Nowe e-usługi – internetowe zamawianie kserokopii – instrukcja

ABC Korzystania

Jak zamówić kserokopię poprzez Integro

W katalogu INTEGRO lub aplikacji mobilnej czytelnicy biblioteki, po zalogowaniu się (numer karty/pesel i hasło) mają możliwość zamówienia fragmentu książki lub artykułu z czasopisma. Pracownik biblioteki po otrzymaniu takiego zamówienia wycenia koszt wykonania tej usługi. Cały proces (zamawianie, wycena i płatność) odbywa się online. Usługi reprograficzne - kserokopie dostępne są dla czytelników, którzy nie mają żadnych zaległości w bibliotece (przetrzymane książki, naliczone kary). Opłaty za usługę można uregulować wyłącznie przez płatność on-line (Paybynet). Sprawdź czy możesz wykonać przelew ze swojego banku: https://www.paybynet.pl/dla-internauty/sprawdz-swoj-bank/​"
 
 
Procedura krok po kroku:
  1. Zaloguj się do katalogu INTEGRO.
  2. Wyszukaj interesujący Cię tytuł.
  3. Kliknij w tytuł książki – wejdź w jej opis
  4. Kliknij w opcję – „ZAMÓW KOPIĘ” – pokaże się okienko zamówienia kopii.
  • Wybierz rodzaj kopii – ksero,
  • wpisz zakres stron (maksymalnie 25 stron w jednym zamówieniu - ilość stron nie może przekraczać 30 % całości książki lub innego dokumentu).
  • opcjonalnie – uwagi do zamówienia
  • uzupełnij dane kontaktowe - wybierz rodzaj odbioru:
    • wysyłkę na adres stały, adres tymczasowy (jeśli podany) lub adres wysyłkowy (jeśli podany) Koszt wysyłki: w chwili obecnej promocja - wysyłka bezpłatna 
    • odbiór na miejscu (wybierz agendę, w której chcesz odebrać zamówienie; możesz wybrać tylko tę agendę, w której masz aktywne konto)
  • Zaznacz wymaganą zgodę – oświadczenie, że materiały przygotowane w postaci kserokopii zostaną wykorzystane do celów edukacyjnych
  1. Zakończ zamówienie – kliknij przycisk „ZAMÓW” poniżej (pojawi się komunikat potwierdzający zamówienie wraz z jego szczegółami).
  2. Poczekaj na wycenę zamówienia zrobioną przez bibliotekarza – po jej zakończeniu na twoim koncie pojawi się naliczona kwota do zapłaty. Na adres mailowy oraz w aplikacji przyjdzie powiadomienie – prośba o płatność za zamówienie wraz z terminem jej realizacji.
  3. Będąc zalogowanym, z menu wybierz:
    • „OPŁATY - NIEROZLICZONE”: pojawi się okno ze szczegółami zamówienia i kwotą do zapłaty
      lub
    • „ZAMÓWIENIA REPROGRAFICZNE – KSEROKOPIE”: pojawi się okno ze szczegółami zamówienia i kwotą do zapłaty
  4. Kliknij w okienko „PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI”, a następnie „ZAPŁAĆ”. Zostaniesz przekierowany na stronę płatności elektronicznej Paybynet.
    • Wybierz swój bank
    • Kliknij „ZAPŁAĆ”
    • Zaloguj się do banku i wykonaj przelew

      Po dokonaniu płatności wróć na stronę biblioteki – wyświetli się okno aktualnego stanu płatności. Wiadomość o płatności przesłana zostanie e-mailem oraz jako powiadomienie w aplikacji.
  5. Jeśli przy tworzeniu zamówienia wybrałeś opcję „ODBIÓR NA MIEJSCU” – na e-mail i w aplikacji przyjdzie powiadomienie: „ZAMÓWIENIE GOTOWE DO ODEBRANIA W BIBLIOTECE”.

Autor: Wypożyczalnia Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie