Dwujęzyczność w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – zestawienie bibliograficzne

Zestawienia bibliograficzne

KSIĄŻKI:

  1. Dwujęzyczność i wychowanie dwujęzyczne z perspektywy lingwistyki i logopedii / Małgorzata Rocławska-Daniluk. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2011.
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 40641
  2. Edukacja otwarta na języki : różnojęzyczność w teorii i praktyce / Marta Kotarba-Kańczugowska. - Kraków : "Impuls" , 2015.
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 66587
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 243740
  3. Jak łatwo i skutecznie uczyć się języków obcych / Zbyszek Brześkiewicz. - Wyd. 3. - Białystok : Studio Astropsychologii, 2005.
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 56213
  4. Jak pomóc Twojej klasie w nauce angielskiego / Claire Selby. - Warszawa : "Agora", 2012.
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 61363
  5. Jak uczyć małe dzieci języków obcych? / Jan Iluk. - Katowice : "Gnome", 2002.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 227420
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 227419
  6. Jak wychować dziecko dwujęzyczne : poradnik dla rodziców (i nie tylko) / Barbara Zurer Pearson ; tł. [z ang.] i adapt. Zofia Wodniecka i Karol Chlipalski. - Poznań : "Media Rodzina", cop. 2013.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 241176
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 45152
  7. Język angielski w przedszkolu i szkole podstawowej : poradnik / Denise Chauvel, Daniele Champagne, Catherine Chauvel. - Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2005.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 235593
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35952
  8. Logopedia międzykulturowa / red. nauk. Ewa Czaplewska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018.
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38201
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67422
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 47110
  9. Moje dziecko uczy się języka obcego : najczęściej zadawane pytania / Joanna Rokita-Jaśkow. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny, 2010.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 235703
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 34628
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 39443
  10. Mowa dziecka : zrozum i rozwiń mowę dziecka / Laura Dyer ; tł. Robert Waliś. - Warszawa : "Liber", 2006.
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 32190
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 55908
  11. Podstawy glottodydaktyczne nauczania języka polskiego dzieci polonijnych / Jerzy Brzeziński ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 1987.
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 49411
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 206071
  12. Powiedz mi, co odczuwasz : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych / Jagoda Cieszyńska. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2008.
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 33831
  13. Przedszkolak, język obcy i... ty : metodyka nauczania języków obcych w przedszkolach / Marta Kotarba. - Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2007.
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 57845
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 232483
  14. Przeżyć dwujęzyczność : jak wychować dziecko dwujęzycznie / Bogumiła Baumgartner. - Gdańsk : "Harmonia", 2008.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 232389
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 232661
  15. Siedem grzechów głównych nauczycieli języków obcych oraz jak je przekuć w metodyczne cnoty / Monika Badecka-Kozikowska. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2008.
    Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 47081
    Filia Leżajsk Sygnatura :BLżWy 35948
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 58644
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 33736
  16. Uncovering CLIL : Content and Language Integrated Learning in bilingual and multilingual education / Peeter Mehisto, David Marsh, María Jesús Frigols. - Reprinted. - Oxford : Macmillan, 2012.
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 36233
  17. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych : zarys teorii i praktyki / red. Dorota Sikora-Banasik. - Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009.
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35959
  18. Wczesny start językowy : wybrane zagadnienia / pod redakcją Joanny Rokity-Jaśkow i Werony Król-Gierat. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017.
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48154

 

ARTYKUŁY:

  1. Aspekty dwujęzycznego wychowania / Anita Szendzielorz.// Bliżej Przedszkola. - 2010, nr 3, s. 56-59
  2. Bilingwalna edukacja dzieci / Małgorzata Falkiewicz-Szult.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2009, nr 6, s. 5-10
  3. Bilingwizm a zaburzenia mowy : wyniki wstępnych badań pilotażowych w przedszkolach / Małgorzata Rocławska-Daniluk.// Logopedia. - [T.] 34 (2005), s. 77-83, bibliogr.
