Nowości wydawnicze maj 2025

Nowości


WCAG do prezentacji: Nowości wydawnicze maj

Slajd 1:

Tekst: Nowości wydawnicze maj

Tekst : “Od pierwszego wydania ABC historii muzyki minęło ponad 20 lat. Dla historii – w tym także dla dziejów muzyki – to czas obfitujący w wiele różnorodnych treści ważnych odnotowania. Pojawia się nowa generacja kompozytorów, powstają wybitne utwory, nowi odbiorcy mają współczesne (często nowe, świeże) spojrzenie na formę, treść i wykonawstwo dzieła muzycznego, wreszcie estetykę muzyczną, pozostającą jak zawsze w ścisłym związku z innymi obszarami sztuki i pojmowaniem piękna w danym czasie. Teraźniejszość buduje historię najnowszą, a dzieje przeszłe – pozornie zamknięte w minionych stuleciach – ciągle wypełnia i wzbogaca. Ożywione zainteresowanie muzyką dawną przejawia się w nieustających badaniach naukowych i analizach porównawczych repertuaru muzycznego. Rezultatem tych działań są nowo odkryte kompozycje, czasem nieznani wcześniej kompozytorzy, wiedza na temat stylów i warunków tworzenia w różnych momentach dziejowych. Historia muzyki pozostaje wciąż ważnym przedmiotem towarzyszącym kształceniu instrumentalistów i wokalistów”

Źródło: Empik
Zamów i wypożycz: ABC

Slajd 2

Tekst: ”ABC historii muzyki. cz.2. Barok, klasycyzm to nowoczesne i wszechstronne opracowanie, które stanowi nieocenione źródło wiedzy dla wszystkich miłośników muzyki oraz studentów szkół muzycznych. W ciągu ponad 20 lat od pierwszego wydania, książka przeszła istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję w dziedzinie muzyki i sztuki. W drugiej części, autorstwa Małgorzaty Kowalskiej, czytelnicy znajdą szczegółowe analizy dotyczące epok baroku oraz klasycyzmu, wzbogacone o nowe treści i uzupełnienia”

Źródło: Empik
Zamów i wypożycz: ABC

Slajd 3

Tekst : “Od pierwszego wydania ABC historii muzyki minęło ponad 20 lat. Dla historii – w tym także dla dziejów muzyki – to czas obfitujący w wiele różnorodnych treści ważnych odnotowania. Pojawia się nowa generacja kompozytorów, powstają wybitne utwory, nowi odbiorcy mają współczesne (często nowe, świeże) spojrzenie na formę, treść i wykonawstwo dzieła muzycznego, wreszcie estetykę muzyczną, pozostającą jak zawsze w ścisłym związku z innymi obszarami sztuki i pojmowaniem piękna w danym czasie.

część 1 – starożytność, średniowiecze, renesans,

część 2 – barok, klasycyzm,

część 3 – romantyzm, XX wiek, muzyka najnowsza.”

Źródło: Empik
Zamów i wypożycz: ABC 3

Slajd 4

Tekst: “W książce autorka przedstawia analizę związku pomiędzy stanem funkcjonowania pamięci operacyjnej a umiejętnością syntetyzowania wyrazów z fonemów u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Celem przeprowadzonych i opisanych tutaj badań jest ustalenie, czy występuje korelacja pomiędzy wyżej wymienionymi zmiennymi i jaki jest jej charakter”

Źródło: Nowawydawtest
Zamów i wypożycz: Pamięć dziecka

Slajd 5

Tekst: “Począwszy od lat 60. XX wieku ruch wyzwolenia kobiet podążał niełatwą drogą, z jednej strony walcząc o równość kobiet i ich pozycję, a z drugiej traktując macierzyństwo jako potencjalną przeszkodę w walce o równouprawnienie. Bez wątpienia te nowe rozważania na temat pozycji kobiet – niezależnie od tego, czy odwoływano się do koncepcji psychoanalitycznych, haseł ruchu wyzwolenia kobiet, czy też zmian w profilu zatrudnienia (obecnie coraz więcej kobiet pracuje zawodowo) – skutkowały tym, że w drugiej połowie XX wieku coraz mniejszą wartość przypisywano męskości i ojcostwu. Rosnąca liczba rozwodów i samotnych rodziców wpływa na tworzenie się takiego klimatu społecznego, w którym następne pokolenie coraz rzadziej ma kontakt z ojcami, będącymi przewidywalnymi
i stabilnymi wzorcami ról. Nawet wzorce ojcostwa niestabilnego stają się coraz mniej dostępne”

Źródło: GWP
Zamów i wypożycz: Po co

Slajd 6

Tekst: “Publikacja dotycząca leczenia różnych postaci chłoniaków pod redakcją prof. dr hab. n. med. Jadwigi Dwilewicz-Trojaczek, została poświęcona postępom w leczeniu nowotworów, ze szczególnym uwzględnieniem chłoniaków. Publikacja kierowana jest do hematologów, onkologów oraz lekarzy pozostałych specjalności, mających kontakt z pacjentami hematologicznymi i onkologicznymi. Nad zagadnieniami pochylili się najwyższej klasy hematolodzy, doświadczeniu w leczeniu najcięższych postaci nowotworów.

