Edukacja ekologiczna
(zestawienie bibliograficzne za lata 2015-2020)
- (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym / Renata Michalak, Teresa Parczewska. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019.
Sygn. CzytR 248501 - Bezpieczeństwo energetyczne i ochrona klimatu w drugiej dekadzie XXI wieku : energia - środowisko - klimat / Tomasz Młynarski. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017.
Sygn. BKWyp 50019 - Edukacja przyrodnicza w przedszkolu / Krystyna Żuchelkowska. - Bydgoszcz : Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, 2015.
Sygn. WypRz 244022 - Ekologia i ochrona środowiska / [tekst Joanna Włodarczyk]. - Warszawa : PWH "Arti", Artur Rogala, Mariusz Rogala, 2016.
Sygn. BSdzC 46760 - Ekologia i ochrona środowiska / [tekst Joanna Włodarczyk]. - Warszawa : PWH "Arti", Artur Rogala, Mariusz Rogala, 2017.
Sygn. WypRz 247025 - Jak uratować świat? / Areta Szpura. - Warszawa : "W.A.B.", 2019.
Sygn. WypRz 248556 - Nauka o klimacie / Marcin Popkiewicz, Aleksandra Kardaś, Szymon Malinowski. - Wydanie II poprawione. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste ; Katowice : Wydawnictwo Sonia Draga : Post Factum, 2019.
Sygn. WypRz 248927 - Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle / Ligia Tuszyńska. - Toruń : "Adam Marszałek", 2018.
Sygn. BMWyp 67754, WypRz 247922 - Przedszkolna i wczesnoszkolna edukacja przyrodnicza we wszechstronnym rozwoju dziecka młodszego. Z. 1, Kształtowanie odpowiedzialności za środowisko naturalne w przedszkolnej edukacji przyrodniczej / Kinga Pietrasik-Kulińska, Dorota Szuba. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017.
Sygn. WypRz 248276, CzytR 248275 - W dziką stronę : rozmowy o edukacji w przyrodzie / [red. Agnieszka Gaszyńska, Gosia Świderek]. - Łódź : Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła", 2016.
Sygn. WypRz 245790 - Wykorzystanie potencjału otoczenia placówki w edukacji przyrodniczej. Z. 3, Kształcenie w klasach IV-VIII szkoły podstawowej a instytucje popularyzujące naukę / Zyta Sendecka. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017.
Sygn. WypRz 248344, CzytR 248343 - Zachowania prospołeczne i antyspołeczne : ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze / Amanda Hopkins ; [oprac. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : "Harmonia", cop. 2018.
Sygn. BMWyp 67677, BKWyp 50471 - Zrównoważona gospodarka zasobami przyrodniczymi i kulturowymi na Pogórzu Dynowskim determinantą rozwoju turystyki = Sustainable management of natural and cultural resources in the Dynowskie Foothills as a determinant of tourism development / pod red. Jana Krupy, Krzysztofa Szpary. - Dynów : Związek Gmin Turystycznych Pogórza Dynowskiego, 2017.
Sygn. WypRz 246928 , WypRz 246929 - Zrównoważony rozwój jako czynnik determinujący prawne podstawy zarządzania geologicznymi zasobami środowiska / pod red. Grzegorza Dobrowolskiego ; [aut. Ryszard Mikosz, Aleksander Lipiński, Grzegorz Dobrowolski, Gabriel Radecki ; Uniwersytet Śląski w Katowicach]. - Katowice ; Włocławek : Agencja Reklamowa TOP, 2016.
Sygn. BSdzW 46881
Ibuk Libra:
- Nauki Przyrodnicze Nr 1 (11)/2016
- Nauki Przyrodnicze Nr 1 (15)/2017
- Nauki Przyrodnicze Nr 4 (14)/2016
- Nauki Przyrodnicze Nr 3 (13)/2016
Artykuły:
- "Jaką część planety powinniśmy wziąć pod ochronę?" = "What part of the planet should we take for protection?" / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 8, s. 28-29.
- "Nie taki wilk straszny ..." : o edukacji ekologicznej w kontekście bajki "Wilk Ambaras" Tomasza Samojlika i jej wpływie na kształtowanie postaw proekologicznych dzieci i młodzieży względem wilków / Anna Naplocha. // Studia Edukacyjne Nr 53 (2019), s. 321-340.
- "Owady i inni znajomi z przedszkolnego ogrodu" - projekt badawczy : odkrywamy świat przyrody - zajęcia realizowane metodą projektów / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 4-5, s. 65-70.
- "Włochate Potwory" - warsztaty ekologiczne z okazji Dnia Ziemi / scenariusz zajęć dla 6-latków / Maja Białonoga. // Poradnik Bibliotekarza 2015, nr 7-8, s. 61-64.
- "Woda - źródło życia" : co "mali odkrywcy" wiedzieć powinni? / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 10, s. 34-39.
- "Za progiem" : wartości edukacyjne uczenia się dzieci w plenerze / Jolanta Andrzejewska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2020, nr 2, s. 42-53.
