood. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248897 - Poznajemy uczucia : poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera / Tony Attwood ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 1. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248899 - Poznajemy uczucia : poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera / Tony Attwood ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 1. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248899 - Przetrwać burzę : jak pomóc dziecku, gdy jego rodzina przechodzi kryzys? / Elżbieta Zubrzycka ; ilustracje Katarzyna Bukiert. - Wydanie pierwsze. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka, 2021.
Filia Mielec sygnatura BMWyp 68256
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 36209 - Psychiatria dzieci i młodzieży / red. nauk. Irena Namysłowska ; aut. Wanda Badura-Madej [i in.]. - Wyd. 2 rozsz. i uaktual., 4 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2016.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249112
Filia Strzyżów sygnatura BStCz 38429 - Psychiatria dzieci i młodzieży / red. nauk. Irena Namysłowska ; aut. Wanda Badura-Madej [i in.]. - Wyd. 2 rozsz. i uaktual. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2012.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 48964
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 240330
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 43838 - Psychologia dla nauczycieli : jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej / Gerd Mietzel ; przekł. [z niem.] Aleksandra Ubertowska. - Wyd. 2 w jęz. pol. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009.
Filia Mielec sygnatura BMWyp 62109 - Psychopatologia / Robert Meyer ; przekł. Paweł Holas, Małgorzata Palczewska. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 47490
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 38720 - Psychopatologia / Robert Meyer ; przekł. Paweł Holas, Małgorzata Palczewska. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003.
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 31931
Filia Mielec sygnatura BMWyp 54370, BMCzy 54207
Filia Strzyżów sygnatura BStCz 31077 - Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży : przewodnik praktyka / redakcja Artur Kołakowski. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020.
Filia Mielec sygnatura BMWyp 68102
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 321 U - Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży : przewodnik praktyka / redakcja Artur Kołakowski. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020.
Filia Mielec sygnatura BMWyp 68102
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 321 U - Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2021.
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38522
Filia Mielec sygnatura BMWyp 68294
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 399 U - Strach i Pogromca Potworów / Wojciech Kołyszko, Jovanka Tomaszewska. - Wyd. 3. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 244243
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 44348 - Strach i Pogromca Potworów / Wojciech Kołyszko, Jovanka Tomaszewska. - Wyd. 2, dodr. 2018. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018.
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35554 - Szkoła jako przestrzeń budowania edukacyjnego dialogu / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Elżbieta Woźnicka, Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021.
- Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci : program Zaradny Kot : podręcznik terapeuty / Philip C. Kendall, Kristina A. Hedtke ; przekł. i adaptacja Anna Ćwiklińska-Zaborowicz, Joanna de Flassilier-Popławska, Monika Kiełtyka-Czech. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014.
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 34351 - Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci : program Zaradny Kot : podręcznik terapeuty / Philip C. Kendall, Kristina A. Hedtke ; przekł. i adaptacja Anna Ćwiklińska-Zaborowicz, Joanna de Flassilier-Popławska, Monika Kiełtyka-Czech. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 245669 - Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci : program Zaradny Kot : podręcznik terapeuty / Philip C. Kendall, Kristina A. Hedtke ; przekł. i adaptacja Anna Ćwiklińska-Zaborowicz, Joanna de Flassilier-Popławska, Monika Kiełtyka-Czech. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 36549
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 37085
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 240590 - Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci : program Zaradny Kot : zeszyt ćwiczeń / Philip C. Kendall, Kristina A. Hedtke ; przekł. i adaptacja Anna Ćwiklińska-Zaborowicz, Joanna de Flassilier-Popławska, Monika Kiełtyka-Czech. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014.
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 34352 - Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci : program Zaradny Kot : zeszyt ćwiczeń / Philip C. Kendall, Kristina A. Hedtke ; przekł. i adaptacja Anna Ćwiklińska-Zaborowicz, Joanna de Flassilier-Popławska, Monika Kiełtyka-Czech. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 240591 - Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci : program Zaradny Kot : podręcznik terapeuty / Philip C. Kendall, Kristina A. Hedtke ; przekł. i adaptacja Anna Ćwiklińska-Zaborowicz, Joanna de Flassilier-Popławska, Monika Kiełtyka-Czech. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014.
