WCAG do prezentacji
Slajd 1.
Tekst: Tutoring w edukacji
Obraz: Tel komórkowy i laptop podczas pracy.
Slajd 2.
Tekst: ,,Tutoring szkolny – to forma pracy pedagogicznej realizowana w bezpośrednim i indywidualnym kontakcie z uczniem, ze szczególnym uwzględnieniem:
- godności ucznia i wychowawcy, wypływającej z faktu ich człowieczeństwa;
- inter- i intra- akcyjności procesu wychowawczego;
- transgresyjności, czyli nieustannego przekraczania ograniczeń.”
,,Tutoring rozwojowo-wychowawczy - ma zastosowanie w szkole lub placówce, w której realizowany jest program wychowawczy. Tutor poprzez indywidualną pracę z podopiecznym, nawiązanie relacji opartej na zasadach dialogu personalnego oraz zastosowanie nowych narzędzi pracy pedagogicznej (tutorial, planowanie zadań krótko- i długoterminowych, osobowa relacja, zaufanie, oddawanie odpowiedzialności za podejmowanie decyzji i inne) wypełnia zadania przewidywane dotychczas dla wychowawcy wobec całej klasy, oddziału czy grupy. Podopieczny z zasady zobowiązany jest do spotkań ze swoim tutorem.”
,,Tutoring rozwojowy - ma zastosowanie w szkole, w której zachowano tradycyjny system wychowawstwa klasowego. Realizowany jest wobec uczniów wyrażających potrzebę i chęć takiej współpracy. Tutor w swojej pracy może pomijać pracę nad rozwiązywaniem problemów wychowawczych a koncentrować się wyłącznie na odkrywaniu i wykorzystaniu potencjału podopiecznego.”
źródło: Instytut Tutoringu Szkolnego
Slajd 3.
Obraz: Logotyp Instytutu Tutoringu Szkolnego
Tekst:,,Tutor osoba dbająca o pełne wykorzystanie potencjału podopiecznego, motywująca go do refleksji nad własnym rozwojem i wspierająca go swoim doświadczeniem. Tutor rozmową i swoja obecnością służy podopiecznemu w poszukiwaniu i zastosowaniu rozwiązań nadających życiu sens.”
źródło: Instytut Tutoringu Szkolnego
Slajd 4.
Tekst: Tutoring w edukacji Polecamy wybrane publikacje ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie.