Inteligencje wielorakie, inteligencje modalne, style uczenia się
(ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie Filia w Mielcu)
Wydawnictwa zwarte:
- Cele uczenia się : jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję / Connie M Moss, Susan M Brookhart; tł. Weronika Gasperczyk. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2014.
BMWyp 66522 - Fińskie dzieci uczą się najlepiej / Timothy D Walker; tł. Marta Kisiel-Małecka. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2017.
BMWyp 67414 - Gdy dziecko nie chce się uczyć : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Dorota Skwark. - Kielce : "Jedność,", 2010.
BMWyp 59779 - Inteligencja / Ian J. Deary. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012.
BMWyp 61180 - Inteligencja : geneza, struktura, funkcje / Edward Nęcka. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003.
BMCzy 54327 - Inteligencja : wielorakie perspektywy / Howard Gardner, Mindy L. Kornhaber, Warren K. Wake ; red. nauk. Edward Nęcka. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2001.
BMCzy 53506 - Inteligencja osobowościowa / John D. Mayer. - Warszawa : "Czarna Owca", 2015.
BMWyp 66558 - Inteligencje wielorakie : nowe horyzonty w teorii i praktyce / Howard Gardner. - Warszawa : "MT Biznes", 2009.
BMWyp 59053 - Inteligencje wielorakie w nowoczesnym kształceniu / Małgorzata Suświłło. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2004.
BMWyp 55527 - Istota uczenia się : wykorzystanie wyników badań w praktyce / red. Hanna Dumont, David Istance, Francisco Benavides; tł. Zofia Janowska. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2013.
BMWyp 61610 - Jak bić rekordy w szybkim i skutecznym uczeniu się / Monika Łukasiewicz. - Chorzów : "Videograf Edukacja", 2011.
BMWyp 60130 - Jak dzieci uczą się i myślą : społeczne konteksty rozwoju poznawczego / David Wood ; tł. [z ang.] Rafał Pawlik i Anna Kowalcze-Pawlik. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2006.
BMWyp 56432 - Jak osiągać sukcesy w nauce ? : uwaga, równowaga i koordynacja / Sally Goddard Blythe ; współpr. Lawrence J. Beuret, Peter Blythe ; tł. Magdalena Trzcińska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
BMWyp 60381 - Jak podwyższyć swoją inteligencję / Harry Alder. - Warszawa : "Świat Książki", 2006.
BMWyp 56433 - Jak się uczyć? / [Ewa Czerniawska, Maria Jagodzińska]. - Bielsko-Biała : "Park", 2007.
BMWyp 57002 - Jak się uczyć? : treningi pamięci, szybkie czytanie, techniki notowania / Marek Grębski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008.
BMWyp 58610 - Jak się uczyć? : zaskakująca prawda o tym, kiedy, gdzie i dlaczego uczenie się jest w ogóle możliwe / Benedict Carey ; przeł. Dariusz Wójtowicz. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2015.
BMWyp 66430 - Jak się uczymy : 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów / Daniel L. Schwartz, Jessica M. Tsang, Kristen P. Blair ; red. nauk. pol. wyd. Ewa Czerniawska ; przekł. Małgorzata Guzowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.
BMWyp 67363 - Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer ; przeł. [z niem.] Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
BMCzy 57016 - Jak uczyć się dwa-trzy razy szybciej i umiejętnie sprzedawać swoją wiedzę / Monika Łukasiewicz. - Chorzów : "Videograf Edukacja", 2011.
BMWyp 60132 - Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik / Edwin A. Locke, współprac. Anne H. Locke ; przekł. [z ang.] Romuald Kirwiel. - Poznań : "RK",2004.
BMWyp 54749 - Jak uczyć się szybko i skutecznie... i dostać się na wymarzoną uczelnię / Filip Żurakowski. - Warszawa : "Studio Emka", 2004.
BMWyp 54814 - Jak uczyć uczenia się? : środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Oelszlaeger-Kosturek. - Kraków : "Impuls", 2007.
