WCAG do prezentacji
Slajd 1
Tekst:
Zarządzanie emocjami w szkole, kluczem do sukcesu w nauczaniu
Slajd 2
Tekst:
„Emocje - krótkotrwały stan psychiczny o charakterze oceniającym, afektywnym bądź intencjonalnym, w tym zadowolenie, smutek, wstręt oraz inne uczucia wewnętrzne.”
Źródło: Słownik psychologii / Andrew M. Colman
„Staraj się myśleć o emocjach jak o gościach, którzy przychodzą do nas w odwiedziny, a potem sobie idą.”
Źródło: Każdy czasem się martwi : jak radzić sobie ze zmartwieniami i zredukować stres : 56 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej i uważności / Lauren Mosback
Slajd 3
Tekst:
Emocje odgrywają kluczową rolę w procesie nauczania i uczenia się. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele codziennie stają przed wyzwaniami emocjonalnymi, które wpływają na efektywność nauki oraz relacje w klasie. Zarządzanie emocjami w szkole jest nie tylko istotne, ale wręcz konieczne, aby stworzyć zdrowe i sprzyjające warunki do rozwoju i współpracy.
Gdy emocje biorą górę : jak uczyć dzieci radzenia sobie z trudnymi uczuciami / Magdalena Gut-Orłowska
Ilustrowany słownik uczuć, emocji i stanów : karty pracy / Anna Jarosz-Bilińska
Przewodnik po emocjach : jak lepiej rozumieć własne uczucia / Anna Cyklińska
Slajd 4
Tekst:
Zarządzanie emocjami w szkole
„Emocje, podobnie jak morskie fale, napływają i odpływają. Tak jak fale mają różne rozmiary i różną siłę.”
Źródło: Moje niepokoje : jak radzić sobie z lękiem i stresem, wykorzystując techniki uważności : 55 ćwiczeń dla dzieci w wieku 8-12 lat / Amy Nasamran
Psychologia pozytywna : 100 prostych technik na każdą sytuację / Sacha Bachim
Dogadać się z innymi czyli Porozumienie bez przemocy nie tylko w życiu organizacji / Joanna Berendt, Agnieszka Kozak.
Jak lepiej rozumieć siebie i innych : %b analiza transakcyjna dla młodych dorosłych i... nie tylko / Jarosław Jagieła.
Sekretny język komunikacji : jak odczytywać i przekazywać sygnały werbalne i niewerbalne / Vanessa van Edwards
Slajd 5
Tekst:
Kształtowanie kompetencji emocjonalnych
Świat uczuć i emocji : jak kształtować kompetencje społeczne : scenariusze zajęć dla nauczycieli i wychowawców klas IV-VIII / Maria Gudro-Homicka.
Kompetencje relacyjne w edukacji : od posłuszeństwa do odpowiedzialności / Jesper Juul, Helle Jensen
Słucham swojego ciała : kompetencje emocjonalno-społeczne pomocne w rozwoju samoświadomości i wyrażaniu uczuć : ćwiczenia dla dzieci / Mallory Striesfeld
Slajd 6
Tekst:
Tworzenie bezpiecznego środowiska
„Nie ma złych emocji, nawet te, które nie są miłe - jak choćby smutek czy złość - są potrzebne.”
Źródło : Głowa do góry! : jak oswoić lęk i przestać się martwić / Poppy O'Neill
Play therapy : 101 zabaw terapeutycznych wspierających rozwiązywanie problemów z zachowaniem i wzmacniających relację / Melissa LaVigne
Niechciane myśli i silne emocje : jak je zrozumieć i nad nimi zapanować / Jon Hershfield, Blaise Aguirre
Kod emocji : jak uwolnić zablokowane emocje i cieszyć się zdrowiem, szczęściem oraz miłością / Bradley Nelson
Zrozumieć uczucia i emocje / Andrew Fuller, Sam Fuller
Slajd 7
Tekst:
Techniki relaksacyjne i mindfulness
Trafiony zatopiony! : jak pomóc dziecku (i sobie) przejść przez powódź emocji / Allison Edwards
Neuroplastyczność mózgu : proste ćwiczenia i techniki, które wyeliminują złe nawyki, negatywne emocje, stres i depresję / dr Daniel G. Amen
Uważność : trening mindfulness na co dzień / Stephen McKenzie, Craig Hassed
Moje niepokoje : jak radzić sobie z lękiem i stresem, wykorzystując techniki uważności : 55 ćwiczeń dla dzieci w wieku 8-12 lat / Amy Nasamran
Slajd 8
Tekst:
Wsparcie ze strony specjalistów
„Nauczanie dziecka, że emocje są normalną częścią życia, jest bardzo ważne, ale wymaga też otwartego mówienia o tym, jak się czujemy.”
Źródło : Play therapy : 101 zabaw terapeutycznych wspierających rozwiązywanie problemów z zachowaniem i wzmacniających relację / Melissa LaVigne
Teczka psychologa dziecięcego : materiały dla terapeuty pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Paulina Pawłowska.
Psychodietetyka czyli Jak przestać zajadać emocje i stres : %b pokonaj lęk, smutek, gniew i odzyskaj spokój / Aleksandra Kobylańska.
Emocjonalne dziedzictwo : %b terapeutka, pacjenci i spuścizna traumy / Galit Atlas ; przełożył Piotr Cieślak.
Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Teresa Lewandowska-Kidoń, Barbara Kalinowska-Witek.
Slajd 9
Tekst:
„Emocje są językiem duszy. Są kluczem, który otwiera drzwi do zrozumienia naszego najgłębszego ja.” – Paulo Coelho