  4. Blaski i cienie nauczania dwujęzycznego w Polsce / Teresa Makulska, Monika Szczucka-Smagowicz.// Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 5, s. 53-56
  5. Bogactwo czy przeszkoda w rozwoju? : dlaczego niektóre dzieci mają problemy z mową, a inne świetnie mówią w dwóch (lub więcej) językach? / Justyna Reneteau. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 18-22
  6. CLIL - przełomowe podejście w edukacji europejskiej / Dieter Wolff, Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 7-13, bibliogr.
  7. Co daje szkole prowadzenie oddziałów dwujęzycznych? / Piotr Golinowski.// Meritum. - 2010, nr 1, s. 40-42
  8. Czy dwujęzyczność to dar? / Aneta Nott-Bower ; rozm. przepr. Małgorzata Konczanin.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 10-12
  9. Diagnoza logopedyczna dziecka dwujęzycznego / Kamila Wikosz. - 2020.// Forum Logopedy. - 2020, nr 35, s. 16-20
  10. Dlaczego nauczanie dwujęzyczne jest tak skuteczne we wspieraniu rozwoju kompetencji języka obcego uczących się? Koncepcja CLIL w świetle badań glottodydaktycznych / Magdalena Olpińska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 26-38, bibliogr.
  11. Dlaczego powstał ten tom? Refleksje na temat istoty zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego / Monika Wilkowska, Aleksandra Ratuszniak, Elżbieta Świerczyńska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 98-101, bibliogr.
  12. Dobrze, że jesteście! : wsparcie dla uczniów cudzoziemców / Barbara Dudziak-Czajkowska, Aleksandra Marchwian. - 2020.// Sygnał. - 2020, nr 1, s. 8-11
  13. Droga do efektywnego kształcenia typu CLIL w szkole podstawowej / Maria Maliszewska, Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic, Ewa Zagórska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 146-152
  14. Dwujęzyczne nauczanie głuchych w Polsce / Małgorzata Czajkowska-Kisil.// Szkoła Specjalna. - 2006, nr 4, s. 265-275, bibliogr.
  15. Dwujęzyczne wychowanie w przedszkolu / Anita Szendzielorz.// Wychowawca. - 2016, nr 5, s. 18-21
  16. Dwujęzyczni uczniowie / Sabina M. Sadecka.// Edukacja i Dialog. - 2006, nr 4, s. 50-53
  17. Dwujęzyczność jest ogromną szansą / Aneta Nott-Bower ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2016, nr 5, s. 12-15
  18. Dwujęzyczność - perspektywa neurobiologiczna / Krystyna Rymarczyk. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 24-29
  19. Dwujęzyczność - rozumienie siebie jako Innego / Jagoda Cieszyńska-Rożek.//W: Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej - metoda krakowska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. - S. 18-36, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 236361
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 49218
    Filia Łańcut: BŁWyp 34960
    Filia Sędziszów: BSdzW 40060
    Filia Strzyżów: BStWy 35046
  20. Dwujęzyczność a rozwój mowy dziecka / Karina Szafrańska.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 4-9
  21. Dwujęzyczność. Dwa języki mają wiele twarzy = The many faces of two languages / Justyna Kotowicz. - 2019.// W: Język w biegu życia. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - S. 486-512
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 249059
    Filia Strzyżów: BStCz 299 U
  22. Dwujęzyczność jako przyczyna opóźnienia rozwoju mowy? / Justyna Reneteau.// Forum Logopedy. - 2018, nr. 24, s. 42-44
  23. Dwujęzyczność jest ogromną szansą / Aneta Nott-Bower ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2016, nr 5, s. 12-15
  24. Dwujęzyczność jest ogromną szansą / Aneta Nott-Bower : rozm. przepr. Anna Przybył.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2016, nr 6, s. 10-14
  25. Dwujęzyczność niesłyszących a bilingwalne konteksty procesów edukacyjnych / Alicja Rakowska.// W: Wspomaganie funkcjonowania psychospołecznego osób z niepełnosprawnością. - Kraków : "Ignatianum" : "WAM", 2013. - S. 97-112
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 241071
    Filia Sędziszów: BSdzW 44331
  26. Dwujęzyczność? Tylko jak? / Anna Pryszczepko-Kosińska, Katarzyna Szczepkowska-Szczęśniak.// Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2016, nr 9, s. 40-42