BMWyp 57004 - Jak wspierać dziecko w nauce : niezbędnik aktywnego rodzica / Małgorzata Taraszkiewicz [i in.]. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2009.
BMWyp 60848 - Jak wszechstronnie rozwinąć zdolności dziecka : wybierz najlepsze zajęcia, zabawki, gry, pomoce edukacyjne i sposoby uczenia się dla Twojego dziecka / Lauren Bradway, Barbara Albers Hill ; przekł. Joanna Kuliś. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2012.
BMWyp 61282 - Każdy uczeń może osiągnąć sukces / William Glasser ; [tł. z ang. Agnieszka Alster]. - Łódź : Pracownia Alternatywnego Wychowania, 2005.
BMWyp 55523 - Kinezjologia dla dzieci: [jak uwolnić się od blokad w uczeniu się] / Ludwig Koneberg, Gabriele Forder; tł. Joanna Wodzikowska. - Gdańsk : "Harmonia, 2009.
BMWyp 59286 - Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu : jak zapewnić uczniom sukces / Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko ; tł. Anna Łagodzka. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2018.
BMWyp 67423 - Mądrze się bawię, dobrze się uczę: przygotowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo do szkoły / Aneta Jegier. - Gdańsk : "Harmonia", 2007.
BMWyp 58447 - Motywacja do nauki / Martin V Covington,. Karen Manheim Teel; tł. Sylwia Pikiel. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004.
BMCzy 54756 - Motywacja do uczenia się uczniów w młodszym wieku szkolnym / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow. - Warszawa ; Białystok : "Żak", 2016.
BMWyp 66983 - Nagle wszystko rozumiem ! : jak pomóc dziecku, aby się mogło lepiej uczyć : poradnik dla rodziców / Sigrid Leo ; tł. [z niem.] Magdalena Jałowiec. - Kielce : "Jedność", 2002.
BMWyp 54853 - Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. - Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2013.
BMWyp 61962 - Neuroedukacja : praca zbiorowa / pod red. Wiesława Sikorskiego. - Słupsk : "Dobra Literatura", 2015.
BMWyp 66632 - "Nowe" siano w głowie? czyli Jak z właściciela mózgu stać się jego użytkownikiem / Vera F. Birkenbihl ; [tł. z niem. Monika Dziedzic]. - Katowice : "Kos", 2003.
BMWyp 65869 - Nowoczesne uczenie się : poradnik dla nauczycieli / Hanna Hamer. - Warszawa : "Veda", 2010.
BMWyp 59937 - O talentach w szkole czyli 7 wspaniałych : SPE (Specjalne Potrzeby Edukacyjne) / Wiga Bednarkowa. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2010.
BMWyp 59737 - Odruchy, uczenie się i zachowanie : okno do umysłu dziecka : nieinwazyjne podejście do rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem / Sally Goddard Blythe ; tł.Tomasz Śliwowski ; red. nauk. polskiego wyd. Maria Matuszkiewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018.
BMWyp 67513 - Pamięć sensoryczna czyli myśleć ciałem : doskonalenie zasobów pamięci zmysłowej / Małgorzata Modrak. - Warszawa : "Difin", 2016.
BMWyp 67057 - Powiem ci, jak się uczyć : przewodnik dla ambitnych nauczycieli i rodziców / Joanna Gołębiowska-Szychowska, Łukasz Szychowski. - Gdańsk : "Harmonia", 2015.
BMWyp 66789 - Profile uzdolnień : intelektualne i osobowościowe składniki uzdolnień plastycznych i muzycznych / Michał Hubert Chruszczewski. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2009.
BMWyp 61308 - Psychologia : kluczowe koncepcje. T. 2, Motywacja i uczenie się / Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann ; red. nauk. Maria Materska ; tł. Małgorzata Guzowska-Dąbrowska, Józef Radzicki, Ewa Czerniawska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
BMWyp 59882, BMCzy 59881 - Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przeł. [z ang.] Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka, [2008?].
BMWyp 58091, BMWyp 58092, BMWyp 58093 - Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myślenia twórczego w domu i szkole / Krystyna Bieluga. - Kraków : "Impuls", 2009.