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 34351 - Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży : program Lęk : podręcznik terapeuty / . Philip C. Kendall [i in.] ; przekł. i adapt. Anna Ćwiklińska-Zaborowicz, Joanna de Flassilier-Popławska, Monika Kiełtyka-Czech. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 34350
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 43286
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 240588 - Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży : program Lęk : zeszyt ćwiczeń / Philip C. Kendall [i in.] ; przekł. i adaptacja Anna Ćwiklińska-Zaborowicz, Joanna de Flassilier-Popławska, Monika Kiełtyka-Czech. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 34344
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 240589 - To, co ważne i poważne : inscenizacje o bezpieczeństwie, zdrowiu i emocjach : scenariusze przedstawień dla przedszkolaków i klas I-III / Ewa Kujawińska. - Kraków : "CEBP 24.12", 2018.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50447 - Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci : karty terapeutyczne i karty pracy / Agnieszka Lasota. - Warszawa : Difin, 2021.
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 249471
Filia Mielec sygnatura BMCzy 68284 - Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży : przewodnik dla terapeutów / Joanna Węglarz, Dorota Bentkowska. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 334 U - Trudne pytania dla dorosłych : jak rozmawiać z dzieckiem o stracie, tęsknocie i lękach : pogodnie i optymistycznie / Elżbieta Zubrzycka ; il. Katarzyna Bukiert. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 70 U
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 34803
Filia Sędziszów sygnatura 34803 BSdzW 46379 - Trudny czas dojrzewania : jak pomóc nastolatkom radzić sobie z emocjami, osiągać cele i budować więzi, stosując terapię akceptacji i zaangażowania oraz psychologię pozytywną / Louise Hayes, Joseph Ciarrochi ; przekład Sylwia Pikiel. - Wydanie 1 w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50666
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248695
Filia Mielec sygnatura BMWyp 67987
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48383
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 271 U - Tymon i emocje : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut-Orłowska - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38660 - Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : "Harmonia", 2018.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50451
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 247391
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38454 - Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole / [Marzenna Czarnocka]. - Warszawa : Oświata Grupa Wydawnicza - Wiedza i Praktyka, 2018.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249669 - Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole / Marzenna Czarnocka. - Warszawa : Oświata Grupa Wydawnicza - Wiedza i Praktyka, 2019.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248881
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35836 - W pułapce myśli - dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Lousie Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi ; przekład : Agnieszka Cioch. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38731 - W pułapce myśli - dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Lousie Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi ; przekład : Agnieszka Cioch. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248702
Filia Mielec sygnatura BMWyp 67931 CzytR 248604 - W pułapce myśli - dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Lousie Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi ; przekład : Agnieszka Cioch. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38731 - W pułapce myśli - dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Lousie Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi ; przekład : Agnieszka Cioch. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248702, CzytR 248604
Filia Mielec sygnatura BMWyp 67931 - W sieci natrętnych myśli : jak uwolnić się od bezustannej walki z lękiem i niepokojem / Kelly G. Wilson, Troy DuFrene ; przekł. Agnieszka Cioch. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50453
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 247956
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37799 - Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020.
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50725
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 36193
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38391
Filia Mielec sygnatura BMWyp 68282
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38853, BStWy 340 U - Wybuchy złości u dzieci : podręcznik przetrwania dla rodziców / Rebecca Schrag Hershberg ; przekład: Lucyna Wierzbowska. - Wydanie I. - Kraków : eSPe, 2021.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48779
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 408 U - Zaburzenia okresu adolescencji : wybrane zagadnienia / redakcja naukowa Agnieszka Cybal-Michalska, Hanna Kubiak i Anna Gulczyńska. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2021.
