Kształcenie wyprzedzające. Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Zestawienia bibliograficzne

 Książki:

  1. Architektura wiedzy w szkole / Stanisław Dylak. - Warszawa : "Difin", 2013.
  2. Procesy globalizacji a kształcenie nauczycieli : spojrzenie międzykulturowe / pod red. Stanisława Dylaka, Ryszarda Pęczkowskiego, Pam Denicolo. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2006.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 232654
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 37213

Artykuły z czasopism:

  1. Czy i jak odwrócić chemiczną edukację? / Julian Piotr Sawiński.// Chemia w Szkole. - 2014, nr 3, s. 26-30.
  2. Elementy flipped classroom w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Ostarek. - 2021. // Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 4-8.
  3. Jaki nauczyciel w e-szkole? / Emilia Musiał.// Nowa Szkoła. - 2015, nr 5, s. 15-24.
  4. Kolory odwrócone - niekonwencjonalne metody pracy na lekcjach języka polskiego / Agata Bogdańska.// Język Polski w Liceum. - 2014/2015, nr 1, s. 51-56.
  5. Kształcenie wyprzedzające jako obiecujący model edukacyjny epoki smartfona / Stanisław Dylak.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 3-4, s. 6-13 .
  6. Lekcja odwrócona języka angielskiego w szkole średniej / Anna Pałczyńska. - 2023. // Języki Obce w Szkole. - 2023, nr 1, s. 123-130.
  7. Metoda lekcji odwróconej / Małgorzata Rabenda. - 2020. // Matematyka. - 2020, nr 3-4, s. 50-54.
  8. Metoda odwróconej klasy na zajęciach online. / Dorota Padzik. - 2021. // Języki Obce w Szkole. - 2021, nr 3, s. 71-76.
  9. Metoda odwróconej lekcji / Małgorzata Stańczyk. – 2015. // Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 1, s. 42-45.
  10. Metoda projektów płaszczyzną wzajemnego dostrajania się szkoły i "Digital natives"... / Stanisław Dylak.// Neodidagmata. - [T.] 33/34 (2011/2012), s. 167-181, bibliogr.
  11. Nie tylko kreda i tablica : metody aktywizujące w pracy nauczyciela / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 12, s. 6-9.
  12. Od A do Z, czyli "koszyk" sposobów pracy z uczniem / Agata Baj.// Język Polski w Szkole IV-VI. - 2015/2016, nr 2, s. 55-75.
  13. Odwrócić perspektywę historii - Rejtan, czyli raport ambasadora J. Kaczmarskiego. Scenariusz lekcji z zastosowaniem edukacji medialnej / Dariusz Żółtowski.// Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 4, s. 57-58.
  14. Odwrócona klasa jako skuteczna metoda zaangażowania uczniów w proces edukacyjny / Ewa Ostarek. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 23-25.
  15. Odwrócona lekcja : przykłady aplikacji do wykorzystania / Anna Szeląg.// Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 11, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, s. 9-10.
  16. Odwrócona lekcja, czyli praca z otwartymi zasobami edukacyjnymi / Małgorzata Rostkowska.// Meritum. - 2012, nr 4, s. 49-51.
  17. "Pan Tadeusz" na start! : scenariusz lekcji języka polskiego dotyczącej utworu "Pan Tadeusz" Adama Mickiewicza z wykorzystaniem elementów lekcji odwróconej oraz stacji zadaniowych / Joanna Krzemińska. - 2020.// Polonistyka. - 2020, nr 3-4, s. 49-50.
  18. Reconstructing the flipped classroom method. Its place in the context of scietific theory and 21st century educational challenges = Rekonstrukcja metody (odwróconej klasy), jej miejsce w kontekście teorii naukowych i wyzwań edukacyjnych XXI wieku / Magdalena Kolber. - 2023.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2023, nr 3, s. 163-171.
  19. Scenariusz lekcji języka polskiego dotyczącej utworu "Wesele" S. Wyspiańskiego z wykorzystaniem elementów lekcji odwróconej oraz lapbooka / Joanna Krzemińska. - 2020.// Polonistyka. - 2020, nr 1, s. 51-52.
  20. W poszukiwaniu (nie)straconego ucznia... / Stanisław Dylak, Grażyna Barabasz, Alicja Sobierajska.// Meritum. - 2014, nr 1, s. 45-54.
  21. Wielkie odkrycia geograficzne - projekt odwróconej klasy : scenariusz lekcji z historii / Michał Luberda. - 2019. // Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 11, dodatek: Biblioteka Centrum Informacji. - 2019, nr 4, s. 21-25.
  22. Zintegrowany model nauczania języka obcego w trybie lekcji odwróconej (flipped classroom) / Tomasz Chudak // Języki Obce w Szkole. - 2020, nr 1, s, 25-28.

Artykuły z książek:

  1. Strategia kształcenia wyprzedzającego - nauczyciel architektem wiedzy ucznia / Stanisław Dylak, Anna Wiśniewska, Mateusz Leszkowicz.// W: Edukacja alternatywna na rzecz demokratyzacji procesu kształcenia. - Kraków: "Impuls", 2014. - S. 49-65.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 243741

Książki i artykuły dostępne za pośrednictwem dostępnego w bibliotece portalu Academica:

  1. Edukacja wyprzedzająca w procesie upodmiotowienia ucznia / Joanna Juszczyk-Rygałło.-//Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika. T. 23 (2014), s. 169-176.
  2. Odwrócona lekcja : przykłady aplikacji do wykorzystania / Anna Szeląg.-2016.//Biblioteka Centrum Informacji. 2016, nr 4, s. 9-10.

Netografia:

Książki:

  1. Strategia kształcenia wyprzedzającego / praca zbiorowa pod redakcją naukową Stanisława Dylaka [Dostęp 24.04.2024]
  2. Zmień zasady gry – odwróć lekcję! / Centrum Edukacji obywatelskiej [Dostęp 24.04.2024]

Artykuły z czasopism:

  1. Lekcja odwrócona / Bartłomiej Janicki.// Trendy. -2016, nr 4, s. 36-38 [Dostęp 24.04.2024]

Strony internetowe:

  1. Lekcja odwrócona z perspektywy nauczyciela historii/ Bartek Janicki.[Dostęp 24.04.2024]
  2. Nasz sposób na "odwróconą klasę" / Łukasz Rumiński. [Dostęp 25.04.2024]
  3. Odwrócona klasa online - zmiana roli ucznia i nauczyciela / Justyna Bober. [Dostęp 24.04.2024]
  4. Odwrócona lekcja w praktyce – skuteczny sposób na poprawę wyników klasy [Dostęp 24.04.2024]

Autor: Małgorzata Mika-Zarębska