Źródło: Empik
Zamów i wypożycz: Chłoniaki

Slajd 7

Tekst: ”Książka o doświadczaniu przemocy wśród dzieci i nastolatków – jak reagować, zapewniać wsparcie oraz dbać o bezpieczne środowisko – przewodnik i 10 opowieści terapeutycznych osób, które poradziły sobie z trudnościami w relacjach rówieśniczych i przemocą w szkole, na podwórku i w cyberprzestrzeni. Kiedy twoje dziecko doświadcza przemocy, to zamiast dawać „dobre” rady albo konfrontować się w szkole, zadbaj, aby umiało rozwiązać problemy samodzielnie, a jeśli trzeba, to przy wsparciu dorosłych. Czego dzieci naprawdę potrzebują, by wzmacniać swoją odporność psychiczną, poczucie wartości i sprawczość? Autorzy pokazują, jak radzić sobie w sytuacji przemocy rówieśniczej, oraz przedstawiają 10 opowieści terapeutycznych o dokuczaniu, wykluczaniu, dręczeniu, cyberprzemocy, gaslightingu i innych. Według badania FDDS 57% polskich dzieci doświadczyło przemocy rówieśniczej, a 89% było świadkami takich zdarzeń – w szkole, na podwórku i w świecie wirtualnym. Dlatego to właśnie odporność psychiczna jest jedną
z najważniejszych kompetencji przyszłości”

Źródło: PZWL
Zamów i wypożycz: Odporność

Slajd 8

Tekst: ”Edukacja domowa zatacza coraz szersze kręgi. Co za tym idzie, coraz więcej osób poszukuje na jej temat informacji. Najlepiej od rodziców, którzy edukację domową już poznali. Autorka od lat prowadzi bloga, w którym wyjaśnia, czym jest edukacja domowa. Książka natomiast to zbiór wywiadów z rodzicami, którzy ją praktykują. Z przeprowadzonych rozmów czytelnik uzyska odpowiedzi na kilkanaście najważniejszych pytań. Kornelia Orwat zapytała rodziców między innymi o: organizację czasu; jak radzą sobie z niechęcią dzieci do robienia tego, czego od nich się oczekuje; jak opiekunowie godzą własne różnorodne obowiązki i potrzeby dzieci w różnym wieku, a przy tym pamiętają o własnych potrzebach; co w edukacji domowej jest najtrudniejsze, a co najpiękniejsze; co się sprawdziło, a co nie; jaki styl edukacji wybrali; jak radzą sobie z wypaleniem zawodowym; czy wypracowali rodzinne rytuały; jak małżonkowie dzielą się obowiązkami; jak radzą sobie z krytyką i niezrozumieniem otoczenia oraz nauczaniem podstawy programowej; gdzie i jakiego szukają wsparcia; na jakie zajęcia chodzą ich dzieci; czy mają obawy związane z socjalizacją i jak ją zapewniają; co doradziliby innym rodzicom i oczywiście… jakie są owoce edukacji domowej”

Źródło: Jednosc
Zamów i wypożycz: Edukacja

Slajd 9

Tekst: “Każdego roku w wyniku przemocy w polskich domach jest zabijanych 20-40 dzieci, to tak, jakby co roku ze szkoły znikała jedna klasa! Zginęli z rąk matek, ojców, opiekunów. Dorosłych. To niewidzialni i niesłyszalni bohaterowie reportażu Magdy i Piotra. Zaledwie kilkoro spośród tysięcy dzieci, które stały się ofiarami przemocy we własnych domach. To oczywiście tylko część danych o przemocy, tej, która zyskała rozgłos medialny. Większość dzieci cierpi w milczeniu. Autorzy w swoim reportażu oddają głos również ekspertom i specjalistom, którzy na co dzień stykają się z przypadkami przemocy wobec dzieci. Z ich rozmów wyłania się schemat funkcjonowania, który prowadzi do tragedii. Brak kompetencji, bieda, zaburzenia, uzależnienia, traumy wyniesione z dzieciństwa. Do tego niedziałające przepisy, zaniechania ze strony urzędników, pracowników socjalnych i służb, które mają obowiązek chronić dzieci. Powtarzalność i schematyczność przypadków pozwalają na to, żeby wyprzedzić ruch. I tylko od nas zależy, czy go wykonamy”

Źródło: Empik
Zamów i wypożycz: Kwaśne

Slajd 10

Tekst: “Inspirujący przewodnik dla rodziców, pedagogów i wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci w odkrywaniu swojego potencjału twórczego. Jak wspierać dzieci w poszukiwaniu pasji a nie tresować? Jak kochać swoje dziecko nie rezygnując z siebie? Jak stać się czułą/ym przewodniczką/przewodnikiem w pełnym wyzwań życiu młodego człowieka? Na te pytania rodzic może odpowiedzieć, gdy zdaje sobie sprawę, na czym mu zależy – jakie są wartości, w kierunku których chce wychować dziecko. Jedną z takich wartości może być twórczość - rozumiana szeroko jako odnalezienie siebie, swoich mocnych stron i pasji, oraz realizacja potencjału”.

Źródło: Empik
Zamów i wypożycz: 21 kluczy

Autor: Monika Filip