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 36548
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 410 U
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48834 - Zaburzenia przywiązania u dzieci i młodzieży : poradnik dla terapeutów, opiekunów i pedagogów / Chris Taylor ; przekład Lucyna Wierzbowska. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2016 rok. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48477 - Zdrowie emocjonalne młodzieży / Ireneusz Kowalewski, Jan L. Franczyk. - Kraków : "Petrus", 2017.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 247405
Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50190
Filia Mielec sygnatura BMWyp 67461 - Znikodem i zagadka lęku / Artur Gębka ; ilustracje Katarzyna Bukiert. - Wydanie pierwsze 2021 rok. - Sopot Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka, 2021.
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 415 U - Zwalcz niepokój : uspokój umysł i odzyskaj swoje życie : techniki terapii poznawczo-behawioralnej : 10 sprawdzonych metod / Kevin L. Gyoerkoe, Pamela S. Wiegartz ; przekł. Sylwia Pikiel. - Wyd. 2. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016.
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 46266 - Życie bez lęku : [porady dla tych, którzy się boją] / Jan-Otto Ottoson ; przekł. [ z niem.] Jacek Kubitsky. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1998.
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 35589
Artykuły:
- ...bo cię zostawię! : wzbudzanie strachu w dzieciach i młodzieży nadal bywa uważane za skuteczną "metodę wychowawczą" / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2014, nr 38, s. 15.
- Ankieta pomocna przy ocenie lęków ucznia pod kątem specyficznych fobii dziecięcych / Magdalena Alenowicz.// Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 6, s. 39.
- Ankieta pomocna przy ocenie lęków ucznia pod kątem specyficznych fobii dziecięcych // Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 3, s. 33.
- Audiobookersi - bajka i emocje a wyzwania współczesności / Emilia Wieczorek. - 2020.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s. 133-143.
- Bajką strach pokonasz, czyli o czarach-marach na lęki i straty dziecka / Aneta Kokot, Magdalena Prentka.// W: Filozoficzne implikacje w pedagogice : o sensie życia, edukacji i wychowaniu. - Kraków : "Difin", 2015. - S. 235-250.
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 245333 - Bajki terapeutyczne i ich rola / Kamila Budzyńska.// Życie Szkoły. - 2013, nr 11, s. 8-9.
- Bajkoterapia dziecka przedszkolnego - praca z lękiem / Maria Kożuchowska.// Remedium. - 2016, nr 12, s. 28-29.
- Bajkoterapia - skuteczna pomoc w łagodzeniu dziecięcych lęków / Joanna Srebnicka.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 6, s. 49-51.
- Bajkoterapia jako narzędzie do pracy z dzieckiem, które doświadcza przewlekłego stresu i napięcia / Monika Litwinow-Cieślewicz. - 2022.// Psychologia w Praktyce : zawodowe czasopismo dla psychologów i psychoterapeutów. - 2022, nr 6, s. 32-36.
- Bajkoterapia w pracy nad lękami dzieci w przedszkolu / Monika Litwinow. - 2020.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 1, s. 52-57.
- Biologia lęku / Klaudia Janicka, Tomasz Hanć.// Remedium. - 2013, nr 1, s. 22-24.
- Błędne ścieżki niepowodzeń, czyli jak czerpać z doświadczeń? / Paweł Fortuna.// Charaktery. - 2022, nr 9, s. 14-19.
- Boję się : o dziecięcych lękach / Marta Kotarba.// Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2017, nr 9, s. 26-28.
- Budowanie odporności psychicznej w celu zapobiegania problemom psychicznym u młodych ludzi - program RAP / Ian Shochet, Rebecca Hoge, Astrid Wurfl.//W: Skuteczne interwencje w pracy z młodymi ludźmi z grup ryzyka. - Warszawa : Parpamedia Wydawnictwo Edukacyjne, 2010. - S. 37-49, bibliogr.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 235319, CzytR 235318
Filia Mielec sygnatura BMWyp 59555
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 34399
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 39607 - Być jak skała - czyli o tym, jak polubić siebie i oswoić lęk przed zmianą / Justyna Tumiłowicz. - 2020.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 10, s. 35-37.