BMWyp 58916 - Rozwijanie zdolności uczenia się: z Wygotskim i Brunerem w tle / Ewa Filipiak. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012.
BMWyp 61380 - Rusz głową: na tropach tajemnic naszego umysłu / Danie Freeman, Jason Freeman; tł. Władysław Jeżewski. -Warszawa : "Magnum", 2011.
BMWyp 61122 - Skuteczność ucznia : od czego zależy udana realizacja wymogów edukacyjnych? / Dorota Turska. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2006.
BMWyp 56701 - Sukces na egzaminie / Marek Grębski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004.
BMWyp 54600 - Sukces w szkole : jak uczyć się 2-3 razy szybciej i umiejętnie sprzedawać swoją wiedzę / Monika Łukasiewicz. - Poznań : "Rebis", 2005.
BMWyp 55513 - Techniki zapamiętywania / Bartłomiej Boral, Tobiasz Boral. - Warszawa : "Edgard", 2013.
BMWyp 62050 - Trening pamięci : projektowanie, realizacja, techniki i ćwiczenia / Przemysław Bąbel, Agnieszka Baran. - Warszawa : "Difin", 2011.
BMWyp 60189 - Trening pamięci : trójstopniowy program - pomoc w życiu codziennym, nauce i pracy / Siegfried Lehrl ; rozdz. z ćwiczeniami napisała Elisabeth Weickmann ; z niem. przeł. Dobrosław Dowiat-Urbański. - Chorzów : "Videograf II", 2005.
BMWyp 55885 - Trzy wymiary uczenia się : poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się / Knud Illeris ; [przekł. z jęz. ang. Alicja Jurgiel i in.]. - Wrocław : Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, 2006.
BMWyp 56523 - Twoje dziecko jest inteligentne : jak poznać i rozwijać jego umysł / Dawna Markova, Anne Powell ; przeł. z ang. Marta Lewandowska. - Warszawa : "Książka i Wiedza", 2006.
BMWyp 57519 - Twój umysł stać na więcej / Bill Lucas ; przeł. Jolanta Kubiak. - Poznań : "Rebis", 2005.
BMWyp 55293 - Ucz się i myśl : jak wykorzystać potencjał umysłu w szkole, biznesie, w życiu prywatnym, jak sprostać wymaganiom epoki inteligencji / Andrzej Bubrowiecki. - Warszawa : "Muza", 2012.
BMWyp 61316 - Ucz się szybciej, zapamiętuj więcej / David Gamon, Allen D. Bragdon ; z ang. przeł. Dorota Kozińska. - Warszawa : "Klub dla Ciebie" : "Medium", 2003.
BMWyp 54691 - Uczenie się przez zmysły : wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej / Violet F. Maas. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2003].
BMWyp 55403 - Uczmy inaczej : inteligencje wielorakie w nauczaniu języka angielskiego / Ewa Suchecka. - Warszawa : "Żak", 2012.
BMWyp 62052 - Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą / Pernille Ripp ; przeł. Elżbieta Manthey i Wojciech Musiał. - [Słupsk] : "Dobra Literatura", 2017.
BMWyp 67298 - Wstęp do sztucznej inteligencji / Mariusz Flasiński. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
BMWyp 60320 - Wychowanie intelektualne w teorii dydaktycznej i praktyce edukacyjnej / Marta Myszkowska-Litwa. - Kraków : "Impuls", 2007.
BMWyp 57073 - Zabawy rozwijające inteligencję / Rosemarie Portmann. - Kielce : "Jedność", 2003.
BMWyp 54403 - Zamiast edukacji: warunki do uczenia się przez działanie / John Caldwell Holt; tł. Dorota Konowrocka-Sawa. - Kraków : "Impuls", 2007.