  27. Dwujęzyczność w przedszkolu / Agnieszka Olczak.// Bliżej Przedszkola. - 2010, nr 12, s. 24-27, bibliogr.
  28. Dwujęzyczność w Szkołach Pro Futuro / prawdziwa, unikatowa i skuteczna / Anna Cichocka.// Edukacja i Dialog. - 2015, nr 5-6, s. 60-62
  29. Dwukulturowość, dwujęzyczność - przekleństwo czy bogactwo? / Jagoda Cieszyńska.// Logopedia. - [T.] 33 (2004), s. 25-42, bibliogr.
  30. Dziecko w środowisku dwujęzycznym / Bożena Grzeszkiewicz.// W: Edukacja małego dziecka. T. 11, Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji. - Cieszyn ; Kraków : "Impuls", 2017. - S. 267-281
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 246094; CzytR 246093
    Filia Leżajsk: BLżWy 35300
    Filia Łańcut: BŁWyp 37710
    Filia Mielec: BMWyp 67170
    Filia Sędziszów: BSdzW 46779
    Filia Strzyżów: BStWy 38035
  31. Edukacja dwujęzyczna a zasób leksykalny dzieci w wieku przedszkolnym / Krystyna Kamińska.//W: Rozwój i edukacja dziecka. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2005. - S. 245-252
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 229376
  32. Hurra, teraz polski! : kilka refleksji i pomysłów na rozwijanie mowy, myślenia i twórczego działania dzieci dwujęzycznych / Anita Borghese.//W: Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej - metoda krakowska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. - S. 208-218, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 236361
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 49218
    Filia Łańcut: BŁWyp 34960
    Filia Sędziszów: BSdzW 40060
    Filia Strzyżów: BStWy 35046
  33. Immersja, czyli zanurzenie w języku obcym : model organizacyjny do adaptacji bilingualnego kształcenia w przedszkolu / Małgorzata Falkiewicz-Szult.// Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 1, s. 34-37, bibliogr.
  34. Integracja czy dezintegracja? O roli systemu gramatycznego w kształceniu typu CLIL / Romuald Gozdawa-Gołębiowski.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 43-52, bibliogr.
  35. Integracja przedmiotowo-językowa w edukacji przedszkolnej. Projekt "ZOO" / Ewa Karkowska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 152-157
  36. Jak badać dzieci dwujęzyczne? / Justyna Reneteau.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 52-53
  37. Jak dwujęzyczność dzieci polonijnych może wpływać na ich szacunek do rodziców? : na marginesie badań prof. Jagody Cieszyńskiej / Władysław T. Miodunka.//W: Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej - metoda krakowska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. - S. 7-17, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 236361
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 49218
    Filia Łańcut: BŁWyp 34960
    Filia Sędziszów: BSdzW 40060
    Filia Strzyżów: BStWy 35046
  38. Jak konstruować ćwiczenia w kształceniu typu CLIL / Małgorzata Foryś.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 66-71, bibliogr.