- Co mnie stresuje? - ankieta dla uczniów / Małgorzata Łoskot. - 2021.// Głos Pedagogiczny. - 2021, nr 128, s. 32.
- Co w głowie piszczy? : udzielanie wsparcia uczniom przy wykorzystaniu techniki uważności / Agata Semeniuk. - 2020.// Życie Szkoły. - 2020, nr 3-4, s. 26-28.
- Chcę do domu! / Ewa Alicja Wojciechowska.// Sygnał. - 2016, nr 8, s. 39-41.
- Chroniczny stres a funkcjonowanie mózgu : jak przeciwdziałać negatywnym wpływom sytuacji stresogennych? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Biologia w Szkole. - 2021, nr 4, s. 27-31.
- Czego nie wiesz o … strachu / Marta Maruszczak. - 2021.// Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2021, nr 7-8, s. 68-69.
- Czym jest lęk i jak go oswoić / Monika Mielcarek, Katarzyna Matuszak-Prymas.// Psychologia w Szkole. - 2015, nr 4, s. 4-11.
- Czym jest rezyliencja i jak ją budować? / Aleksandra Przybora.// Świat Problemów. - 2022, nr 4, s. 9-12.
- Ćwiczenia rozwijające samoświadomość i umiejętność rozwiązywania wewnętrznych trudności nastolatków / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Głos Pedagogiczny. - 2020-2021, nr 121, s. 44-48.
- Depresja jako skutek doświadczania przemocy / Wioletta Karłowicz-Dul. - 2020.// Niebieska Linia. - 2020, nr 1, s. 14-16.
- Dziecko z mutyzmem wybiórczym w klasie szkolnej / Magdalena Lange-Rachwał. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 35-39
- Dziecko z objawami lękowymi - jak mu pomóc? / Małgorzata Łuba.// Świat Problemów. - 2017, nr 3, s. 25-29.
- Dziecko z zaburzeniami lękowymi w przedszkolu - jak je rozpoznać, jak je wspierać? / Agnieszka Wentrych. - 2021.// Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 5, s. 8-11.
- Fobia szkolna a postawy rodzicielskie / Sonia Wawrzyniak.// Wychowanie na co Dzień. - 2014, nr 2, s. 21-24.
- Fobia szkolna - analiza zjawiska / Małgorzata Kuśpit.// Remedium. - 2016, nr 3, s. 19-21
- Fobia szkolna - wymówka czy emocjonalny problem? / Magdalena Alenowicz.// Głos Pedagogiczny. - 2012, wrzesień, s. 51-53.
- Fobie, lęki i zaburzenia XXI wieku / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 3, s.44-47.
- Fobie specyficzne / Justyna Mielnik.// Remedium. - 2013, nr 2, s. 20-21.
- Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu / Małgorzata Łoskot. - 2022.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2022, nr 2, s. 16-20
- Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole / Małgorzata Łoskot. - 2022.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2022, nr 2, s. 31-36.
- Gdy dziecko się boi / Maria Kożuchowska.// Remedium. - 2018, nr 10, s. 11-13.
- Gdy strach ma wielkie oczy / Magdalena Alenowicz.// Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 6, s. 19-20.
- Indywidualne wsparcie uczniów / Joanna Wrona.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 11, s. 14-18.
- Integracja poznawcza, emocjonalna i komunikacyjna w edukacji spersonalizowanej / Sławomira Anna Gruszewska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 15.
- Integrowanie oddziaływań szkoły w ramach wsparcia psychologiczno-pedagogicznego / Marek Misztal.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 5, s. 8-16.
- Jak budować swoją odporność psychiczną? / Joanna Flis. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 19, s. 50-56.
- Jak budować współpracę między instytucjami aby efektywnie pomagać podopiecznym? : okiem terapeuty środowiskowego / Anna Szunejko-Kot. - 2022.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 27, s. 53-58.