- 525 79 &99@ <28( $9*, czyli o Ochronie lasów deszczowych i zmianach klimatu w szkolnym międzynarodowym projekcie realizowanym dzięki platformie eTwinning / Tomasz Ordza. // Biologia w Szkole 2020, nr 3-4, s. 70-73.
- Analiza oferty edukacyjnej doskonalącej kompetencje proekologiczne pracowników / Iwona Kacak. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2015, nr 4, s. 116-124.
- Antarktyda bez pingwinów? / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 2, s. 28-29.
- Badania atmosfery za kołem polarnym / Krzysztof Markowicz. // Fizyka w Szkole 2015, nr 5, s. 4-8.
- Białucha i zmiany klimatu / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 4, s. 28-29.
- Bioinspirowana edukacja dziecka / Anna Klichowska. // Edukacja Wczesnoszkolna 2019/2020, nr 1, s. 81-93.
- Bioróżnorodność / Andrzej Mizera. // Aura 2018, nr 6, s. 3-6.
- Chmurowy paradoks / Kate Marvel. // Świat Nauki 2018, nr 1, s. 48-53.
- Co nauczyciele wiedzą o edukacji dla zrównoważonego rozwoju? Analiza wyników badań / Anna Mróz, Iwona Ocetkiewicz. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2019, nr 7, s. 38-51.
- Co zrobi (nam) Atlantyk? / Andrzej Hołdys. // Wiedza i Życie 2015, nr 9, s. 42-47.
- Czekanie na Thwaitesa / Richard B. Alley. // Świat Nauki 2019, nr 3, s. 42-47.
- Czy dla niedźwiedzi polarnych jest jeszcze miejsce na naszej planecie? / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 1, s. 28-29.
- Czy idziemy w dobrą stronę? Po szczycie klimatycznym w Katowicach / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 1, s. 3-5.
- Czy klimat da się ochronić? / Tomasz Żylicz. // Aura 2015, nr 4, s. 28-29.
- Czy możesz ocalić przyrodę nad Wisłą? : scenariusz lekcji ekologicznej / Anna Karcz. // Geografia w Szkole 2017, nr 5, s. 34-35.
- Czy studentów ekonomii uczyć o trwałym rozwoju? = Should economics students be taught about sustainability? / Tomasz Żylicz. // Aura 2019, nr 6, s. 14-15.
- Dlaczego powiało chłodem? / Andrzej Hołdys. // Wiedza i Życie 2016, nr 7, s. 52-57.
- Dowody w sprawie wody : scenariusz zajęć w klasach I-III / Monika Sobkowiak. // Sygnał 2018, nr 3, s. 24-25.
- Drzewa nie umierają : rozwój dziecka w kontakcie z przyrodą przynosi wartości niemogące powstać w żaden inny sposób / Alina Jakubowska. // Życie Szkoły 2015, nr 9, s. 36-40.
- Dzień Matki Ziemi : o edukacji ekologicznej uwag kilka / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski 2015, nr 16, s. 10.
- Dzień Ziemi / Agnieszka Jakubowska. // Życie Szkoły 2015, nr 4, s.35-37.
- Dzień Ziemi : scenariusz apelu / Elżbieta Kwapińska. // Biblioteka w Szkole 2015, nr 1, s. 34-35.
- Edukacja ekologiczna w przedszkolu - od czego zacząć? / Elżbieta Tyralska-Wojtycza. // Aura 2015, nr 6, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół, nr 249, s. 7-8.
- Edukacyjne przygotowanie do etycznego działania na rzecz zrównoważonego rozwoju / Ewa Szadzińska. // Chowanna 2016, t. 1, s. 117-131.
- Edukacyjne walory zajęć prowadzonych w lesie / Aneta Baranowska. // Wychowawca 2016, nr 4, s. 10-11.
- Ekobiblioteka / Jolanta Chmura. // Biblioteka w Szkole 2015, nr 1, s. 26.
- Ekokulturalne przedszkole / Dagmara Czyż. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 6, s. 36-38,40-41.
- Ekologia polityczna powietrza : o uwidzialnianiu miejskiego ryzyka / Iwona Bojadżijewa. // Kultura i Społeczeństwo 2016, nr 2, s. 35-53.
- Ekologia w przedwojennych książkach dla dzieci / Beata Fingas-Śniegoń. // Guliwer 2020, nr 1, s. 8-15.
- Ekoludkiem z nami zostań - to jest sprawa bardzo prosta : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci młodszych na kwiecień. // Bliżej Przedszkola 2016, nr 3, s. 44-49.
- Ekopragmatyzm, czyli zmiany zachodzące w organizacjach ekologicznych / Kinga Bonenberg. // Aura 2016, nr 4, s. 10-11.
- Ekstremalne zjawiska pogodowe i ich wpływ na przyrodę w Polsce / Piotr Skubała. // Aura 2020, nr 2, s. 20-21.
- Encyklika "Laudato si" w perpektywie nauki o zrównoważonym rozwoju / Józef Bremer. // Nauczyciel i Szkoła 2016, nr 1, s. 13-28.
- Energia odnawialna metodą projektów / Anna Szymańska, Monika Binda-Matuszczak. // Wychowanie w Przedszkolu 2015, nr 4, s. 59-61.
- Environmental education in the aspect of sustainable development / Bożena Wójtowicz, Ilona Żeber-Dzikowska, Jarosław Chmielewski. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2016, nr 4, s. 124-132.
- Fatalne skutki polowań na ptaki wodne / Marek Stajszczyk. // W: Biologia w Szkole 2019, nr 5, s. 14-18.
- Fizyka a klimat, czyli dlaczego pada deszcz / Waldemar Reńda. // Fizyka w Szkole 2016, nr 2, s. 11-15.
- Formy, metody i programy edukacji ekologicznej w przedszkolu / Janusz Rusaczyk. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 3, s. 10-13.
- Geneza i istota zrównoważonego rozwoju / Janusz R. Mroczek. // Aura 2015, nr 4, s. 4-7.
- Geotropem bioróżnorodności - ku konsiliencji nauk przyrodniczych / Paweł Michał Owsianny. // Biologia w Szkole 2015, nr 2, s. 41-43.
- Globalizacja w ochronie środowiska / Tomasz Żylicz. // Aura 2016, nr 6, s. 20-21.
- Gmina jako podmiot systemu wspierania wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii / Eryk Kosiński, Marcin Trupkiewicz. // Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny : organ Uniwersytetu im. A. Mickiewicza i Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Poznaniu 2016, z. 3, s. 93-107.
- Groźny dym z pożarów / Kyle Dickman. // Świat Nauki 2020, nr 4, s. 28-35, 73.
- Historia zapisana w lodzie... / Andrzej Hołdys. // Wiedza i Życie 2019, nr 2, s. 36-41.
- Idzie brzydka pogoda / Jennifer Francis. // Świat Nauki 2019, nr 7, s. 56-63.
- Integralne wychowanie proekologiczne : propozycja modelu / Sebastian Sobczuk. // Studia Edukacyjne Nr 39 (2016), s. 433-461.
- IPCC / Tomasz Żylicz. // Aura 2015, nr 4, s. 27.
- Istota ekologizmu i jego społeczne znaczenie / Kinga Bonenberg. // Aura 2015, nr 8, s. 15-18.
- Jak (nie) przeciwdziałać skutkom suszy? / Cezary J.Tajer. // Aura 2020, nr 4, s. 4-7.
- Jak przygotować zajęcia terenowe? - od założeń norweskich do polskiej praktyki szkolnej / Anna Witkowska-Tomaszewska. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 4, s. 56-63.
- Jak psuje się klimat? / Tomasz Żylicz. // Aura 2015, nr 1, s. 26-27.
- Jak rozwijać postawę proekologiczną wśród uczniów zgodnie z ideą upcyklingu / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Życie Szkoły 2018, nr 9, s. 17-21.
- Jak się chroni przyrodę w Polsce? / Maria Figa. // Geografia w Szkole 2018, nr 1, s. 23-25.
- Jak zmiany klimatu wpływają na niedźwiedzia brunatnego? / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 12, s. 28-29.
- Jaki będzie świat w 2030 roku? / Aleksandra Zaparucha. // Geografia w Szkole 2017, nr 2, s. 14-17.
- Jesienna wycieczka do parku narodowego// Życie Szkoły 2016, nr 8, s. 33-37.
- Jesteśmy blisko katastrofy klimatycznej - mamy jeszcze cień nadziei = We are on the verge of climate disaster : there is still a glimmer of hope / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 6, s. 28-29.
- Kaczor Zenek ratuje środowisko : scenariusz zajęć świetlicowych / Marta Barszczowska. // Świetlica w Szkole 2019, nr 5, s. 18-19.
- Kapitalizm a klimat / Hanna Schudy. // Odra 2016, nr 10, s. 32-36.
- Kącik pogody a kształtowanie postawy badacza / Jan Amos Jelinek. // Świetlica w Szkole 2016, nr 5, s. 7-9.
- Klimat miasta a zanieczyszczenia powietrza / Anita Bokwa. // Aura 2016, nr 9, s. 8-13.
- Klimat na smutek / Magdalena Budziszewska. // Charaktery 2020, nr 1, s. 36-39.
- Konflikty ekologiczne - człowiek kontra przyroda? / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2019, nr 5, s. 4-7.
- Krąg tematyczny : las / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 2, s. 56-59.
- Kręgowce i zmiany klimatu - wyścig niemożliwy do wygrania = Vertebrates and climate change - race impossible to win / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 11, s. 28-29.
- Krótka historia o tym, jak zanieczyściliśmy lodowce / Krzysztof Zawierucha. // Biologia w Szkole 2020, nr 1, s. 6-11.
- Kryzys bioróżnorodności zagrożeniem równie dużym jak kryzys klimatyczny = Biodiversity crisis as big a threat as climate change / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 7, s. 28-29.
