(zestawienie bibliograficzne za lata 2020 – 2021 na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie)
Książki:
- Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. - Wydanie 2020, dodruk wydania 2019. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020.
Filia Mielec – Sygnatura : BMWyp 68167, BMWyp 68168
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 48601, BSdzW 48602
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 38882, BStWy 38883 - Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej : program zajęć / Agnieszka Kołodziej. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021.
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 393 U - Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej : nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej / Zenon Gajdzica. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright © 2020.
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 38377
Artykuły:
- Adaptacja i walidacja Wielowymiarowej Skali Postaw wobec Edukacji Włączającej / Karolina Mudło-Głagolska. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 2, s. 101-112
- Akceptacja osób z niepełnosprawnością a doświadczenia integracyjne w szkole / Zdzisław Kazanowski, Agnieszka Żyta. - 2020.// Forum Pedagogiczne. - 2020, nr 2, s. 121-133
- Cieniem być... / Nela Grzegorczyk-Dłuciak. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 46-50
- Czy polska szkoła jest włączająca? / Elżbieta Tołwińska-Królikowska. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 4, s. 70-72
- Developing Authorship of Own's Life in the Learning Process. Autoetnography = Rozwijanie autorstwa własnego życia w procesie uczenia się. Autoetnografia / Magda Lejzerowicz, Katarzyna Podstawka. - 2020.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2020, nr 4, s. 22-29, 67-75
- Edukacja dla wszystkich - między ideą a realiami / Paweł Szczawiński. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 19, s. 16-21
- Edukacja inkluzyjna w perspektywie nauczycieli przedszkoli ogólnodostępnych / Elżbieta Paradowska. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 85-98
- Edukacja włączająca - edukacją dla wszystkich / Marek Tarwacki. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 19, s. 57-60
- Edukacja włączająca. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Beata Szurowska. - 2020.// W: Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 318-342
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 248880 - Edukacja włączająca. Możliwości i ograniczenia / Andrzej Pielecki. - 2020.// W: Oblicza edukacji przedszkolnej i szkolnej : w 60-lecie pracy zawodowej Profesor Sabiny Guz. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 307-316
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 248894 - Edukacja włączająca w polskiej praktyce oświatowej / Monika Gołubiew-Konieczna. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 19, s. 6-13
- Edukacja z prawdziwego zdarzenia - szkoły ogólnodostępne "dobrze" przygotowane na kształcenie niewidomych i słabowidzących (możliwa perspektywa przyszłości) = Real education - public schools "well" prepared for the education of the blind and visually impaired (possible future perspective) / Marzenna Zaorska. - 2020.// W: Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020. - s. 57-65
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 249060
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 301 U, BStWy 38826 - Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych / Łukasz Kubieniec. - 2020.// W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 40-51
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 249009 - Funkcjonowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych w klasach integracyjnych / Małgorzata Rozenbajgier. - 2020. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 59-70
- Historyczne uwarunkowania edukacji włączającej w Japonii / Hanna Grzesiak. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 2, s. 140-147
- Jak rozmawiać o niepełnosprawności / Tomasz Garstka. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 4, s. 74-81
- Kiedy integracja zawodzi, czyli o pętli alienacji społecznej / Beata Poleszczuk. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 40-45
- Koncepcja projektowania uniwersalnego w edukacji / Dorota Chimicz, Anna Prokopiak. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 1, s. 28-38
- Kształcenie uczniów z potrzebami dodatkowego wsparcia w Szkocji : w poszukiwaniu optymalnych rozwiązań / Katarzyna Ćwirynkało, Urszula Bartnikowska. - 2020. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 236-240
- Kultura szkoły inkluzyjnej / Elżbieta Tołwińska-Królikowska. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 11, s. 18-22
- Model The Bridge School w Kalifornii / Alina Smyczek. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 19, s. 22-29
- Niezwykły uczeń w szkolnej rzeczywistości / Janusz Puchałka, Jolanta Szwiec-Kolanko. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 19, s. 30-37
- Ograniczenia w uczestniczeniu w integracji dziecka / Beata Ignaczewska. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 31-34
- Participant Action Research (PAR) for early childhood and primary education : the example of the THRIECE project / Leah O'Toole. - 2020.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2020, nr 2, s. 31-44
- Proces integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi we wczesnej edukacji - case studies / Magdalena Pietruszka. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 35-39
- Proces tworzenia polityki publicznej wobec niepełnosprawności = The process of disabiliy policymaking / Paweł Kubicki, Mikołaj Pawlak, Adriana Mica. - 2020.// Polityka Społeczna. - 2020, nr 10, s. 22-29
- Projektowanie uniwersalne w inkluzyjnej edukacji uczniów ze spektrum autyzmu : strategie i rekomendacje / Ewa Domagała-Zyśk. - 2020. // W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 139-158
Biblioteka Rzeszów – Sygnatura: CzytR 248996
Filia Sędziszów - Sygnatura: BSdzW 48393 - Pronormalizacyjne zmiany w obszarze edukacji włączającej w ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Skibska - 2020. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 6, s. 62-76
- Reforma edukacji włączającej / Bogdan Bugdalski. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 7, s. 10-14
- Rekrutacja do przedszkoli na rok 2021/2022 / Aneta Buczkowska. - 2021.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2021, nr 3, s. 5-9
- Spektrum (w) integracji / Aleksandra Dąbrowska. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 25-30
- Szkolne ścieżki ucznia z niepełnosprawnością / Agnieszka Suszko. - 2020. // Wychowawca. - 2020, nr 5, s. 13-15
- Szkoła otwarta na wszystkich / Włodzimierz Kaleta. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 4, s. 82-85
- Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka / Patrycja Jurkiewicz. - 2020.// W: Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 308-317
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 248880
Filia Kolbuszowa - Sygnatura : BKWyp 50723
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 38389
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 68051 - University education of students with disabilities with the example of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska / Joanna Waszczuk, Helena Konowaluk-Nikitin, Ewa Pawłowicz-Sosnowska. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 108-119
- Wsparcie ucznia z niepełnosprawnością w okresie zmian edukacyjnych / Ewa Dyduch. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 99-107
- Współdziałanie nauczyciela wiodącego i wspomagającego w klasie integracyjnej w edukacji wczesnoszkolnej / Lidia Grażyna Zielkowska. - 2020.// W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 85-97
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 249009 - Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej / Dorota Chimicz. - 2020. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 175-187
Rzeszów, 24.08.06.2021r.
opracowanie: Renata Bąk