- Jak dzięki wykorzystaniu bajek dotrzeć do świata dziecka / Edyta Duda.// Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 7-8, s. 16-18.
- Jak nauczyć dzieci radzenia sobie z porażkami? / Katarzyna Kamińska-Holc. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 10, s. 35-39.
- Jak nie straszyć dziecka strachem? / Ewa Sękowska-Molga. - 2020. // Charaktery. - 2020- 2021, nr 12-1, s. 32-37.
- Jak poskromić stres? / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 4, s. 24-36.
- Jak pracować nad odpornością psychiczną i czego nie powinno się robić / z Amy Morin rozmawia Elżbieta Filipow. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 10, s. 40-45.
- Jak samodzielnie redukować napięcie, budować spokój, koncentrację i optymizm poznawczy? Dobre praktyki w zakresie dbałości przez uczniów o zdrowie psychiczne w sytuacji powtórzenia się kryzysu epidemicznego / Małgorzata Łoskot. - 2021.// Głos Pedagogiczny. - 2021, nr 128, s. 35-40.
- Jak wesprzeć przedszkolaki w radzeniu sobie z lękiem? / Anna Krawczyk. - 2022.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 6, s. 6-10.
- Jak wspierać ucznia w radzeniu sobie z lękiem i napięciem? / Jagoda Sikora. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 10, s. 31-34.
- Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 8, s. 19-22.
- Jego wysokość lęk / Adriana Klos.// Charaktery. - 2012, nr 7, s. 82-85.
- Każdy ma w sobie odkrywcę, nawigatora i administratora / Hubert Czupała ; rozmawiała Kinga Bartkowiak. - 2019. // Monitor Dyrektora Szkoły. - 2019, nr 10, s. 47-50.
- Kiedy lęk staje się przeszkodą? Cz. 1 / Kaja Chojnacka, Katarzyna Wanio.// Remedium. - 2019, nr 7-8, s. 26-27.
- Kiedy szkoła przestrasza... / Joanna Kułakowska.// Psychologia w Szkole. - 2014, nr 2, s. 62-69
- Kryzys ucznia - co powinien wiedzieć i zrobić pedagog? Znaczenie kompetencji z zakresu interwencji kryzysowej w pracy pedagogicznej / Hanna Stępniewska-Gębik, Roma Kwiecińska.// Ruch Pedagogiczny. - 2012, nr 2, s. 103-116, bibliogr.
- Krzywe zwierciadło lęku / Tomasz Besta.// Charaktery. - 2015, nr 10, s. 74-77.
- Lęk / Jacek Krzysztofowicz.// Charaktery. - 2013, nr 10, s. 66.
- Lęk : akceptować to, co się pojawia, robić to, co ważne / Lizabeth Roemer, Susan M. Orsillo.// W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 201-217.
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 243710
Filia Mielec sygnatura BMWyp 66511 - Lęk szkolny / Kinga Rusin.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 9, s. 47-49.
- Lęk szkolny a strategie radzenia sobie ze stresem u dzieci : moderująca rola uogólnionego poczucia własnej skuteczności / Elżbieta Talik, Kamila Król.// Psychologia Rozwojowa. - T. 19, nr 3 (2014), s. 85-99.
- Lęk w przedszkolu. Kiedy lęk staje się przeszkodą? Cz. 2 / Kaja Chojnacka, Katarzyna Wanio. - 2019.// Remedium. - 2019, nr 9, s. 16-17.
- Lęk w szkole - jak pomóc dziecku? / Marta Molińska. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 10, s. 8-10.
- Lęk w życiu nastolatka / Paweł Dyberny. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 6-7, s. 64-69.
- Licho nie śpi? Pal licho! : scenariusz zajęć o lękach i obawach / Dariusz Staniszewski. - 2019. // Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 10, dodatek: Biblioterapia w Szkole, s. 24-25.
- Metody i narzędzia diagnozowania uczniów / Magdalena Kochańska, Radosław Kaczan, Piotr Rycielski.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 7, s. 68-72.