- Kształtowanie kultury ekologicznej wśród uczniów klas początkowych / Piotr Kowolik. // Nauczyciel i Szkoła 2017, nr 2, s. 121-132.
- Kształtowanie postaw proekologicznych : scenariusz lekcji bibliotecznej dla dzieci w wieku 8-10 lat / Aneta Balicka. // Wychowanie na co Dzień 2015, nr 1, wkł. Wkładka Metodyczna, s. V-VIII.
- Kto odpowiada za psucie klimatu? / Tomasz Żylicz. // Aura 2015, nr 2, s. 24-25.
- Kurczące się zwierzęta / Marta Zaraska. // Świat Nauki 2018, nr 7, s. 44-48.
- Las a ochrona przyrody / Tadeusz Peter. // Aura 2019, nr 9, s. 24-27.
- Lasy i zmiany klimatu / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 8, s. 28-29.
- Lekcja ekologii / Włodzimierz Kaleta. // Dyrektor Szkoły 2019, nr 11, s. 79-81.
- Lekcje ekologii u profesora Jorge Mario Bergoglio / Albert Wołkiewicz. // Aura 2018, nr 2, s. 22-24.
- Leśne przedszkola jako sposób przeciwdziałania zespołowi deficytu natury / Magdalena Christ. // Chowanna 2018, t. 1, s. 199-218.
- Lot pszczoły / Cezary W. Domański. // Charaktery 2019, nr 3, s. 46-49.
- Mali odkrywcy - w trosce o przyszłość Ziemi i ludzi / Alina Jakubowska. // Życie Szkoły 2016, nr 4, s. 43-48.
- Marsz po wodę / Anna Margas, Danuta Twerd. // Biblioteka w Szkole 2016, nr 3, s. 20-21.
- Miejski mózg / Andrzej Hołdys. // Wiedza i Życie 2015, nr 6, s. 54-59.
- Między gospodarką a ekologią : globalne skutki niekontrolowanego wykorzystania zasobów środowiska / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2016, nr 3, s. 4-7.
- Międzynarodowe projekty eTwinning jako inkubatory wiedzy o klimacie oraz kompetencji kluczowych uczniów / Tomasz Ordza. // Biologia w Szkole 2020, nr 2, s. 45-47.
- Migracje u roślin jako konsekwencja zmian klimatycznych / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 10, s. 28-29.
- Migracje zwierząt w obliczu zmian klimatu = Animal migrations in the face of climate change / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 12, s. 28-29.
- Mikroplastik - makroproblem : co mamy na myśli, kiedy mówimy o tworzywach sztucznych i czym dokładnie są te materiały? / Elżbieta Szczepańska. // Chemia w Szkole 2019, nr 3, s. 47-50.
- Mistrzowie nawigacji / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2019, nr 6, s. 6-11.
- Możliwości intensyfikacji edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym / Mirosława Parlak. // W: Edukacja małego dziecka. T. 8, Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcje / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Aleksandry Minczanowskiej. Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków : "Impuls", 2015 S. 155-163.
Sygn. BStWy 37246, BMWyp 66418, BSdzW 44877, CzytR 243529 - My, ekoludki : scenariusz zajęć dzieci czteroletnich z zakresu edukacji przyrodniczej / Ewelina Stępniak. // Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 2, s. 11-13.
- My, ekoludki i ekologiczna żywność : metoda projektu w przedszkolu / Ewelina Stępniak. // Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 2, s. 14-15.
- Na łące : propozycje aktywności dla dzieci starszych na maj. Obserwujemy łąkę. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 4, s. 74-75.
- Na tropie El Nino / Emily Becker. // Świat Nauki 2016, nr 11, s. 62-69.
- Najlepiej zaraża się własną pasją! / Paweł M. Owsianny ; rozm. przepr. Paulina Florczyk. // Biologia w Szkole 2015, nr 3, s. 28-32.
- Nasza piękna planeta / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 4, s. 44-49.
- Nasza planeta Ziemia niech w wysypisko się nie zmienia! : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci starszych na kwiecień. // Bliżej Przedszkola 2016, nr 3, s. 68-74.
- Nasze codzienne odpady / Anna Batorczak. / Aura 2016, nr 12, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół nr 266, s. 1-3.
- Nauczyciel wzorem ekologicznym / Danuta Elsner. // Dyrektor Szkoły 2019, nr 11, s. 82-85.
- Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w małej szkole / Irena Jarzyńska. // W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni małej szkoły / pod red. nauk. Ryszarda Pęczkowskiego. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016 S. 45-55.
Sygn. BŁWyp 37275 , BStWy 37799 , CzytR 245265 - Naukowcy ostrzegają przed skutkami kryzysu klimatycznego / Piotr Skubała. // Aura 2020, nr 5, s. 22-23.
- Nie jestem zielony w temacie ochrony środowiska : czyli o tym, że warto wiedzieć więcej i dzielić się tą wiedzą / Małgorzata Murawska. // Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 10, s. 56-59.
