WCAG do prezentacji
Slajd 1
Tekst: Nauczyciel jako coach? Nowoczesne podejście do pracy z uczniami
Slajd 2
Tekst: Współczesna edukacja coraz częściej sięga po metody coachingowe, które przekształcają tradycyjną rolę nauczyciela w rolę przewodnika wspierającego indywidualny rozwój ucznia. Takie podejście promuje samodzielność, kreatywność i odpowiedzialność w procesie uczenia się.
Coaching grupowy : praktyczny podręcznik dla liderów, trenerów, doradców i nauczycieli / Joanna Grela, Rafał Szewczak i Michał Bloch.
Szkoła jutra? : tradycja i (r)ewolucje w edukacji / redakcja naukowa Klaudia Jeznach, Agnieszka Kowalkiewicz-Kulesza.
Slajd 3
Tekst: Coaching w edukacji – na czym polega? Coaching w edukacji to proces, w którym nauczyciel, pełniąc rolę coacha, wspiera ucznia w odkrywaniu i rozwijaniu jego potencjału.
Edukacja w procesie przemian : realia, perspektywy rozwoju i potencjał innowacyjny / redakcja naukowa Jolanta Szempruch, Agata Kotowska, Jan Gałkowski.
Droga do kreacji czyli trening twórczości XXI wieku : praktyczny podręcznik dla nauczycieli i trenerów prowadzących zajęcia tradycyjne i online / Joanna M. Kwaśniewska.
Nauczyciele : wielki zawód / Joanna Sokolińska.
Edukacja wyzwolenia szkoły i nauczycieli / Jarosław Kordziński.
Slajd 4
Tekst: Korzyści z zastosowania coachingu w pracy nauczyciela:
- Indywidualizacja nauczania: dostosowanie metod i treści do unikalnych potrzeb i możliwości każdego ucznia.
- Wzmacnianie autonomii ucznia: zachęcanie do podejmowania decyzji i brania odpowiedzialności za własny proces uczenia się.
- Budowanie relacji partnerskich: tworzenie atmosfery zaufania i współpracy między nauczycielem a uczniem.
- Rozwój kompetencji miękkich: komunikacji, empatii czy umiejętność rozwiązywania problemów.
Trening pamięci : podręcznik trenera / Przemysław Bąbel, Agnieszka Baran.
Dobry nauczyciel, dobry uczeń, dobra szkoła / redakcja naukowa Krzysztof Gawroński, Stefan M. Kwiatkowski.
Przyszłość edukacji - szkoła przyszłości / Mirosław J. Szymański.
Slajd 5
Tekst: Wyzwania dla nauczyciela-coacha:
Przyjęcie roli coacha wymaga od nauczyciela zmiany dotychczasowego podejścia do nauczania. Kluczowe jest rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania, zadawania trafnych pytań oraz tworzenia przestrzeni do refleksji dla ucznia. Nauczyciel musi być gotowy do ciągłego doskonalenia swoich kompetencji interpersonalnych i pedagogicznych.
Edukacja całożyciowa nauczycieli : trwałość a zmiana / Anna Szkolak-Stępień, Ewa Ir.
Efektywna szkoła : o relacjach jako podstawie dobrze funkcjonującej edukacji / Joachim Bauer.
Nauczyciel : czas, przestrzeń, szkoła, otoczenie i jego (nie)znany wymiar / redakcja naukowa Ewa Pasterniak-Kobyłecka i Małgorzata Kabat.
Slajd 6
Tekst: Uwierz w siebie: wspieraj, inspiruj, słuchaj, prowadź
Jak przekuć talent w sukces w sztuce, sporcie, nauce i biznesie? / Lechosław Garbarski.
Sztuka feedbacku : jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej? / Grzegorz Radłowski.
Szkolne rewolucje / Bogusław Śliwerski.
Ewaluacja w działaniach edukacyjnych / redakcja naukowa Beata Ciężka, Agnieszka Rybińska.
Jak pokolorować szkołę : akademia kreatywnego nauczyciela / Jakub Tylman.