- Metody walki z dziecięcym stresem / Anna Jankowska. - 2020. // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 2, s. 32-35.
- Nauczmy dzieci i młodzież radzenia sobie ze stresem / z Pawłem Atroszko rozmawia Tadeusz Pulcyn. - 2022.// Remedium. - 2022, nr 9, s. 5-7.
- Nie strach się bać : jak walczyć z lękiem i rozwijać odwagę? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 2-3, s. 38-44.
- Nie taki straszny lęk : jak wspierać dzieci, kiedy się boją? / Agnieszka Ludorowska. - 2020. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 4-5, s. 33-36.
- Niepokojące zachowania dzieci / Tomasz Garstka. - 2022.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 6, s. 75-77.
- Niepokój, lęk czy przewlekły stres? / Anna Krawczyk. - 2022.// Biologia w Szkole. - 2022, nr 3, s. 26-31.
- Nieśmiałość i lęk : jak przedszkole może pomóc dziecku z problemami w funkcjonowaniu społecznym / Aneta Jegier.// W: Przedszkole w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 38-44.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249003, CzytR 248177
Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38150, BŁWyp 38385
Filia Mielec sygnatura BMWyp 67899
Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38598 - O czym mówią emocje / Mieczysław Wojciechowski.// Remedium. - 2017, nr 2, s. 26-28.
- O stresie szkolnym / Monika Olszewska.//W: Powinności wychowawcze nauczyciela. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2004. - S. 99-113.
- Odpowiedzialne wsparcie, czyli Jak mogę Ci pomóc? / z Justyną Suchecką rozmawiała Weronika Zięciak. - 2022. // Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 135, s. 56-58.
- Oduczanie lęku / Przemysław Bąbel.// Psychologia w Szkole. - 2012, nr 4, s. 76-84.
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce oświatowej / Marek Misztal.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 6, s. 11-17.
- Organizacja różnych form pomocy dzieciom z trudnościami / Marcin Majchrzak. - 2022.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2022, nr 3, s. 45-49.
- Oswoić lęk / [Agnieszki Kaniewskiej - psycholog Fundacji Centrum Wsparcia Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych - wysłuchała Maria Kowal]. - 2022. // Wychowawca. - 2022, nr 5, s. 14-16
- Oswoić strach / Magdalena Śniegulska.// Remedium. - 2020, nr 4, s. 9-11.
- Perspektywy zmian w pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Agata Sierota.// Remedium. - 2019, nr 2, s. 8-9.
- Perspektywy zmian w pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Cz. 2 / Agata Sierota.// Remedium. - 2019, nr 7-8, s. 56-58.
- Poczucie koherencji i style radzenia sobie ze stresem u młodzieży wychowywanej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i w domach rodzinnych / Angelika Kleszczewska-Albińska, Dżesika Jaroń. - 2019. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 10, s. 35-53.
- Podstawa prawna pomocy uczniowi / Michał Łyszczarz. - 2022.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 2, s. 72-75.
- Porozumienie między poradnią psychologiczno-pedagogiczną a szkołą jako czynnik sprzyjający optmalizacji bio-psycho-społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży / Patrycja Curyło-Sikora, Anna Kaczmarska.// W: Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumienia. - Kraków : "Impuls", 2014. - S. 129-140.
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 241858
Filia Mielec sygnatura BMWyp 66504 - Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjne dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescencji / Dorota Płotka.// W: Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna wyzwaniem dla nauczycieli i wychowawców nowego wieku. - Toruń : Adam Marszałek, 2012. - S. 440-451.
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 241091
Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 33839
Filia Mielec sygnatura BMWyp 61650 - Poziom stresu w szkole a fantazje i poziom samooceny / Patryk Lisikiewicz.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2016, nr 1, s. 53-60.
- Proces niwelacji lęku u dzieci (Monster High) / Urszula Sawicka.// Guliwer. - 2015, nr 4, s. 5-9
- Profilaktyka zapobiegania lękom szkolnym : pogadanka dla rodziców / Kinga Rusin.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 9, s. 40-42.