  39. Język a myśl / Krzysztof Polok.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 5, s. 3-9
  40. Język obcy u najmłodszych - od immersji do dwujęzyczności : podstawowe pojęcia i wyzwania wczesnego nauczania języków obcych / Magdalena Tomaszewska. - 2020. // Wychowanie na co Dzień. - 2020, nr 1-2, s. 9-14
  41. Kompetencja językowa osób jedno- i wielojęzycznych / Anna Krężałek.// Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 5, s. 14-18
  42. Kompetencje nauczycieli edukacji dwujęzycznej / Justyna Sala-Suszyńska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 257-267
  43. Komunikacja interpersonalna jako wymiar funkcjonowania rodzin przebywających na emigracji / Barbara Sordyl-Lipnicka.// Nauczanie Początkowe. - 2011/2012, nr 2, s. 100-105, bibliogr.
  44. Koncepcja wspólnej podstawy biegłości językowej w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych dwujęzycznych uczniów Szkół Europejskich / Joanna Dobkowska. - 2020.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2020, nr 4, s. 23-36
  45. Kontekst kulturowy bilingwizmu a językowy obraz świata / Iwona Loewe.// W: Patologia mowy / red. nauk. Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : Hamonia Uniwersalis, 2017. - S. 235-253.
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 245883; CzytR 247919
    Filia Leżajsk: BLżWy 35694
    Filia Łańcut: BŁWyp 38021
    Filia Mielec: BMCzy 67058
    Filia Sędziszów: BSdzW 46612
  46. Kontrowersje wokół diagnozy poziomu funkcjonowania poznawczego uczniów z uszkodzeniem narządu słuchu / Anna Wiśniewska.// Studia Edukacyjne. - Nr 30 (2014), s. 229-243
  47. Kształcenie dwujęzyczne a nauczanie języków obcych / Aleksandra Ratuszniak, Elżbieta Świerczyńska.// Meritum. - 2010, nr 1, s. 35-39
  48. Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka dwujęzycznego / Marzena Błasiak-Tytuła.// W: Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty : konteksty teoretyczne i praktyka. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 247-256
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 246575
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 50309
    Filia Łańcut: BŁWyp 37705
    Filia Mielec: BMWyp 67223
    Filia Sędziszów: BSdzC 46776
    Filia Strzyżów: BStWy 38032
  49. Language for Life - początek drogi do CLIL / Ewa Kołodziejska.// Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 1, s. 59-78
  50. Logopedyczna bajka terapeutyczna : nowa forma wsparcia rozwoju dzieci z rodzin wielojęzycznych, wielokulturowych / Dorota Bełtkiewicz.// Biblioterapeuta. - 2015, nr 1, s. 39-43
  51. Logopedyczne aspekty edukacji dwujęzycznej / Małgorzata Rocławska-Daniluk.//W: Logopedia : wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. - S. 202-208
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 240053; CzytR 240052
    Filia Mielec: BMCzy 61429
  52. Metody badania językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych / Jagoda Cieszyńska-Rożek.// W: Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2015. - S. 65-73
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 243606; CzytR 243605 
    Filia Mielec: BMWyp 66631; BMCzy 66435
    Filia Strzyżów: BStCz 37256
  53. Między słowami / Bas Kast.// Charaktery. - 2013, nr 8, s. 86-89
  54. Migrujący przedszkolak. Część 2, Rodzina / Hanna M. Górna. - 2020.// Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 10, s. 12-15
  55. Mówić czy migać? / Karina Szafrańska. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 51-57
  56. Najczęstsze pytania rodziców dzieci dwu- lub wielojęzycznych / Justyna Reneteau. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 58-61
  57. Nauczanie dwujęzyczne a przepisy prawo oświatowego / Violetta Krawczyk.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 158-160, bibliogr.