- Niech nam się zazieleni! : scenariusz zajęć o tym, jak ważna jest ochrona środowiska naturalnego / Dariusz Staniszewski. // Biblioteka w Szkole 2019, nr 10, dodatek: Biblioterapia w Szkole, s. 8-11.
- Nowe znaczenie Arktyki : zmiany klimatu a geopolityka / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2017, nr 6, s. 4-7.
- Noworoczne postanowienia ekologiczne. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 1, s. 38-39.
- O świadomości i edukacji ekologicznej na przestrzeni czasu / Tomasz Ordza. // Biologia w Szkole 2016, nr 2, s. 47-51.
- O witaminie N w naszym przedszkolu / Agnieszka Katarzyna Kuźba ; fotografie Anna Szafarczyk. // Bliżej Przedszkola 2019, nr 7-8, s. 4-8.
- Ochrona przyrody ojczystej w Drugiej Rzeczypospolitej : edukacyjne implikacje miesięcznika "Przyroda i Technika" / Edyta Wolter (Wydział Nauk Pedagogicznych. Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie). // Forum Pedagogiczne 2019, [nr] 1, s. 167-180.
- Od iluzji do iluzji / Maciej Sadowski. // Aura 2018, nr 10, s. 7-9.
- Od równika do bieguna - strefy klimatyczne na Ziemi / Maria Figa. // Geografia w Szkole 2015, nr 4, s. 27-29.
- Ogród botaniczny w edukacji geograficznej / Natalia Janczewska. // Geografia w Szkole 2020, nr 4, s. 40-45.
- Orientacja w terenie : scenariusz lekcji / Katarzyna Kulus. // Biologia w Szkole 2016, nr 4, s. 41-45.
- Ostatnia nadzieja / Richard Conniff. // Świat Nauki 2019, nr 2, s. 46-53.
- Otwarte drzwi do przedszkolnego lasu : scenariusz międzyprzedszkolnej imprezy integracyjnej / Agnieszka Bukowińska. / Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 3, s. 31-34.
- Pedagogika ekologiczna - wybrane problemy / Adam Kowalak. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2017, nr 9, s. 3-12.
- Pedagogika ekologiczna / Agnieszka Gromkowska-Melosik. // W: Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019 S. 637-646.
Sygn. CzytR 248505 - Plastikowa Arktyka / Adam Nawrot. // Biologia w Szkole 2019, nr 6, s. 12-17.
- Plastikowa epidemia / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2020, nr 2, s. 6-11.
- Plastikowa epidemia / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2020, nr 2, s. 6-11.
- Pod gołym niebem : lekcje w plenerze: nie tylko biologia czy geografia? / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski 2015, nr 19, s. 10.
- Pogodowy wzmacniacz / Michael E. Mann. // Świat Nauki 2019, nr 4, s. 50-57, 74.
- Polityka ekologiczna Unii Europejskiej / Tomasz Żylicz. // Aura 2016, nr 1, s. 26-27.
- Pomiar motywacji uczniów wobec środowiska przyrodniczego i zdrowia / Liliana Hoppe. // W: Aktualne problemy pedagogiczne : konteksty i wyzwania / red. nauk. Daria Becker-Pestka, Elżbieta Kowalik. Gdańsk : Wyższa Szkoła Bankowa ; Warszawa : "CeDeWu", 2016 S. 213-233.
Sygn. WypRz 245610 , BSdzW 46584, BMWyp 67044 , CzytR 245838 - Poradnictwo zawodowe otwarte na kształtowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa / Barbara Baraniak. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2016, nr 4, s. 96-104.
- Porozmawiajmy o pogodzie / Aneta Winczewska, Piotr Winczewski. // Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 9, s. 9-14.
- Postawy proekologiczne okiem polskiego seniora / Katarzyna Kołaczyńska. // Aura 2015, nr 2, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół, nr 245, s. 1-4.
- Powietrze otacza nas... Żywioł ten poznać czas! : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci starszych na styczeń // Bliżej Przedszkola 2016, nr 12, s. 54-61.
- Prawda, dobro i piękno w edukacji ekologicznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Ingrid Paśko. // W: Dobro i zło w wychowaniu dziecka. T. 1, Ku dobru Kraków : "Impuls", 2017 S. 109-121.
Sygn. BMWyp 67350, WypRz 248151, CzytR 246946 - Prawne recepty na kryzys klimatyczny / Monika Sewastianowicz. // Dyrektor Szkoły 2019, nr 11, s. 72-75.
- Problemy świadomości ekologicznej nauczycieli / Piotr Kowolik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2016, nr 4, s. 105-115.
- Produkujmy mniej śmieci : scenariusz lekcji z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi / Samanta Dryja-Zabielska. // Sygnał 2018, nr 4, s. 35-38.
- Prognoza dla wiecznej zmarzliny / Ted Schuur. // Świat Nauki 2017, nr 1, s. 46-51.