- Przeciwdziałanie zjawisku lęku szkolnego u uczniów : wskazania dla procesu kształcenia nauczycieli / Irena Stańczak.//W: Kształcenie kandydatów na nauczycieli : teoria - praktyka. - Kielce : Akademia Świętokrzyska, 2006. - S. 419-426.
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 232574 - Reakcje lękowe u dzieci - norma rozwojowa czy zaburzenie / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2016, nr 1, s. 18-23.
- Rodzicielskie moce : co możemy zrobić, by złagodzić obawy dziecka związane z powrotem do szkoły? / Anna Skrońska. - 2021.// Charaktery. - 2021, nr 9, s. 96-99.
- Rodzinne uwarunkowania zaburzeń lękowych i depresyjnych dzieci w młodszym wieku szkolnym / Ilona Skoczeń, Justyna Kurtyka-Chałas.// W: Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku : terapia i wspieranie. - Warszawa : Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2018. - S. 49-66.
Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248102
Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48003 - Samotność dziecka w grupie - lęk jako klatka / Agnieszka Jędrzejowska.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2018/2019, nr 2, s. 44-52.
- Scenariusz zajęć [z elementami biblioterapii dla dzieci w wieku 9-11 lat] / Marta Jurek. - 2021.// Biblioterapeuta. - 2021, nr 2, s. 54-58.
- Slow learning - elementy relaksacji wspomagające naukę / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2020.// Biologia w Szkole. - 2020, nr 6, s. 35-36.
- Specyfika diagnozy zaburzeń lękowych u dzieci / Magdalena Goetz. - 2020.// Psychologia w Praktyce : zawodowe czasopismo dla psychologów i psychoterapeutów. - 2020, nr 2, s. 52-56.
- Strach ma wielkie oczy, czyli czego się boimy? / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 5, s. 26-30; 32-33.
- Strach ma zawsze wielkie oczy, jak go pokonać - propozycja zajęć dla uczniów klasy 1 z wykorzystaniem opowiadania "Wystraszek" z książki Danuty Parlak "Kapeusz Pani Wrony" / Katarzyna Pluta. - 2019.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2018/2019, nr 4, s. 74-82.
- Strategie adaptacji młodzieży do napięcia wywołanego sytuacją trudną / Marcin Jurczyk. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 2, s. 113-126.
- Szkolne lęki / Maria Halińska.// Psychologia w Szkole. - 2012, nr 3, s. 98-102.
- Szkoła winna stresu, ale tylko trochę / Natalia Minge, Krzysztof Minge ; rozm. przepr. Piotr Żak.// Psychologia w Szkole. - 2013, nr 5, s. 78-83.
- Świat dziecięcych lęków / Patryk Hałajczak.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 4, s. 41-43.
- W sidłach skrajnych emocji / Marta Włodarczyk.// Remedium. - 2013, nr 7/8, s. 25-27.
- W starciu z trudnymi emocjami - scenariusz zajęć dla uczniów klasy III / Paulina Mencel. - 2020.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s. 119-122.
- Wolę wesołość, nie lubię się bać ani smucić : scenariusz zajęć biblioterapeutycznych / Paweł Jezierski. - 2019. // Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 11, s. 32-33.
- Wskazówki dla nauczycieli, jak postępować z uczniem lękowym / Magdalena Alenowicz.// Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 6, s. 37-38.
- Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów : checklisty zadań na czas edukacji stacjonarnej, hybrydowej i zdalnej / Małgorzata Łoskot. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 9, s. 45-50.
- Wygrać ze szkolną fobią / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Doradca Dyrektora Szkoły. - 2013, styczeń, s. 46-48.
- Wykorzystanie mindfulness do kształtowania u uczniów umiejętności rozpoznawania i regulowania emocji oraz poprawy procesów edukacyjnych / Anna Krawczyk. - 2022. // Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 130, s. 77-81.
- Wzmacnianie zdrowia psychicznego / Ewa Poradowska. - 2020. // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 7, s. 33.
