Offline! też może być fajnie - jak budować prawdziwe więzi bez telefonu.

Rzeszów



WCAG do prezentacji: : Offline! też może być fajnie - jak budować prawdziwe więzi bez telefonu.

Slajd 1
Tekst: Offline! też może być fajnie - jak budować prawdziwe więzi bez telefonu.

Slajd 2
Tekst: W dzisiejszych czasach, gdzie technologia i media społecznościowe dominują nasze życie, warto pamiętać o znaczeniu czasu offline . Czas offline to czas, który spędzamy z bliskimi, przyjaciółmi poza ekranami komputerów, telefonów czy telewizorów. Jest to moment, w którym możemy skupić się na relacjach międzyludzkich, budować więzi i wspominać ważne chwile. Czas offline to więc nie tylko luksus, ale również konieczność w dzisiejszym pędzącym świecie.

Źródło

Slajd 3
Tekst:
 “Wbrew obiegowej opinii, że z pokolenia na pokolenie dzieci dorastają szybciej, igen dorasta wolniej – osiemnastolatki zachowują się teraz tak jak kiedyś piętnastolatki, a trzynastolatki jak dziesięciolatki” – twierdzi Twenge. Po drugie, pozostają w internecie i korzystają z technologii mobilnych przeciętnie przez 5–6 godz. dziennie. Preferują kontakty wirtualne. W ostatnich 40 latach o 25% spadł odsetek nastolatków, którzy przynajmniej raz w miesiącu chodzą na imprezy, i tych, którzy regularnie spędzają czas twarzą w twarz z przyjaciółmi. 

Źródło

Slajd 4
Tekst: Spada nawet skłonność do szwendania się po centrach handlowych. Wideochaty zastępują domową imprezę, a komunikatory – rozmowę przy wspólnie jedzonej pizzy. Według Twenge nie jest to zmiana technologiczna, ale psychologiczna. Epizodyczne interakcje pośrednie nie przynoszą tylu pozytywnych emocji, co tradycyjne spotkania. Prawdopodobieństwo, że piętnastolatkowie, którzy spędzają minimum dwie godziny dziennie w mediach społecznościowych, nie będą szczęśliwi, jest o 56% wyższe niż w wypadku nastolatków ograniczających korzystanie z tych platform. Igenersi nie wykazują też takiej pewności siebie jak generacja Y, są mniej narcystyczni, ale bardziej samotni, częściej mają poczucie wykluczenia – zwłaszcza dziewczęta, bardziej podatne na wpływ platform społecznościowych.
Źródło

Slajd 5
Tekst: Literatura w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie

Slajd 6
Tekst: Literatura w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie


Slajd 7
Tekst: Artykuły z czasopism

Autor: Anna Majkut, Alicja Czucha