BMWyp 58557
Artykuły z czasopism:
- Aby chciało im się chcieć- motywacja wewnętrzna ucznia / Dorota Zając. // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 12,13-16
- Co piszczy w trawie : świat przyrody pod lupą / Natalia Bremer. // Świetlica w Szkole. - 2014, nr 2, s. 23-24
- Coaching- trzeba umieć się uczyć / Artur Brzeziński. // Nowa Szkoła. – 2013, nr 9, s. 35-36
- Czy teoria wielorakich inteligencji zmieni myślenie naszych nauczycieli? / Elżbieta Komarnicka. // Kwartalnik Edukacyjny. - 2011, nr 4, s. 92-95
- Ćwiczenia dla uczniów rozwijające inteligencje wielorakie / Natalia Minge, Krzysztof Minge. // Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 12, s. 38-40
- Dlaczego neurodydaktyka / Marzena Żylińska. // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 44-53
- Dziecko jako badacz- o uczeniu się przez krytyczną refleksję / Iwona Czaja-Chudyba. // Nowa Szkoła. - 2009, nr 4, s. 45-52
- Emocje zamiast trocin, czyli jak zachęcić mózg do uczenia się / Małgorzata Grasik. // EduFakty-Uczę nowocześnie. - 2014, nr 29, s. 40-41
- Inteligencja emocjonalna- sprzymierzeniec w pracy nauczyciela / Karolina Oleksa. // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 12, s. 17-21
- Indywidualizacja procesu nauczania a teoria inteligencji wielorakich / Katarzyna Wójcik. // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 12, s. 16-17
- Inteligencje wielorakie / Anthony Hall. // Edukacja i Dialog. - 2007, nr 9, s. 18-19
- Inteligencje wielorakie. Cz. 2. / Anthony Hall. // Edukacja i Dialog. - 2007, nr 10, s. 20-21
- Inteligencje wielorakie w edukacji. Co o nich wiemy? / Małgorzata Pamuła-Behrens. // Trendy : uczenie się w XXI wieku. - 2010, nr 1, s. 4-15
- Inteligencje wielorakie w nauce języka obcego / Małgorzata Oberg. // Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 1, s. 106-111
- (Inter)aktywni uczniowie uczą się lepiej / Elżbieta Żuławińska. // EduFakty- Uczę Nowocześnie. - 2013, nr 25, 30-31
- I wszystko zapamiętasz? / Ewa Czerniawska. // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 111- 116
- Jak lepiej ćwiczyć uczniowskie zdolności? / Julian Piotr Sawiński. // Edukacja i Dialog. - 2012, nr 11/12, s. 44-48
- Jak odkrywać i rozwijać zdolności uczniów? : teoria inteligencji wielorakiej / Mariola Tracz. // Geografia w Szkole. - 2016, nr 2, s. 30-32
- Jak rozwijać zdolności dziecka? / Elżbieta Marek. // Życie Szkoły. - 2010, nr 1 s. 59- 62
- Jak rozwijam zdolności i zainteresowania uczniów / Anna Magdalena Glinka. // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, 43- 46
- Jak uczy się mózg? : wiedza jawna i utajone uczenie się / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 39, s. 8
- Jak uczyć się uczyć / Maciej Kułak. // EduFakty-Uczę Nowocześnie. - 2013, nr 27, s. 5-7
- Jak uczyć uczenia się / Magdalena Sofulak- Skibińska, Ina Pohorecka. // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 1, 133- 137
- Jak wiele może zmienić klimat uczenia się? / Marta Molińska, Aleksandra Kram. // Remedium. - 2015, nr 1, s. 5-7
- Jak zmotywować uczniów do działania / Roma Kadzikowska- Wrzosek. // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 1, 15- 24
- Klucze do przyszłości / Dorota Kamińska // Edukacja i Dialog. - 2011, nr 09/10, s. 24-27
- Ku pamięci, czyli jak usprawnić proces uczenia się i zapamiętywania / Katarzyna Droga. // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 3, s. 28-31
- Kwestionariusz inteligencji wielorakiej / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr 6, s. 38-39
- Lokomotywa : scenariusz zajęć rozwijających inteligencje wielorakie przeprowadzonych w grupie pięcio- i sześciolatków w oparciu o fragmenty utworu J. Tuwima "Lokomotywa" / Justyna Niedbała. // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 6, s. 56-58
- Model eksternistyczny jako przykład uczenia się przez całe życie / Zofia Lisiecka. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2015, nr 4, s. 191-200