  58. Neurotypowy a zaburzony rozwój dzieci wychowywanych w dwujęzyczności / Marzena Błasiak-Tytuła. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 5-10
  59. Niedokształcenie mowy o typie afazji u dziecka dwujęzycznego / Karolina Spałek. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 39-44
  60. Niezwykłe doświadczenie wspólnoty CLIL. Sprawozdanie z kursu Comenius dla nauczycieli CLIL i międzynarodowej konferencji CLIL 2010 / Renata Majewska.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 168-172
  61. Norma językowa w dwujęzyczności? / Justyna Reneteau.// Forum Logopedy. - 2016, nr 15, s. 45-47
  62. Odchylenia od polskiej normy językowej u dzieci wielojęzycznych / Aneta Nott-Bower.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 13-15
  63. Opis przypadku dwujęzycznych bliźniąt jednojajowych / Dorota Wiewióra.// W: Metody terapii logopedycznej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018. - S. 797-810
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 247696
    Filia Strzyżów: BStCz 38487
  64. Pedagogiczno-logopedyczna analiza projektu pt. Model edukacji dwujęzycznej dzieci głuchych / Kazimiera Krakowiak.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 1, s. 26-40
  65. Percepcja słuchowa w dwujęzyczności dzieci i dorosłych / Aneta Nott-Bower. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 12-17
  66. Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim : pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz? / Waldemar Miksa.// W: Pedagogika przedszkolna szansą na świadome budowanie potencjału dziecka. - Toruń : Adam Marszałek, 2017. - S. 160-169
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 246828; CzytR 246827
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 50410, BKWyp 50205
    Filia Sędziszów: BSdzW 47124
  67. Procedury diagnostyczne dzieci dwujęzycznych / Rafał Młyński. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 30-36
  68. Przegląd badań dotyczących korzyści wynikających z kształcenia typu CLIL / Andrzej Kaczmarek.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 39-43, bibliogr.
  69. Przyszłość kształcenia dwujęzycznego / Włodzimierz Kaleta.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 2, s. 20-22
  70. Rola komunikacji i języka w społecznościach zróżnicowanych kulturowo - próba analizy wybranych zagadnień / Alicja Hruzd.//W: Edukacja międzykulturowa - dokonania, problemy, perspektywy : praca zbiorowa. - Toruń : Adam Marszałek, 2011. - S. 313-347, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 237365
  71. Rozwój umiejętności pisania w języku drugim: analiza i opis procesu / Darius Langhoff.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 5, s. 139-144
  72. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 3,5-7 lat ze środowisk dwujęzycznych. Scenariusz 2, Wspieranie funkcji wzrokowo-ruchowo-słuchowych u dzieci z deficytami parcjalnymi / Alicja Pałac-Nożewska.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 29-31
  73. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 4-7 lat ze środowisk dwujęzycznych. Scenariusz 1, Wyrażanie stanów emocjonalnych oraz wzmacnianie samooceny / Alicja Pałac-Nożewska.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 26-28
  74. Sprawdzian stopnia opanowania języka drugiego i poziomu znajomości języka ojczystego u dzieci na emigracji / Ewa Lipińska.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 4, s. 74-86
  75. Sprawność na językach / Zofia Wodniecka-Chlipalska.// Charaktery. - 2007, nr 5, s. 38-41
  76. Stymulacja słuchu mownego standardem profilaktyki i terapii / Monika Plata. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 45-50
  77. Techniki szybkiego uczenia się / Alicja Pałac-Nożewska.// Forum Logopedy. - 2015, nr 8, s. 48-51
  78. Terapia logopedyczna dziecka dwujęzycznego / Anna Majewska-Tworek, Zbigniew Tarkowski.// W: Metody terapii logopedycznej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018. - S. [261]-286
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 247696
    Filia Strzyżów: BStCz 38487
  79. Terapia logopedyczna i wspomaganie edukacyjne dziecka dwujęzycznego z dysleksją (na przykładzie argentyńskiego ucznia w polskiej szkole) / Rafał Młyński.//W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012. - S. 152-160, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 240062; CzytR 240061
    Filia Kolbuszowa: BKWyp 49608
    Filia Mielec: BMWyp 62213
  80. "To speak or not to speak, that is the question..." : dyskusja o wielojęzyczności i edukacji wielojęzykowej w Polsce / Maria Aleksandrovich, Maria Krzemińska-Cieśla, Kamila // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego / redakcja naukowa Małgorzata Obrycka, Grzegorz Piekarski, Marta Anna Sałapata. Kraków : Impuls, 2020. - S. 105-122.