- Program edukacyjny "Z nami bezpiecznie i ekologicznie" / Kazimierz Górka, Agnieszka Thier. // Aura 2016, nr 4, s. 27-29.
- Propozycja zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Cz. 2 / Elżbieta Tyralska-Wojtycza. // Aura 2015, nr 10, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół, nr 253, s. 6-8.
- Propozycja zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. [Cz. 1] / Elżbieta Tyralska-Wojtycza. // Aura 2015, nr 9, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół, nr 252, s. 6-8.
- Przedszkole w lesie / Rafał Ryszka. // Wychowawca 2015, nr 7-8, s. 38-41.
- Przestrzeń współpracy / Z dr Małgorzatą Snarską-Nieznańską, prezeską Fundacji Forum Inicjatyw Społecznych w Budzie Ruskiej, rozmawia Anna Wojciechowska. // Głos Nauczycielski 2020, nr 14/15, s. 20.
- Przyjaciele drzew / Joanna Kmieć, Melania Merchel. // Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców 2017, nr 8, s. 17-18.
- Przyroda jako wartość dla przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji / Ligia Tuszyńska, Magdalena Kołodziejska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2017, nr 4, s. 43-53.
- Przyroda największym sprzymierzeńcem w walce ze zmianami klimatu / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 9, s. 28-29.
- Przyrodniczy projekt edukacyjny wspierany TIK a rozwój kompetencji kluczowych / Renata Sidoruk-Sołoducha. // Meritum 2019, nr 1, s. 108-114.
- Przyszłość - nadzieja czy katastrofa? / Waldemar Reńda. // Geografia w Szkole 2015, nr 1, s. 6-11.
- Ptaki - kolejne ofiary zmiany klimatu / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 10, s. 28-29.
- Puszcza Białowieska w kwiatach : scenariusz zajęć świetlicowych / Aleksandra Janus. // Świetlica w Szkole 2015, nr 4, s. 21-22.
- Recykling i odzysk jako priorytetowe założenie w zrównoważonym rozwoju / Edyta Majdziak, Jerzy Bieniek. // Aura 2016, nr 6, s. 10-12.
- Rio - Kioto - Paryż - Katowice : czy mamy szansę na sukces? / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 10, s. 9-11.
- Rodzina i kształtowanie wartości ekologicznych małego dziecka / Aniela Różańska. // W: Edukacja małego dziecka. T. 7, Przemiany rodziny i jej funkcji pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Aleksandry Minczanowskiej. - Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków : "Impuls", 2015 S. 171-180.
Sygn. BŁWyp 36981, BLżWy 34556, CzytR 243692 - Rola refleksji w edukacji ekologicznej / Aniela Różańska. // W: Edukacja małego dziecka. T 12, Kierunki i zmiany w edukacji i stymulacji aktywności twórczej. / red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Beata Oelszlaeger-Kosturek. Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków ; "Impuls", 2017 S. 69-78.
Sygn. WypRz 246950, BStWy 38193 , CzytR 246951 - Rola samorządu terytorialnego w kształtowaniu ładu przestrzennego na przykładzie obszarów specjalnych o charakterze ekologicznym / Jerzy Stelmasiak. // Administracja : teoria, dydaktyka, praktyka 2015, nr 3, s. 114-126.
- Rolnictwo i zmiany klimatu - w zaklętym kręgu / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 5, s. 28-29.
- Różnorodność organizmów / Maciej Szanser, Anna Kajak. // Biologia w Szkole 2018, nr 3, s. 4-8.
- Różnorodność przyrody ożywionej / Tomasz Żylicz. // Aura 2015, nr 6, s. 28-29.
- Ryś - skarb Bieszczadzkiego Parku Narodowego : scenariusz zajęć świetlicowych / Joanna Hoffmann. // Świetlica w Szkole 2015, nr 5, s. 27-28.
- Scenariusz zajęć "Ekoprzedszkolak - my jesteśmy grzeczne dzieci i segregujemy śmieci!" / Małgorzata Talaga-Duma. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 1, s. 40-43.
- Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II z wykorzystaniem podejścia "outdoor education" / Mirosława Parlak, Milena Stolarczyk. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 4, s. 70-76.
- Sekwestracja CO2 : płonne nadzieje / David Biello. // Świat Nauki 2016, nr 2, s. 55-61.
- Smog nie tylko wawelski : scenariusz zajęć / Jakub Kotnarowski. // Sygnał 2017, nr 4, s. 33-35.
- Smog, a co to właściwie jest? : scenariusz zajęć / Beata Symonowicz. // Sygnał 2017, nr 4, s. 30-32.
- Straty z tytułu zanieczyszczenia środowiska / Tomasz Żylicz. // Aura 2020, nr 3, s. 18-19.
- Szanse, cele i możliwości edukacji ekologicznej nauczycieli z wykorzystaniem mediów i webGIS / Joanna Angiel, Paulina Pokojska, Wojciech Pokojski. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2017, nr 2, s. 52-62.
