Tutoring w edukacji

Rzeszów


WCAG do prezentacji

Slajd 1.

Tekst: Tutoring w edukacji

Obraz: Tel komórkowy  i laptop  podczas pracy.

Slajd 2.

Tekst: ,,Tutoring szkolny – to forma pracy pedagogicznej realizowana w bezpośrednim i indywidualnym kontakcie z uczniem, ze szczególnym uwzględnieniem:

  • godności ucznia i wychowawcy, wypływającej z faktu ich człowieczeństwa;
  • inter- i intra- akcyjności procesu wychowawczego;
  • transgresyjności, czyli nieustannego przekraczania ograniczeń.”

,,Tutoring rozwojowo-wychowawczy - ma zastosowanie w szkole lub placówce, w której realizowany jest program wychowawczy. Tutor poprzez indywidualną pracę z podopiecznym, nawiązanie relacji opartej na zasadach dialogu personalnego oraz zastosowanie nowych narzędzi pracy pedagogicznej (tutorial, planowanie zadań krótko- i długoterminowych, osobowa relacja, zaufanie, oddawanie odpowiedzialności za podejmowanie decyzji i inne) wypełnia zadania przewidywane dotychczas dla wychowawcy wobec całej klasy, oddziału czy grupy. Podopieczny  z zasady zobowiązany jest do spotkań ze swoim tutorem.”

,,Tutoring rozwojowy -  ma zastosowanie w szkole, w której zachowano tradycyjny system wychowawstwa klasowego. Realizowany jest wobec uczniów wyrażających potrzebę i chęć takiej współpracy. Tutor w swojej pracy może pomijać pracę nad rozwiązywaniem problemów wychowawczych a koncentrować się wyłącznie na odkrywaniu i wykorzystaniu potencjału podopiecznego.”

źródło: Instytut Tutoringu Szkolnego

Slajd 3.

Obraz: Logotyp Instytutu Tutoringu Szkolnego

Tekst:,,Tutor osoba dbająca o pełne wykorzystanie potencjału podopiecznego, motywująca go do refleksji nad własnym rozwojem i wspierająca go swoim doświadczeniem. Tutor rozmową i swoja obecnością służy podopiecznemu w poszukiwaniu i zastosowaniu rozwiązań nadających życiu sens.”

źródło: Instytut Tutoringu Szkolnego

Slajd 4.

Tekst: Tutoring w edukacji  Polecamy wybrane publikacje ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie.

Autor: Renata Bąk