- Modele edukacji i metody kształcenia w XXI wieku / Antoni Zając. // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 2, s. 14-27
- Mózg uczy się, gdy chce / Marzena Żylińska. // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 90-99
- Mózg w roli głównej / Barbara Wójcik. // Edukacja i Dialog. - 2008, nr 10 (201), s. 20-25
- Natura procesów poznawczych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Zuzanna Zbróg. // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 4, s. 91-100
- Nauczyciel, program, podręcznik a dziecko w drodze do przyszłości / Monika Zatorska. // Życie Szkoły. - 2017, nr 5, s. 12-16
- Nauczyć uczenia się / Aleksandra Denst-Sadura. // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 47, s. 16
- Nauka uczenia / Barbara Kantrowitz. // Świat Nauki. - 2014, nr 9, s. 58-64
- Neurodydaktyka : czy wiedza o mózgu nas zmienia? / Dorota Kopeć. // Biologia w Szkole. - 2011, nr 5, s. 5-12
- Neurodydaktyka w szkole / Magdalena Goetz. // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 4, s. 50-56
- Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie / Erich Petlak. // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 11, s. 12-13
- Niedoceniana empatia : co mają wspólnego odkrycia neuronauki z uczeniem się? / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 32-33, s. 10
- Nowa, wolna kultura uczenia się / Julian Piotr Sawiński. // Nowa Szkoła. - 2013, nr 2, s. 19-23
- Nowoczesne modele uczenia- Challenge Based Learning i Problem Based Learning / Aleksandra Kubala- Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 12, s. 46-49
- O teorii wielorakiej inteligencji Howarda Gardnera : lekcja wychowawcza / Ewa Osoba, Iwona Kozak. // Biblioteka : szkolne centrum informacji. - 2011, nr 5, s. 12-13
- O wpływie miejsca na pamięć / Przemysław Bąbel. // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 77- 80
- Optymizm edukacyjny w teorii inteligencji wielorakich / Sylwia Kustosz. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 8, s. 40-42
- Pamięć w szkole / Maria Jagodzińska. // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 1 s. 117- 125
- Pomóż dziecku otworzyć drzwi do sukcesu. Klucz - inteligencje wielorakie / Małgorzata Patoka, Helena Stefaniuk. // Trendy : uczenie się w XXI wieku. - 2009, nr 3, s. 36-40
- Powtórki lepsze niż kucie / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski. - 2015, nr 25, s. 16
- Przeczytaj, zrozum - na pewno zapamiętasz / Anna M. Ziółkowska. // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 59-69
- Przemiany w edukacji zawodowej, a uczenie się przez całe życie / Janusz Moos. // EduFakty-Uczę Nowocześnie. - 2014, nr 28, s. 10- 13
- Rozwijanie inteligencji wielorakich / Anna Brych. // Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2016, nr 7, s. 15-18
- Rozwijanie wielorakich inteligencji / Ilona Wesołowska. // Życie Szkoły. - 2011, nr 11, s. 36-45
- Ryślenie, barwoślady, lapbooki, czyli jak sprawić, żeby uczenie się było łatwiejsze / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 2, s. 47-51
- Siedem typów inteligencji / Natalia Minge, Krzysztof Minge. // Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 12, s. 41-43
- Skąd brać inspirację do uczenia się? Wiedza czy umiejętność? Technika czy przypadek? / Maria Piegowska. // Edukacja i Dialog. - 2008, nr 5, s. 36-37
- Skuteczne powtarzanie do skutku / Przemysław Bąbel. // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 3, s.35- 41
- Style naszego poznawania / Przemysław Bąbel. // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 4, s.67- 73
- Style organizacji procesu uczenia się / Maciej Słomczyński. // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2009, nr 2, s. 159-173
- Style uczenia się / Agnieszka Jastrzębska. // Sygnał. - 2018, nr 5, s. 12-18
- Style uczenia się / Dorota Kondrat. // Remedium. - 2005, nr 1, s. 10-11
- Style uczenia się : koncepcja Jana Vermunta / Ewa Czerniawska. // Ruch Pedagogiczny. - 2005, nr 5/6, s. 5-22, bibliogr.