- Szanuj przyrodę!: materiały do realizacji podstawy programowej / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek. // Wychowanie w Przedszkolu 2015, nr 4, s.12-16.
- Szkoła bliżej natury / Włodzimierz Kaleta. // Dyrektor Szkoły 2015, nr 3, s. 64-66.
- Szkoła zero waste / Danuta Elsner. // Dyrektor Szkoły 2019, nr 11, s. 76-78.
- Szkoła zrównoważonego rozwoju / Marta Kałużyńska. // Dyrektor Szkoły 2018, nr 12, s. 46-48.
- Szkoły przyjazne naturze / Małgorzata, Stańczyk. // Dyrektor Szkoły 2015. nr 11, s. 78-82.
- Ścieżki dydaktyczne bieszczadzkich obszarów chronionych w procesie dydaktyczno-wychowawczym uczniów lokalnych małych szkół / Wojciech Rybak. // W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni małej szkoły / pod red. nauk. Ryszarda Pęczkowskiego. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016 S. 215-226.
Sygn. BŁWyp 37275 , BStWy 37799, CzytR 245265 - Śnieg z nieba pruszy, zima dookoła, a głodny ptaszek w karmniku woła... : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci młodszych na grudzień// Bliżej Przedszkola 2015, nr 11, s. 42-46.
- Śródziemne morze północy : perspektywy i zagrożenia Morza Bałtyckiego / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2018, nr 4, s. 4-8.
- Świadomie o klimacie / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski 2019, nr 39, s. 14.
- Świadomość ekonomiczna oraz ekologiczna uczniów i studentów = Economic and ecological avareness of pupils and students / Justyna Thier. // Aura 2019, nr 7, dod. Dodatek Ekologiczny dla Szkół nr 296, s. 1-3.
- Światowe zasoby wody w obliczu zmian klimatu / Andrzej Mizera. // Aura 2020, nr 3, s. 3-4.
- Światowy Dzień Gleby : pedosfera a degradacja środowiska / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2019, nr 6, s. 4-7.
- Święto lasu : doskonała okazja do edukacji przyrodniczej w terenie / Agnieszka Bukowińska. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 3, s. 26-30.
- Taki mamy klimat = This is the climate we have / Tomasz Żylicz. // Aura 2019, nr 12, s. 18-19.
- To ostatni moment / Z Robertem Końcem, nauczycielem plastyki i techniki w Szkole Podstawowej im. Miłośników Przyrody w Laskownicy (woj. kujawsko-pomorskie), rozmawia Jarosław Karpiński. // Głos Nauczycielski 2020, nr 9, s. 8.
- Torfowiska - zagrożenia i ochrona = Peatlands - threats and protection / Leszek Karliński. // Aura 2019, nr 10, s. 6-10.
- Twórczy recykling / Joanna Łukowicz-Loska. // Sygnał 2017, nr 10, s. 40-43.
- W Dziecięcym Departamencie Ochrony Przyrody i Życia na Ziemi / Alina Jakubowska. // Życie Szkoły 2017, nr 4, s. 38-43.
- W obronie lasu / Barbara Skutela. // Bliżej Przedszkola 2015, nr 4, s. 50-51.
- W obronie środowiska / Elke Weber. // Psychologia w Szkole 2015, nr 2, s. 40-43.
- W przeddzień szczytu klimatycznego w Katowicach / Zbigniew W. Kundzewicz. // Aura 2018, nr 11, s. 3-5.
- W trosce o przyszłość Ziemi i ludzi / Alina Jakubowska. // Biologia w Szkole 2019, nr 2, s. 51-54.
- Walka przyrody z cywilizacją, czyli specyfika flory miasta / Joanna Winiecka-Nowak. // Biologia w Szkole 2016, nr 1, s. 57-63.
- Warsztaty twórcze w myśl stylu życia "zero waste" : jak ekologia stała się sztuką? / Joanna Obuchowska. // Sygnał 2019, nr 7, s. 22-25.
- Wartości proekologiczne w ujęciu personalistycznym szansą przezwyciężenia globalnego kryzysu środowiska / Sebastian Sobczuk. // W: Zagrożone człowieczeństwo. T. 3, Od źródeł zagrożeń i patologii do profilaktyki i wsparcia Kraków : "Impuls", 2015 S. 181-198.
Sygn. WypRz 245673, BSdzW 46492 - Wdrażanie koncepcji rozwoju zrównoważonego i trwałego / Kazimierz Górka, Justyna Thier. // Aura 2019, nr 5, s. 9-12.
- Wędrówki wody / Alina Jakubowska// Życie Szkoły 2015, nr 5, s.45 - 48.
- Wieczna zmarzlina i jej wpływ na zmiany klimatu / Piotr Skubała. // Aura 2020, nr 4, s. 20-21.
- Wielkie i małe migracje / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2019, nr 5, s. 6-11.
- Wielkie topnienie / Jennifer A. Francis. // Świat Nauki 2018, nr 5, s. 42-47.
- Więcej czystej energii w Krakowie / Dominika Biesiada-Klimczak, Jarosław Kołodziejczyk. // Aura 2020, nr 3, s. 12-13.