- Zaburzenia emocjonalne i zaburzenia lękowe / Lidia Popek.// W: Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży. - Warszawa : Medical Tribune Polska, 2018. - S. 85-101.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248705, CzytR 247401
Filia Kolbuszowa sygnatura BKCzy 50762 - Zaburzenia emocjonalne u dzieci. Cz. 1 / Magdalena Kuśpit.// Remedium. - 2012, nr 2, s. 6-7.
- Zaburzenia emocjonalne u dzieci. Cz. 2 / Małgorzata Kuśpit.// Remedium. - 2012, nr 3, s. 6-7.
- Zaburzenia lękowe / KamilaTagliaferro.// W: Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - S. 105-124.
Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 245443, CzytR 245442
Filia Kolbuszowa sygnatura: BKWyp 50794
Filia Leżajsk sygnatura: BLżCz 36539
Filia Mielec sygnatura: BMWyp 66950 - Zaburzenia lękowe czy zaburzenia nastroju - jakie przejawy umożliwią ich rozpoznanie u ucznia i właściwą reakcję? / Anna Krawczyk. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 2-3, s. 33-38.
- Zaburzenia lękowe u dzieci - metody pracy w ujęciu terapii systemowej / Ewa Karmolińska-Jagodzik. - 2022.// Psychologia w Praktyce : zawodowe czasopismo dla psychologów i psychoterapeutów. - 2022, nr 1, s. 6-11.
- Zestaw ćwiczeń dla dzieci i młodzieży w wieku 7-12 lat z objawami OCD oraz z innymi zaburzeniami lękowymi / Alicja Pałac-Nożewska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 5, s. 27-31.
- Zrozumieć lęk / Adriana Kloskowska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 1, s. 20-24.
- Zrozumieć lęk. Jak skutecznie radzić sobie z niepokojem, obawą czy paniką? / Adriana Kloskowska. - 2021.// Głos Pedagogiczny. - 2020-2021, nr 121, s. 36-39.
Dokumenty audiowizualne:
- Smutno mi, chociaż nie wiem czemu - depresja, nerwice, lęki u młodych [Film] / reż., zdj. Marcin Wołkowicz, Marcin Fox. - [Piaseczno] : Multieducatio, 2019.
Biblioteka Rzeszów sygnatura AudRz 2125 - Walka z depresją [Film]. - Poznań : "Forum", 2008.
Biblioteka Rzeszów sygnatura AudRz 462 - Zdrowie psychiczne - jak o nie dbać w wieku szkolnym [Film] / reż., zdj., Marcin Wołkowicz, Marcin Fox. - [Piaseczno] : Multieducatio, 2019.
Biblioteka Rzeszów sygnatura AudRz 2127
Netografia:
- 1. Poradnik dla nauczycieli : rola pracowników oświaty w promocji zdrowia psychicznego w zapobieganiu zachowaniom autodestruktywnym u młodzieży / Krzysztof Szwajca, Piotr Kasprzak, Magdalena Serafin, Tomasz Wojciechowski. - Warszawa : Fundacja Wielogłosu, 2019. [Dostęp 30.11.2022]
- Poradnik dla rodziców : rola rodziny i osób bliskich w promocji zdrowia psychicznego w zapobieganiu zachowaniom autodestruktywnym u młodzieży / Krzysztof Szwajca, Milena Kansy, Piotr Kasprzak, Konrad Markiewicz, Marta Szwajca. - Mysłowice : Fundacja Wielogłosu, 2019. [Dostęp 30.11.2022].
- Promocja zdrowia psychicznego w placówce edukacyjnej : podręcznik. - [b. m.] : MHP HANDS Consortium, [b.r.]. [Dostęp 30.11.2022].
- Zdrowie psychiczne naszych dzieci : informator wspierający świadomych rodziców / Ministerstwo Edukacji Narodowej. [Dostęp 30.11.2022].
- Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Ida Derezińska, Monika Gajdzik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. [Dostęp 30.11.2022].