- Style uczenia się w kontekście preferencji poznawczych, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć, aby uniknąć "dys-lekcji" / Monika Kupiec. // Wychowanie na co Dzień. - 2013, nr 3, wkł. s. I-IV 2013, nr 3, wkł. s. I-IV.
- Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze. (Cz. 1) / Monika Kupiec. // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2013/2014, nr 2, s. 48-68
- Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze. (Cz. 2) / Monika Kupiec. // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2014/2015, nr 1, s. 66-87
- Ściąga lepsza od kucia? : kilka uwag o głębokim przetwarzaniu informacji / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 35, s. 10
- Twój sukces jest moim sukcesem! / Konrad Maj, Anna Resler- Maj. // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 1, s. 93- 102
- Trenuj z głową. Cz. 1. / Małgorzata Chełkowska-Dorna. // Sygnał. - 2016, nr 1, s. 46-47
- Uczenie się kooperacyjne - w świetle opinii nauczycieli wczesnoszkolnych / Dorota Sobierańska. //Kwartalnik Pedagogiczny. - 2016, nr 4, s.48-65
- Uczenie się przez konstruowanie / Anna Satel. // Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 11, s. 47-49
- Uczenie się przez przeżywanie jako strategia kształcenia muzycznego w edukacji zintegrowanej / Jerzy Dyląg. // Nowa Szkoła. - 2009, nr 4, s. 23- 27
- Uczenie uczenia się - dorośli i dzieci - dwa modele? / Ewa Nowel. // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. - 2016/2017, nr 1, s. 25-40
- Uczeń pytający / Jarosław Skurzyński. // EduFakty-Uczę Nowocześnie. - 2013, nr 23, s. 6-8
- Ujarzmianie wiedzy / Jarosław Cieśla. // Psychologia w Szkole. - 2013, nr 5, s. 124-125
- Ważne są efekty uczenia się / Włodzimierz Kaleta. // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 12, s. 9
- Wiara w rozwój czyni cuda / Kinga Lachowicz- Tabaczek. // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 1, s. 5- 14
- Wielorakie inteligencje - wielorakie możliwości / Sylwia Kustosz. // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 4, s. 16-19
- Wielorakie inteligencje w praktyce szkolnej / Aldona Kopik. // Trendy : uczenie się w XXI wieku. - 2010, nr 1, s. 16-18
- Wielorakie sposoby uczenia języka - czyli jak wspierać rozwój umiejętności językowych w języku drugim, korzystając z koncepcji inteligencji wielorakich / Małgorzata Pamuła-Behrens. // Meritum. - 2010, nr 1, s. 27-30, bibliogr.
- Wspieranie kreatywności uczniów- wyzwanie dla polskiego systemu oświaty / Jan Fazlagić. // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 6, s. 24-27
- Wszystkie dzieci są zdolne : koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w kształceniu językowym / Ewa Suchecka. // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 3, dod. Przed Szkołą, s. 8-11
- Wykorzystanie inteligencji wielorakich w nauczaniu języka angielskiego / Dorota Kondrat. // Języki Obce w Szkole. - 2012, nr 2, s. 2-9, bibliogr.
- Z przyrodą na ty : techniki twórczego myślenia i obserwacja / Beata Bielska. // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 4, s. 37-39
- Z wizytą w teatrze : wykorzystanie teorii wielorakich inteligencji / Elżbieta Moskalik, Aleksandra Raźniak. // Życie Szkoły. - 2010, nr 9, s. 22-33
- Zaintrygować ucznia - jak i dlaczego / Julian Piotr Sawiński. // Nowa Szkoła. - 2013, nr 1, s. 45- 49
- Zmagania siłacza - czyli jak z właściciela mózgu dziecko ma się stać jego użytkownikiem? / Karolina Drela. //
Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 1, s. 24-25
Autor: Elżbieta Minorczyk, Małgorzata Kamińska