    Biblioteka Rzeszów: CzytR 249472
  1. Trudności psychologiczne w świecie dziecka dwujęzycznego / Monika Perkowska. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 44, s. 62-66
  2. Trzeba by zabić poliglotę... : z prof. Jerzym Ventulanim o twórczych możliwościach mózgu rozmawiała Jolanta Nitkowska-Węglarz. Jerzy Ventulani ; rozm. przepr. Jolanta Nitkowska-Węglarz.// Edukacja i Dialog. - 2015, nr 5-6, s. 15-17
  3. Tworzenie materiałów CLIL z perspektywy kształcenia nauczycieli języków obcych / Zbigniew P. Możejko.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 78-83, bibliogr.
  4. Użycie elementów CLIL we wczesnoszkolnym nauczaniu języka obcego / Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 71-78, bibliogr.
  5. W kierunku dwujęzyczności w edukacji wczesnoszkolnej - problemy nauczania czytania w języku obcym na przykładzie języka angielskiego / Monika Kusiak-Pisowacka.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2017, nr 1, s. 42-53
  6. W obcym języku / Katarzyna Socha. - 2020. // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 4, s. 19-21
  7. Wczesna interwencja terapeutyczna w sytuacji dwujęzyczności / Marzena Błasiak-Tytuła.// Forum Logopedy. - 2017, nr 22, s. 42-45
  8. Wczesne nauczanie języka obcego: dylematy, fakty i mity / Mariola Bogucka.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 4, s. 5-10
  9. Wielojęzyczność w edukacji / Marta Kotarba-Kańczugowska.// Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 2, s. 3-9, bibliogr.
  10. Wielojęzyczność w edukacji : na podstawie programów nauczania języków w austriackich przedszkolach i szkołach podstawowych / Marta Kotarba-Kańczugowska.// Poradnik Językowy. - 2012, nr 2, s. 33-50
  11. Wielorakie sposoby uczenia języka - czyli jak wspierać rozwój umiejętności językowych w języku drugim, korzystając z koncepcji inteligencji wielorakich / Małgorzata Pamuła.// Meritum. - 2010, nr 1, s. 27-30, bibliogr.
  12. Wokół dyskusji na temat dwujęzyczności / Magdalena Sadowska-Gronert.// Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 4, s. 10-17
  13. Współczesne trudności osób bilingwalnych : znaczenie dwujęzyczności dla edukacji i rozwoju psychospołecznego dzieci i ich rodziców / Marta Zawichrowska.// W: Dylematy współczesnych ludzi : radzenie sobie z wielością ról i zadań. - Warszawa : "Difin", 2015. - S. 122-127
    Biblioteka Rzeszów: WypRz 243856; CzytR 244213 
    Filia Mielec: BMWyp 66467
    Filia Sędziszów: BSdzW 45144
    Filia Strzyżów: BStWy 37298
  14. Wymiar kulturowy w zintegrowanym kształceniu przedmiotwo-językowym (CLIL) / Agnieszka Krężlewicz.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 60-65, bibliogr.
  15. Zagadnienia dwujęzyczności jako przedmiot badań glottodydaktycznych / Magdalena Olpińska.// Meritum. - 2010, nr 1, s. 2- 7, bibliogr.
  16. Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe: założenia, praktyka, perspektywy / Mirosława Pawlak.// Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 13-26, bibliogr.
  17. Zjawisko dwujęzyczności, przechowywanie i odzyskiwanie słownictwa u osób dwujęzycznych / Artur Świątek.// Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 4, s. 3-6

Rzeszów, 01.08.2022
oprac. na podstawie zbiorów
Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej
w Rzeszowie przy PZPW w Rzeszowie

Autor: Izabela Tomoń-Bąk i Małgorzata Smulska