PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA
W RZESZOWIE
INFORMATORIUM BIBLIOGRAFICZNE

 

NEURODYDAKTYKA

 (zestawienie bibliograficzne w wyborze)

 

Książki:

  1. Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer ; przeł. [z niem.] Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Wyd. 1, dodr. 1. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 350 s.
    Sygn. CzytR 234618
  2. Jak uczy się mózg / Sara-Jayne Blakemore i Uta Frith ; tł. Robert Andruszko. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2008. – 218 s.
    Sygn. CzytR 232196
  3. Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. - Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2013. – 315 s.
    Sygn. CzytR 241966; WypRz 241883
  4. Pamięć i sukces w szkole / Alain Lieury ; przeł. z fr. Krystyna Szeżyńska-Maćkowiak. - Katowice : "Książnica", 1999. – 124 s.
    Sygn. CzytR 222611; WypRz 222612
  5. Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; z ang. przeł. Bożena Jóźwiak. - Poznań : Moderski i S-ka, 2000. – 543 s.
    Sygn. CzytR 225074; WypRz 225075

 

Artykuły:

  1. Bez przyjemności nie ma nauki / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 3, s. 44-54
  2. Czy potrzebna nam jest neurodydaktyka? / Julian Piotr Sawiński // Gazeta Szkolna. - 2005, nr 27/28, s. 14-15
  3. Czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający : neurodydaktyka - moda czy potrzeba? / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 7/8, s. 111-114
  4. Dlaczego neurodydaktyka / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 44-53
  5. Dlaczego neurony umierają z nudów? / Beata Gromadzka // Polonistyka. - 2014, nr 5, s.48-49
    Recenzja książki Marzeny Żylińskiej: „Neurodydaktyka czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”
  6. Dlaczego priorytetem jest "nauka o ludzkim mózgu"? / Julian Piotr Sawiński // Nowa Szkoła. - 2005, nr 8, s. 30-32
  7. Dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 4, s. 84-94
  8. Edukacja wykorzystująca zasady neurodydaktyki / Julian Piotr Sawiński // Geografia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 4-6
  9. Ewolucja biologiczna a procesy uczenia się i nauczania : dydaktyka ewolucyjna / Marek Kaczmarzyk, Dorota Kopeć //W: Jakość edukacji : różnorodne perspektywy. Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2012. - S. 203-214
    Sygn. CzytR 239311; WypRz 239312; WypRz 239313
  10. Inteligencje wielorakie - neurodydaktyka i ocena ucznia / Kazimierz Kotlarski //W: Cyberprzestrzeń i edukacja. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012. - S. 239-254
    Sygn. CzytR 239558
  11. Jak zbliżyć się do neurodydaktyki? : (scenariusz szkolenia nauczycieli) / Julian Piotr Sawiński // Wszystko dla Szkoły. - 2009, nr 1, s. 9-12
  12. Kiedy do szkoły? : czy badania mózgu dają odpowiedź na to pytanie? / Marzena Żylińska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 3, s. 30-31
  13. Ku przyszłej szkole skoncentrowanej na uczniach / Józef Kuźma // Edukacja i Dialog. - 2013, nr 9-10, s. 74-81
  14. Mózg idzie do szkoły i... się nudzi / Marzena Żylińska ; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk // Życie Szkoły. - 2014, nr 5, s. 4-8
  15. Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 2, s. 4-12
  16. Mózg uczy się, gdy chce / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 90-99
  17. Neurodydaktyczne implikacje dla dobrej edukacji / Anna Karpińska // Gazeta Szkolna. – 2005, nr 29-30, s. 31; nr 30-31, s. 30
  18. Neurodydaktyka - perspektywą na sukces w uczeniu (się) / Anna Karpińska //W: Nauczyciel między tradycją a współczesnością. Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2007. - S. 99-107
    Sygn. CzytR 232202; WypRz 232493
  19. Neurodydaktyka : czy wiedza o mózgu nas zmienia? / Marek Kaczmarzyk, Jacek Francikowski, Dorota Kopeć // Biologia w Szkole. - 2011, nr 5, s. 5-12
  20. [Neurodydaktyka czyli Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi - recenzja] / Julian Piotr Sawiński // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2014, nr 3, s. 59-61
    Recenzja książki Marzeny Żylińskiej: „Neurodydaktyka czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”.
  21. Neurodydaktyka języków obcych : nauczanie języków obcych w świetle badań nad mózgiem / Marzena Żylińska // Języki Obce w Szkole. - 2009/2010, nr 6, s. 5-18
  22. Neurodydaktyka : motywacja, koncentracja i substancje szczęścia / Ewa Jurkiewicz // Życie Szkoły. - 2012, nr 2, s. 4-5
  23. Neurodydaktyka w służbie szkole i scholiologii / Anna Karpińska //W: Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej. T. 1. Kraków : "Impuls", 2006. - S. 157-164
    Sygn. CzytR 230092; WypRz 230093
  24. Neuroedukacja - nowy obszar zastosowań komputera w kształceniu / Bolesław Jaskuła // Edukacja. - 2010, nr 2, s. 45-50
  25. Neuropedagogika i neurodydaktyka - tendencje XXI wieku / Erich Petlak // Chowanna. - T. 2 (2012), s. 59-66
  26. Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie / Erich Petlak // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 11, s. 12-13
  27. Neuropedagogika stanie się podstawą edukacji XXI wieku / Małgorzata Taraszkiewicz // Gazeta Szkolna. - 2005, nr 10, s. 21
  28. Podstawy neurobiologii w uczeniu się u dzieci młodszych / Celestyna Grzywniak  // Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - T. 64 (2011), s. 95-107
  29. Szkoła przyszłości : rewolucja w szkole!, uwolnić potencjał umysłu! / Marzena Żylińska // Edukacja i Dialog. - 2011, nr 3/4, s. 70-71
  30. Szkoła szkodzi na mózg / Marzena Żylińska // Polityka. – 2010, nr 36, s. 28-30
  31. Uczenie się jako proces konstruowania wiedzy / Marzena Żylińska // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 4, s. 3-13

 

Uwaga: Wszystkie pozycje wymienione w zestawieniu są dostępne w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Rzeszowie.

Strona internetowa Marzeny Żylińskiej „Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce” dostępna pod adresem:  http://osswiata.pl/zylinska/

 

Rzeszów, 13.06.2014 r.
oprac. Renata Kozłowska