- Wiosenne porządki : propozycje aktywności dla dzieci młodszych na kwiecień. Dbamy o nasze otoczenie. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 3, s. 62-63.
- Wiosna po wsi spaceruje, patrzy, co się dziś wykluje... : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci młodszych na kwiecień. // Bliżej Przedszkola 2016, nr 3, s. 50-55.
- Woda w przyrodzie : przykładowy scenariusz projektu / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 3, s. 54-59.
- Woda zmienia wszystko : globalne cele zrównoważonego rozwoju 2015-2030 / Aleksandra Zaparucha. // Geografia w Szkole 2015, nr 6, s. 36-38.
- Wojna i pokój w przyrodzie / Rachel Nuwer. // Świat Nauki 2019, nr 12, s. 36-43.
- Wpływ antropogenicznej fragmentacji siedlisk na populacje / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2019, nr 3, s. 4-9.
- Wpływ zmian klimatu na środowiska wodne i mokradła / Piotr Skubała. // Aura 2020, nr 1, s. 20-21.
- Wszyscy potrzebujemy powietrza" : co "mali naukowcy" wiedzieć powinni? / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 1, s. 48-53.
- Wychowanie przedszkolne jako szansa skutecznej zmiany proekologicznej / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 8, s. 32-39.
- Wychowujemy dla ekologii / Stanisława Knapik. // Wychowawca 2015, nr 7-8, s. 32-33.
- Wykorzystanie koncepcji "outdoor education" we współczesnej szkole (na podstawie doświadczeń zdobytych podczas pobytu w Hiszpanii i Danii) / Aleksandra Suska, Milena Stolarczyk. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 4, s. 45-50.
- Wyspa fantazji / Simon D. Donner. / Świat Nauki 2015, nr 4, s. 60-67.
- Wytłumacz, dlaczego rosną drzewa / Krzysztof Śliwiński. // Psychologia w Szkole 2015, nr 2, s. 32-39.
- Z cyklu "Przyroda w liceum". Fizyka a ekologia / Waldemar Reńda. // Fizyka w Szkole 2015, nr 1, s. 44-49.
- Z globalnego ocieplenia w ochłodzenie? / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2018, nr 6, s. 4-8.
- Z przyrodą za pan brat / Jarosław Cieśla. // Psychologia w Szkole 2015, nr 3, s. 124-125.
- Za dużo pyłu. // Chemia w Szkole 2016, nr 1, s. 49-50.
- Załoga EKO : scenariusz zajęć dla dzieci pięcioletnich / Anna Kordzińska-Grabowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2016, nr 3, s. 22-23.
- Zdrowie w dyskursie pedagogicznym / Ligia Tuszyńska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2015, nr 2, s. 18-25.
- Zdrowy świat : projekt kształtujący postawy prozdrowotne, proekologiczne i prospołeczne / Karolina Łaniewska. // Bliżej Przedszkola 2016, nr 7-8, s. 44-47.
- Zero Waste, czyli życie bez śmieci / Danuta Elsner. // Dyrektor Szkoły 2018, nr 3, s. 46-50.
- Zielona Antarktyda - zmiany klimatu i szaty roślinnej Antarktydy podczas kredy i kenozoiku / Przemysław Tomczyk. // Wszechświat 2016, nr 7-9, s. 209-214.
- Zielone miasta i koncepcja smart city - ważny element jakości życia / Anna Falkowska. // Szkoła Specjalna 2019, nr 5, s. 391-395.
- Zielony paradoks = Green paradox / Tomasz Żylicz. // Aura 2019, nr 7, s. 16-17.
- Ziewasz na apokalipsę? / Cameron Brick, Sander van der Linden. // Charaktery 2019, nr 3, s. 40-44.
- Zmiany klimatu - rośliny - zwierzęta / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 6, s. 30-31.
- Zmiany klimatu a zdrowie człowieka / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 11, s. 28-29.
- Zmiany klimatu drastycznie zmienią roślinność Ziemi / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 9, s. 28-29.
- Zmiany klimatu i ryzyko wymarcia tygrysów / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 2, s. 28-29.
- Zmieniająca się wielkość ciała - czyli odpowiedź zwierząt na zmiany klimatu / Krzysztof Zawierucha. // Biologia w Szkole 2016, nr 5, s. 9-13.
- Zrównoważony rozwój : analiza definicyjna, rys historyczny, rola edukacji / Katarzyna Potyrała, Karolina Czerwiec, Agnieszka Sadowska-Konczal. // Aura 2017, nr 1, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół nr 267, s. 1-5.
- Zrównoważony rozwój jako wartość cywilizacyjna i zadanie wychowawcze / Jadwiga Michalczyk. // Geografia w Szkole 2017, nr 2, s. 22-25.
- Życie w morzach dwukrotnie bardziej wrażliwe na zmiany klimatu niż na lądzie / Piotr Skubała. // Aura 2020, nr 3, s. 20-21.